Gå til innhold

Hva tilsvarer kassettspiller/cdspiller i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Maleficenta said:

de har spillelister med barnesanger på både spotify og youtube. min unge får da låne typ mobil eller nettbrett for å spille fantorangen f.eks

Ja, det har vi og :) Men jeg har skrevet at jeg ser etter et alternativ som er barnet sitt og som hun kan bruke som hun vil :) Ikke mobil/nettbrett, men eget musikkavspiller (som en MP3 spiller eller iPod) som passer til barn (aka lett å bruke og uknuselig :)

Anonymkode: 59a98...48e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det har vi og :) Men jeg har skrevet at jeg ser etter et alternativ som er barnet sitt og som hun kan bruke som hun vil :) Ikke mobil/nettbrett, men eget musikkavspiller (som en MP3 spiller eller iPod) som passer til barn (aka lett å bruke og uknuselig :)

trodde ikke det fantes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for en ipod med touch skjerm. Da kan du legge spillelister fra spotify direkte på skjermen så det bare er å trykke på den så starter den. Med deksel så blir de uknuselige og det selges masse av de gamle på finn til under tusenlappen. Du gjemmer bare alt annet av appene som er på den, så det ikke er noen andre apper der for henne å trykke på og styre med 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare skaffe deg en CD-spiller og noen CD-plater. Det finnes nok private som selger slikt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://cdon.no/leker/fisher-price-kassettspiller-p56957865?gclid=Cj0KCQjwg7KJBhDyARIsAHrAXaHNUOee-kdbjdTvF82NZbjumduf3vgWIF9oD65IOSohaJp_gpIQKFEaAn9UEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Noe sånn? Husker jeg hadde sånn da jeg var liten, stor stas. Mulig det er vanskelig å finne kassetter, det blir sikkert mest gamle greier i så fall, men det gjør kanskje ikke så mye?

Anonymkode: 1dfd9...ccb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da jeg var liten hadde jeg kassettspiller og hørte masse på lydbøker og musikk på kassett. Jeg husker alle eventyrene jeg hørte på og kan rekkefølgen til alle sangene på Thorbjørn Egners Beste Barnesanger utenatt😊

Hva har man tilsvarende i dag som kan brukes av barn 3-8 år? Lydbøker og musikk laster man jo bare ned til mobilen nå, men 3 åringen har ikke (og skal ikke få) mobil akkurat.

Det vi gjør nå er at vi har en Bluetooth høyttaler som jeg eller mannen setter på det hun vil høre på i via mobilen, men vi vil gjerne at hun kan få noe hun selv kan skru av og på, der hun kan finne og velge selv hva hun vil høre på. Så det må være noe brukervennlig og solid 👍 

Podkast, masse fine podkaster for barn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Sånne hadde jo vært perfekt om man kunne kjøpe med mange bøker i! 

Er enig at det er dumt at man ikke kan ha flere bøker en en, men det er enten den eller an gammel Ipad/mp3 spiller sånn typ dette IPAD Har en hejmme med lader som er fra appel, hvis du vil ha, bruker den ikke.

Endret av CrystalGold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, OlsenHansen said:

Hvis du eller far er kompetente så kan dere kjøpe en cd spiller og brenne cder.

9 minutter siden, Sheik said:

Du får bare skaffe deg en CD-spiller og noen CD-plater. Det finnes nok private som selger slikt 😉

Jeg har allerede svart på dette 😊 Vi er kompetente vi, men vil ikke reise tilbake i tid, liker at det er digitalt :)

10 minutter siden, Saph said:

Ville gått for en ipod med touch skjerm. Da kan du legge spillelister fra spotify direkte på skjermen så det bare er å trykke på den så starter den. Med deksel så blir de uknuselige og det selges masse av de gamle på finn til under tusenlappen. Du gjemmer bare alt annet av appene som er på den, så det ikke er noen andre apper der for henne å trykke på og styre med 

Det får bli noe sånt, selv om jeg gjerne heller skulle hatt noe  med knapper og ikke i glass :) Men skal se på finn :)

3 minutter siden, AnonymBruker said:

https://cdon.no/leker/fisher-price-kassettspiller-p56957865?gclid=Cj0KCQjwg7KJBhDyARIsAHrAXaHNUOee-kdbjdTvF82NZbjumduf3vgWIF9oD65IOSohaJp_gpIQKFEaAn9UEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Noe sånn? Husker jeg hadde sånn da jeg var liten, stor stas. Mulig det er vanskelig å finne kassetter, det blir sikkert mest gamle greier i så fall, men det gjør kanskje ikke så mye?

Anonymkode: 1dfd9...ccb

Det er noe sånt jeg hadde som liten, og som fremdeles står hjemme hos mamma og pappa, men vi har ikke og er ikke interessert i å skaffe oss kassetter igjen altså, men det etter noe som ser akkurat sånn ut, bare til avspilling av nedlastet lydbok og musikk :)

1 minutt siden, Sophie-Ann said:

Podkast, masse fine podkaster for barn 😊

Ja, men så var det hvordan spille av på en barnevennlig måte da :)

Takk for alle svar, det jeg ser etter finnes jo tydeligvis ikke, ihvertfall ikke lett tilgjengelig, så det er tips til elektronikk-bransjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har allerede svart på dette 😊 Vi er kompetente vi, men vil ikke reise tilbake i tid, liker at det er digitalt :)

Det får bli noe sånt, selv om jeg gjerne heller skulle hatt noe  med knapper og ikke i glass :) Men skal se på finn :)

Det er noe sånt jeg hadde som liten, og som fremdeles står hjemme hos mamma og pappa, men vi har ikke og er ikke interessert i å skaffe oss kassetter igjen altså, men det etter noe som ser akkurat sånn ut, bare til avspilling av nedlastet lydbok og musikk :)

Ja, men så var det hvordan spille av på en barnevennlig måte da :)

Takk for alle svar, det jeg ser etter finnes jo tydeligvis ikke, ihvertfall ikke lett tilgjengelig, så det er tips til elektronikk-bransjen! 

Spille av på en IPad som du fjerner fra barnet. Her hører 6-åringen på iPad hver kveld 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sophie-Ann said:

Spille av på en IPad som du fjerner fra barnet. Her hører 6-åringen på iPad hver kveld 

Ja, jeg har skrevet flere ganger i tråden at vi har mobil og iPad som vi spiller av på nå, men det jeg er ute etter er en barnevennlig dings (som de gamle, fargerike kassettspillerene vi hadde som små) som barna kan ha som sin egen og bruke selv  til å spille av ting på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Saph said:

Jepp noe sånt 👍 Veldig lite info om akkurat den, men det må nok bli noe lignende :) Aller helst skulle jeg jo hatt noe større og solid med egne høyttalere, men vi finner nok noe som kan funke greit :)

Om noen har erfaring med noen sånne som tåler en trøkk og er lette å bruke, tips gjerne :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner problemstillingen! Har hatt samme utfordring. Vi kjøpte rett og slett en enkel cd-spiller til å ha på rommet. Det er mange lydbøker og mye musikk å få tak i på cd fortsatt. 

I tillegg bruker vi Spotify på vanlig høytaler, der er det også en del lydbøker. Vi har også minimalt med skjerm, men vil gjerne slå et lite slag for nettbrett allikevel. Lydbok på nettbrett er ikke det samme som å sitte og konsumere YouTube eller spill. Pickatale er flott, samme med storytel 👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vårt barn har en radio med spotify. Altså at man ikke trenger å koble til mobil, verken fysisk eller med bluetooth. 

Trenger bare spotify-konto og spillelister (da det å søke opp enkeltsanger er litt knotete fra radioen, selv om det går an). 

Synes selv at dette er det enkleste alternativet ettersom jeg ikke orker å ha fysiske Cd-er som tar plass, kan rotes vekk og bli ødelagte. 😝 Ønsket også en avspiller som ikke har like mye dill som et nettbrett. 

Et annet alternativ er å lage ny brukerkonto på nettbrett uten apper som YouTube og med foreldrekontroll på nettleser osv. så barnet kun har tilgang til spotify/musikk. 

Anonymkode: 69aa0...e19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hva med en avlagt mobil som bare har mulighet for lydbøker og musikk? Om dere ikke legger WiFi på husk og må skrive inn passordet hver gang vil hun jo ikke komme seg på nett uten tillatelse fra dere. En gammel mobil trenger jo heller ikke simkort.

Anonymkode: 45d6b...1d6

Redningstjenesten er ikke så glad i det. Man kan ringe nødnummere selv uten dekning og SIM-kort. 

Anonymkode: 365f3...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vårt barn har en radio med spotify. Altså at man ikke trenger å koble til mobil, verken fysisk eller med bluetooth. 

Trenger bare spotify-konto og spillelister (da det å søke opp enkeltsanger er litt knotete fra radioen, selv om det går an). 

Synes selv at dette er det enkleste alternativet ettersom jeg ikke orker å ha fysiske Cd-er som tar plass, kan rotes vekk og bli ødelagte. 😝 Ønsket også en avspiller som ikke har like mye dill som et nettbrett. 

Et annet alternativ er å lage ny brukerkonto på nettbrett uten apper som YouTube og med foreldrekontroll på nettleser osv. så barnet kun har tilgang til spotify/musikk. 

Anonymkode: 69aa0...e19

Bra tips! Hvordan er den, har du noe link? :)

Just now, AnonymBruker said:

Redningstjenesten er ikke så glad i det. Man kan ringe nødnummere selv uten dekning og SIM-kort. 

Anonymkode: 365f3...4c2

😆 Godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...