AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Har et barn på 8 år som har lyst til å spille håndball, men sånn som treningstidene er nå så kræsjer det med svømmeskole. Synes dere det er forsent å la barnet starte på håndball neste år når det er 9 år gammelt? Er de andre barna milevis foran i utvikling da? Hvor gammel var ditt barn da det startet med idrett / fritidsinteresse? Supertakknemlig for svar 😊❤ Anonymkode: 657cb...2b4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Barnet ditt vil jo naturligvis ha litt å ta igjen. Mange startet jo på lagidrett ved 5-6 års alder. Men, det er ingen hindring og barnet kommer inn i det etter hvert. Anonymkode: 39721...a5c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 De andre vil jo ligge litt foran men det er ikke umulig. Etter min mening er det for tidlig å starte med håndball når de er 5 og 6 år. Det er mest lek. De første «kampene» de spilte så skjønte de ikke at de skulle forflytte seg på banen. Det er mye mer koordinering som må inn i forhold til fotball hvor alle bare løper etter en ball. Følte håndball handlet om posisjoner fra første kamp. Anonymkode: 81711...aae 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 For noen vil det være mye å ta igjen om man begynner sent, for andre ikke. Velger dere å vente så er det lurt å leke mye på egenhånd, øve på enkle øvelser, det kommer helt an på ballfølelse og interesse. De fleste lag tar gledelig imot alle rekrutteringer samme hvilken alder de begynner. Min startet i 1. klasse på håndball, men ikke før i 3. klasse på fotball, men da hadde hun fra hun var 5 år sparket ball i hagen og stått på sidelinjen og lekt med ball på storebrors trening/kamp. Begynte også på Fotballakademi (FFO) en dag etter skolen og tok igjen de som begynte i 1. klasse raskt. Nå er hun milevis foran de på laget som kun trener på vanlige treninger. Anonymkode: a8792...471
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 Jeg tror det kommer til å gå helt fint. Men all egentrening er god trening, og noe jeg ville ha oppmuntret til dersom det er interesse for det. Jeg ser særlig på fotballen, at de som startet sent (typ 9-10 år) ligger veldig langt bak de som har gått siden skolestart. Men da regner jeg også med at det ikke har vært noen form for egentrening heller, noe som har mye å si. Min eldste var 6 år da hen startet på fotball (1.klasse). Yngste var 7 år (2.klasse) da hen begynte på håndball (var innom andre idretter før dette) Anonymkode: 02cca...a80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå