AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Missforstå meg rett, jeg har har aldri hatt noe med bv å gjøre. Men jeg har noen ganger vært redd for å ikke være god nok, bo flott nok, sende med bra nok matpakker,at barna har fine nok klær og utstyr, stiller opp nok osv. Jeg deltar på alt på skolen, men redd jeg ikke gjør nok likevel eller at jeg plutselig en dag skal glemme å sende med gymtøy selvom det til nå aldri har skjedd. Man hører jo at folk noen ganger blir meldt for ingenting og at det er litt trynefaktor. Men er ungdomsskolen også sånn, opplever folk at de også melder uten grunn til tider? Skal man liksom gå rundt å frykte i så mange år at man ikke er god nok. Jeg ser jo at veldig mange foreldre mer eller mindre går inn for å vise sitt beste til skolen hele tiden og er redd for å gjøre/si feil, folk er redde 🙄 Anonymkode: c9ade...3f4 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 30. august 2021 Du er paranoid. Anonymkode: 460d7...47a 141
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er paranoid. Anonymkode: 460d7...47a Jeg håper nesten at jeg er det, for hvis det viser seg at mange blir meldt for tull og tøys som flere sier så er det litt krise 🙄 Anonymkode: c9ade...3f4 4
Tuba Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 Nei folk er ikke redde. Å ikke være eller bo flott, ikke ha fine nok klær eller glemme gymtøy en gang er ikke grunner skolen bruker for å melde bekymring til bv. Jeg tenker at skolen på alle nivåer heller burde melde en gang for mye enn en gang for lite. Det kan selvsagt av og til skape unødvendig belastning for gode foreldre. Men det viktigste er vel at barn som trenger det får hjelp? 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 30. august 2021 Opplever at skoler generelt melder for sjeldent. Anonymkode: 3b7f8...ab2 64
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Skal man liksom gå rundt å frykte i så mange år at man ikke er god nok Nei. Det trenger man ikke. Og du ville nok blitt overrasket over at de fleste IKKE frykter barnevernet i det hele tatt. Så ja.. Du er paranoid, som mange andre Anonymkode: 0bcb1...60a 35
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Du er paranoid. Anonymkode: 460d7...47a Kan du gi faen? Forstå at folk faktisk blir bekymret når vi har skoler som melder over lav sko. Anonymkode: 70493...b91 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nei. Det trenger man ikke. Og du ville nok blitt overrasket over at de fleste IKKE frykter barnevernet i det hele tatt. Så ja.. Du er paranoid, som mange andre Anonymkode: 0bcb1...60a Det vet du ingenting om. Mtp hvilket stempel man får bare ved å nevne at man er skeptisk til barnevernet så er det få som forteller at de er redde. Anonymkode: 70493...b91 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 Ungdomsskole-elever må huske gymtøyet selv! Anonymkode: bc07c...bfe 18
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 Du blir selvfølgelig ikke meldt til BV på grunnlag av dette. De som blir meldt til BV på ungdomskolen stiller ikke opp, har ingen grenser for hva ungen kan gjøre, eller forteller ting til læreren/helsesøster som får de til å reagere, som vold, alkoholmisbruk, misbruk osv. Anonymkode: 6dba4...f2d 15
Guppy88 Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan du gi faen? Forstå at folk faktisk blir bekymret når vi har skoler som melder over lav sko. Anonymkode: 70493...b91 Mye bedre at skoler melder og det viser seg å være feil hundre ganger, enn at vi får så mye som én Christoffer-sak til. 38
Gjest Embryo Skrevet 30. august 2021 #12 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg håper nesten at jeg er det, for hvis det viser seg at mange blir meldt for tull og tøys som flere sier så er det litt krise 🙄 Anonymkode: c9ade...3f4 Mange blir meldt for tull og tøys og ja det er helt krise for dem det gjelder og alle de som burde hatt mer oppfølging. Det er et stort problem at ansatte i barnehager, skoler, kommuner osv melder ikke-saker til barnevernet. Man ser den samme tankeløshet i en rekke diskusjoner her inne. Les mer her: https://juristen.no/debatt/2019/12/«meldeplikten-til-barnevernet-tolkes-feil»
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #13 Skrevet 30. august 2021 Er folk virkelig så korka? Hjelpes. Anonymkode: beedc...bb1 8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #14 Skrevet 30. august 2021 Du har ikke noe å frykte fra bv. Mitt inntrykk er at uprofesjonelle bv-ansatte er mest utbredt på bygda. I byene, særlig Oslo får foreldre mange sjanser (på godt og vondt). Så lenge du ikke lever isolert med ungen og har et normalt reint og ryddig hjem og et nokså normalt barn som overhodet ikke bærer preg av omsorgssvikt er det ingenting å frykte. Anonymkode: 489b8...24b 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #15 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Kan du gi faen? Forstå at folk faktisk blir bekymret når vi har skoler som melder over lav sko. Anonymkode: 70493...b91 Jeg har 3 barn som har gått sine 12 år på skolen. Ikke en eneste gang har det falt meg inn å bekymre meg for at skolen skulle melde oss til barnevernet. Tror ikke det er vanlig å bekymre seg om det. Anonymkode: 7eb84...16e 51
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #16 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har 3 barn som har gått sine 12 år på skolen. Ikke en eneste gang har det falt meg inn å bekymre meg for at skolen skulle melde oss til barnevernet. Tror ikke det er vanlig å bekymre seg om det. Anonymkode: 7eb84...16e Samme her. I alle de årene jeg har hatt barn i skole og barnehage, så har det ikke slått meg en eneste gang at jeg burde bekymre meg for at de meldte oss til barnevernet. Og av de andre foreldrene jeg har snakket med, så har det heller ikke vært noen av dem som har uttrykt bekymring for at skolen/barnehagen eller noen andre skulle melde dem til barnevernet. Hvilken interesse skulle noen i skolen ha av å melde foreldre til barnevernet uten å ha en god grunn? Anonymkode: aed30...564 13
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #17 Skrevet 30. august 2021 skolene har kun lov til å melde dersom det er ALVORLIG bekymring for omsorgssituasjonen. hvis ikke skal det alltid drøftes med foresatte og gjøres i samråd med de. selvfølgelig så har vi også lest mye historier om ulovlige meldinger, men da undersøker bv og er det ikke grunnlag så avsluttes saken. det du beskriver er ikke grunn til bekymring. Anonymkode: 89a77...bbc 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #18 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du gi faen? Forstå at folk faktisk blir bekymret når vi har skoler som melder over lav sko. Anonymkode: 70493...b91 «folk» går ikke rundt og et bekymret nei AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Samme her. I alle de årene jeg har hatt barn i skole og barnehage, så har det ikke slått meg en eneste gang at jeg burde bekymre meg for at de meldte oss til barnevernet. Og av de andre foreldrene jeg har snakket med, så har det heller ikke vært noen av dem som har uttrykt bekymring for at skolen/barnehagen eller noen andre skulle melde dem til barnevernet. Hvilken interesse skulle noen i skolen ha av å melde foreldre til barnevernet uten å ha en god grunn? Anonymkode: aed30...564 Den eneste jeg kjenner som er redd barnevernet, er en litt ressurssvak mor som har en del issues, og der mange nok ikke ville bli så overrasket om familien faktisk ble meldt. Ikke noe egentlig stort og graverende, men mange småting som skurrer. Anonymkode: 131ee...b3a 17
Hedda-78 Skrevet 30. august 2021 #19 Skrevet 30. august 2021 Har aldri bekymret meg for barnevernet, det er ikke vanlig å gå rundt å tenke på det. Barna mine har da glemt gymtøy/sko/sekk/regntøy/matpakke mange ganger, men barnevernet har aldri streifet meg. Og so what om jeg blir meldt til barnevernet for noe tull? Jeg har ingenting og skjule og ingenting å frykte. Det hadde løst seg. Skjønner ikke hvor du har det fra at folk er redde for å si/gjøre fordi de er redde for barnevernet. Det stemmer ikke. Folk flest ofrer ikke barnevernet en tanke. Du må jobbe med paranoiaen din. Du blir ikke meldt til bv fordi barna ikke har fine nok klær eller dyr nok sykkel. På ungdomsskolen er det forresten forventet at undommen selv tar ansvar for å ordne matpakke og huske gymtøy og skidager og lekser og alt det andre. Hvis poden din glemmer gymtøyet, er det han som får kjeft, ikke du. Kommer han i shorts midtvindters, er det jo fordi han er kul, ikke fordi han blir vanskjøttet. Spiser han Stratos til lunsj, er det ingen som tror at det er fordi han ikke får sunn mat hjemme. 14
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #20 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg håper nesten at jeg er det, for hvis det viser seg at mange blir meldt for tull og tøys som flere sier så er det litt krise 🙄 Anonymkode: c9ade...3f4 Husk at du bare får den versjonen folk velger å dele. Ikke fancy matpakker er ikke grunn for inngripen fra bv. Anonymkode: 6a72f...7c4 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå