Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her som en tre åring som ikke får godteriet den vil ha. Neida, joda..

Nok et vennepar har blitt forlovet, og fremdeles sitter jeg her uten ring.

Samboer vet hvor inderlig jeg ønsker å gifte meg med han, og han har sagt han skal fri når han er klar for å fri. Det er uaktuelt for han at jeg frir, da sier han nei.

Så da sitter jeg her og ser nok et lykkelig par bli forlovet, enda et bryllup vi skal i.

Føler meg helt bedriten og barnslig som blir så lei meg av at samboer ikke ønsker å gifte seg med meg. Jeg har vel innsett i løpet av disse årene at det ikke blir noe frieri eller giftemål her i gården, og at han bare later til som han en dag skal fri. Det blir alltid ekstra sårt når andre forlover seg..

Jeg er selvsagt glad på parenes vegne, jeg skulle bare så inderlig ønske at vi var et av de parene..

Anonymkode: ad470...c30

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har selvsagt helt rett. Du er bedriten og barnslig!

Anonymkode: 6886e...bcf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har selvsagt helt rett. Du er bedriten og barnslig!

Anonymkode: 6886e...bcf

Takk. :hjerte:

Anonymkode: ad470...c30

Skrevet

Kansje du må få deg mann med samme ønsker som deg.

Anonymkode: e22c3...982

• Liker 2
Skrevet

Synes det er rart at han lover som han gjør med "en dag, når han er klar", hvis han vet hvordan du føler. 
Om han er virkelig glad i deg, og ikke har sterk motstand mot giftemål i seg selv, så ville det naturlige være at dere bare ble enige om å gifte dere? 

Eller driver dere begge å roter til dette med forventinger om "det perfekte frieriet" og ikke kan se på et frieri som en rent pragmatisk enighet om å skulle gifte seg? 

Anonymkode: b33e2...6d1

• Liker 4
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen :)? 

Skrevet

Vet akkurat hvordan du føler deg - og det er sårt! Men hvor lenge har dere vært sammen? Her kom frieriet etter 5 år! Da hadde jeg gitt opp og egentlig satt meg til ro med at det ikke ble noe, hadde følgelig også sluttet å «mase» om det.

Hvis du elsker han og dere har det godt sammen, foreslår jeg at du setter på deg tålmodighetshatten og nyter det gode dere har sammen, så kommer det vel kanskje etterhvert når han også er klar! 😊

Anonymkode: b26fc...7bf

• Liker 1
Gjest På druen
Skrevet

Han vil ikke. Han nekter jo også deg å fri. Men da får du tenke deg om. Vil du fortsette forholdet sånn, eller være sammen med en som vil det samme som deg? 

Skrevet

Et frieri er oppskrytt, ta heller samtalen om dere skal gifte dere noen gang i det hele tatt. Vil han det? I så fall, NÅR vil han det - neste år, om 5 år, "en gang i fremtiden"?

Passer tidshorisonten hans med din? Hvis han kanskje vil gifte seg "en gang i fremtiden" og ekteskap er utrolig viktig for deg og noe du helst skulle hatt på plass allerede, så er det egentlig på tide å gå. Spesielt om du er en av de kvinnene som ønsker både ekteskap OG barn, for da har du plutselig en klokke som tikker veldig fort. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...