AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Dere som søker råd ang partneren deres her på KG får stort sett til svar: dump han, stikk, du må gå med en gang osv. Hvor mange av dere har fulgt disse rådene? Anonymkode: 7f871...bde 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Nå er ikke jeg en av de som har søkt råd, jeg er en av de som forsøker å gi råd. Når det gjelder de trådene med «dump!» er det stort sett de samme som går igjen her inne, er mitt inntrykk. Ofte 3-4 gjengangere som skriver kanskje 50-80% av trådene. Noen tar til vett etterhvert, det kan gjerne gå mange år, men det skjer, og det er stor stas. Men før det skjer så må i alle fall jeg innrømme at det er en prøvelse å skulle svare det samme for 999ende gang 🤪 ...og så kommer det nye, med tilsvarende problemer 🤣 Anonymkode: 36f10...a90
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 Å ja, det glømte jeg! Det er jo ekstra stas når disse som har brukt 3-8 år på å dumpe en dust, og endelig gjør det, kommer for å gi andre kvinner råd. For de er gjerne supergode på å gi råd, de har jo hørt absolutt alle rådene i hele boka og vet hvilke som fungerer og ikke gjør det 😂 Anonymkode: 36f10...a90
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å ja, det glømte jeg! Det er jo ekstra stas når disse som har brukt 3-8 år på å dumpe en dust, og endelig gjør det, kommer for å gi andre kvinner råd. For de er gjerne supergode på å gi råd, de har jo hørt absolutt alle rådene i hele boka og vet hvilke som fungerer og ikke gjør det 😂 Anonymkode: 36f10...a90 Jeg ville nå heller tatt imot råd fra en som har vært gjennom noe lignende og har erfaring, enn å høre på noen som ikke vet hva de snakker om. Anonymkode: 01a54...751 7
A-hunter Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): ..og så kommer det nye, med tilsvarende problemer 🤣 Ja, men det er jo noen som overtar disse mennene etter at hun første har fulgt rådene her... Har aldri skjønt meg på hvorfor kvinner oppfordrer andre kvinner til å dumpe ubrukelige menn. Er det ikke bare bra at de er tatt ut av sirkulasjon da? 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 A-hunter skrev (3 minutter siden): Har aldri skjønt meg på hvorfor kvinner oppfordrer andre kvinner til å dumpe ubrukelige menn. Er det ikke bare bra at de er tatt ut av sirkulasjon da? Ja, det nye rådet bør være "grav ham ned i hagen". Anonymkode: 2e1f7...34d 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg ville nå heller tatt imot råd fra en som har vært gjennom noe lignende og har erfaring, enn å høre på noen som ikke vet hva de snakker om. Anonymkode: 01a54...751 Nettopp! Skulle gjerne hatt en slags sertifisering av de som svarer, slik at man vet om de er 18-åringer som «vet alt om verden», uten å ha opplevd den, eller 62 år og har kommet seg velberget gjennom diverse prøvelser Ofte gir man jo best råd til de i samme aldersgruppe også. A-hunter skrev (8 minutter siden): Ja, men det er jo noen som overtar disse mennene etter at hun første har fulgt rådene her... Haha, ja, du sier noe... Anonymkode: 36f10...a90
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nå er ikke jeg en av de som har søkt råd, jeg er en av de som forsøker å gi råd. Anonymkode: 36f10...a90 Ja, du er nok oppnevnt offisiell rådgiver av deg selv og prøver å få det innført på kg. Anonymkode: 9dddf...8b3
wandagirl Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 A-hunter skrev (29 minutter siden): Ja, men det er jo noen som overtar disse mennene etter at hun første har fulgt rådene her... Har aldri skjønt meg på hvorfor kvinner oppfordrer andre kvinner til å dumpe ubrukelige menn. Er det ikke bare bra at de er tatt ut av sirkulasjon da? Kan jo godt være at de er en bedre match for noen andre? Noen mennesker passer rett og slett ikke så godt sammen og har vokst fra hverandre. 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 Jeg pleier gjerne å skrive hva jeg ville gjort om jeg var i et slikt forhold som blir beskrevet, i stedet for å fortelle trådstartere hva de skal gjøre. Og det er slik jeg liker å bli møtt selv om jeg søker råd. Noen ganger kan det være veldig nyttig å bare lufte frustrasjoner, få andres syn på saken og tenke litt over det. Som en ventil, uten at det automatisk betyr samlivsbrudd. Det er bare noen ganger jeg kommer med klare oppfordringer til andre i slike tråder, og det er når det er snakk om klart skadelige forhold(vold, overgrep). Anonymkode: d4c6d...61e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 wandagirl skrev (1 time siden): Kan jo godt være at de er en bedre match for noen andre? Noen mennesker passer rett og slett ikke så godt sammen og har vokst fra hverandre. Jo, men i de tilfellene roper man sjelden «løøøp!». Dessuten...nei, forresten....jeg tror faktisk aldri jeg har anbefalt noen her inne å gå fra et menneske som jeg tror er en bedre match for noen andre. De er som regel siste sort, de man leser om. Grave ned i hagen er nok et bedre råd, skjønt det er visst ikke lov å skrive Anonymkode: 36f10...a90
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #12 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, du er nok oppnevnt offisiell rådgiver av deg selv og prøver å få det innført på kg. Anonymkode: 9dddf...8b3 Hender at jeg anbefaler mennesker å gå i seg selv også ja, og det er ofte mindre populært Anonymkode: 36f10...a90
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #13 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Grave ned i hagen er nok et bedre råd, skjønt det er visst ikke lov å skrive Anonymkode: 36f10...a90 Men da blir man jo aldri kvitt dem😄 Anonymkode: cab3d...0a0
Gjest Skogsalv Skrevet 30. august 2021 #14 Skrevet 30. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere som søker råd ang partneren deres her på KG får stort sett til svar: dump han, stikk, du må gå med en gang osv. Hvor mange av dere har fulgt disse rådene? Anonymkode: 7f871...bde Jeg har ! Men det tok vel 2 år som anonym trådstarter med alle våre idiotiske problemstillinger i forholdet som varte i nesten 4 år. 🤪😆 I alle mine innlegg var det ikke ETT tilsvar om å jobbe for det eller beholde. Jeg var sterk i vilja selv om trua og sjela VISSTE det var dødfødt . Forholdet ville endt uten KG ,men jeg har lært endel her inne ,som har styrket troen på meg selv og kjærligheten. Så snart kan DEN komme. Ikke enda ,men om et par år ❤ Når standarden innfrir i gjerning, - ikke ord 🙂 Endret 30. august 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #15 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hender at jeg anbefaler mennesker å gå i seg selv også ja, og det er ofte mindre populært Anonymkode: 36f10...a90 Det er et par rådgivere her inne som iblant glemmer at de ikke er på jobb. Men ellers virker det som folk stort sett skjønner "diskusjonsforum" som konseptet. Anonymkode: 9dddf...8b3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #16 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville nå heller tatt imot råd fra en som har vært gjennom noe lignende og har erfaring, enn å høre på noen som ikke vet hva de snakker om. Anonymkode: 01a54...751 Men så er det også en del som svarer utifra egen erfaring, og ikke tar innover seg at det en trådstarter beskriver i realiteten er noe annet enn det en selv har opplevd. "Dump han" fordi den som svarer har møtt på en mann som viste seg å være notorisk utro, superegoist eller hva nå enn ille, er ikke nødvendigvis et godt råd. Alle menn er ikke hovedproblemet, bare fordi en kvinne starter en tråd på KG. Jeg tenker ofte at et godt svar er det som prøver å sette tingene i perspektiv. Anonymkode: 4ff88...bbd 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #17 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men da blir man jo aldri kvitt dem😄 Anonymkode: cab3d...0a0 Nei, åhh, sier du det?!? Det burde kanskje heller vært motsatt. At man ikke fikk bli kjæreste - for ikke å snakke om forelder - uten nøye vurdering og sertifisering. Problemet er jo at da ville mennesker som ikke hadde oppnådd en slik tittel, finne hverandre i stedet. Eller man kunne hatt et sted for vurdering av ekser, a la den man bruker for fastlegene. Så fikk det bli opp til hver og enkelt å oppføre seg bra nok til å få gode referanser, og til å sjekke at potensielle partnere har referansene i orden. Det finnes en god del problemer med denne løsningen, absolutt, man kan f.eks. risikere at man truer noen til å skrive gode anmeldelser, eller, hvis man anonymiserer, så kan man få en venn til å skrive anmeldelsen. For ikke å snakke om de som er sure og hevnlysten fordi de ville beholde vedkommende Anonymkode: 36f10...a90
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #18 Skrevet 30. august 2021 Jeg hadde aldri bedt om råd i samlivet her inne. Her er flest kvinner som råder deg til å dumpe mannen din. Om man skal dumpe mannen sin, trenger man ikke råd fra kvinneguiden. Det virker for meg som at det er ekstremt mange illojale, hevngjerrige og krevende damer som gir råd i slike saker. Lurer på om de selv, ville gått fra sin mann, i liknende situasjon. Det er jo veldig lett å sitte og rope høyt om ting som ikke vedrører deg, da er det lett å rope løøøp, for hver minste lille ting. Anonymkode: b46ba...799
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #19 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men så er det også en del som svarer utifra egen erfaring, og ikke tar innover seg at det en trådstarter beskriver i realiteten er noe annet enn det en selv har opplevd. Har tenkt det samme. Her inne finnes det nesten ikke helt OK forhold som kan bli litt bedre, og nyanserte råd om ting som fungerer. Det er mer blitt en slags hjelpesentral for de som er i de aller verste forholdene. Dermed bør man ikke skrive om normale krangler eller uenigheter her, fordi det blir omtrent alltid en skurkifisering av enten TS eller kjæresten til TS. På den andre siden, mange av de som har helt normale krangler, beskriver de samme kranglene om og om og om igjen over mange mange år, og da havner de til slutt i den kategorien de også. Anonymkode: 36f10...a90
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #20 Skrevet 30. august 2021 Jeg spurte om råd her for en god stund siden. Fikk gode og reflekterte svar. Endte med å gjøre det slutt, delvis med bakgrunn i svarene jeg fikk her, og det var virkelig riktig valg. Noen ganger trenger man å se situasjonen litt utenfra og få nye perspektiv. Anonymkode: 4ccce...1c0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå