AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Da jeg var liten hadde jeg kassettspiller og hørte masse på lydbøker og musikk på kassett. Jeg husker alle eventyrene jeg hørte på og kan rekkefølgen til alle sangene på Thorbjørn Egners Beste Barnesanger utenatt😊 Hva har man tilsvarende i dag som kan brukes av barn 3-8 år? Lydbøker og musikk laster man jo bare ned til mobilen nå, men 3 åringen har ikke (og skal ikke få) mobil akkurat. Det vi gjør nå er at vi har en Bluetooth høyttaler som jeg eller mannen setter på det hun vil høre på i via mobilen, men vi vil gjerne at hun kan få noe hun selv kan skru av og på, der hun kan finne og velge selv hva hun vil høre på. Så det må være noe brukervennlig og solid 👍 Anonymkode: 59a98...48e
Gjest Saph Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 En gammel ipod e.l med ledning som hun kan plugge inn i en høytaler. Evt rett og slett en cdspiller? Tror aldri jeg har møtt en treåring så jeg vet ikke hvor smarte de er.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 1 hour ago, Saph said: En gammel ipod e.l med ledning som hun kan plugge inn i en høytaler. Evt rett og slett en cdspiller? Tror aldri jeg har møtt en treåring så jeg vet ikke hvor smarte de er. Jeg har ingen iPod, og føler ikke de er så barnevennlige kanskje? Kan jo kjøpe en ny, men vil jo heller hun skal ha noe med knapper i barnevennlig utførelse, enn en svindyr touch-greie i glass 😆 Vår er smart hun, vi har DVDer og de setter hun på selv i en god gammeldags dvd-spiller, men det hjelper ikke så mye med CD-spiller når vi ikke har noen cd-er. Og alt er vel bare tilgjengelig digitalt nå, ser at på bibliotek og sånt så kan man laste ned lydbøker. 😕 Anonymkode: 59a98...48e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 Vi har brukt mye cd/lydbøker. Lånt masse lydbøker på biblioteket. Barnet er 10 år nå, fikk barne-cd-spiller da hun var tre år. Mulig dette er litt gammeldags idag da. Anonymkode: 3ffd8...113 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi har brukt mye cd/lydbøker. Lånt masse lydbøker på biblioteket. Barnet er 10 år nå, fikk barne-cd-spiller da hun var tre år. Mulig dette er litt gammeldags idag da. Anonymkode: 3ffd8...113 Ja, teknologien går fort, biblioteket har ikke noe særlig cder lenger, mest nedlasting. Det finnes jo CD-spillere, men det er lite som er tilgjengelig på CD. Vi har jo kvittet oss med alt av sånt for mange år siden, bare flaks at vi tok vare på dvd-spilleren - det er mye mer stas å sette på DVD enn å finne ting på Netflix. Anonymkode: 59a98...48e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 Er det mulig at dere anskaffer familien en IPad el? Selvsagt veldig dyrt om det kun er for å høre på lydbok/musikk, men om dere skal bruke den til andre ting så er jo det topp. Ellers er det kanskje om dere har en gammel mobil liggende? Vår 7-åring er veldig glad i pokemon go, så vår gutt bruker en gammel tlf til akkurat det. Har ingen andre spill el, men spiller pokemon på den. Anonymkode: 77a79...e58
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Er det mulig at dere anskaffer familien en IPad el? Selvsagt veldig dyrt om det kun er for å høre på lydbok/musikk, men om dere skal bruke den til andre ting så er jo det topp. Ellers er det kanskje om dere har en gammel mobil liggende? Vår 7-åring er veldig glad i pokemon go, så vår gutt bruker en gammel tlf til akkurat det. Har ingen andre spill el, men spiller pokemon på den. Anonymkode: 77a79...e58 Joda, vi har allerede en iPad og bruker den til å spille av til høyttaleren, men vi vil begrense skjerm og touchscreen og heller ha noe som er kun til lyd, og som er barnas egen som de kan bruke helt selv Funker nok fint å gi mobil til litt eldre barn, men blir litt drøyt å begynne med mobil til 3åring, og igjen, begrense skjerm og touch litt 😆 Ulempen med mobil og iPad er at det er lett å bli distrahert og gjøre andre ting enn å spille av lydbok/musikk. Dette er det tydeligvis marked for gründere der ute. En enkel musikkavspiller for barn, folkens! Ut å produser! Jeg har søkt etter altså, men finner bare CD-spillere med Bluetooth-, høyttaler, da må man enten av CDer eller sende fra mobil/iPad. Og det selges jo MP3 spiller/Walkman/iPod, men de er ikke så barnevennlige. Hyl ut om noen er bedre å lete enn meg og finner barnevennlig musikkavspiller Ts Anonymkode: 59a98...48e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 Hva med en avlagt mobil som bare har mulighet for lydbøker og musikk? Om dere ikke legger WiFi på husk og må skrive inn passordet hver gang vil hun jo ikke komme seg på nett uten tillatelse fra dere. En gammel mobil trenger jo heller ikke simkort. Anonymkode: 45d6b...1d6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hva med en avlagt mobil som bare har mulighet for lydbøker og musikk? Om dere ikke legger WiFi på husk og må skrive inn passordet hver gang vil hun jo ikke komme seg på nett uten tillatelse fra dere. En gammel mobil trenger jo heller ikke simkort. Anonymkode: 45d6b...1d6 Ja, det er en mulighet Men igjen, det er touchscreen og skjerm og vi ønsker gjerne noe mer analogt og barnevennlig med knapper og som ikke ligner en mobil. Det er/blir nok mobilbruk fra før. Anonymkode: 59a98...48e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja, det er en mulighet Men igjen, det er touchscreen og skjerm og vi ønsker gjerne noe mer analogt og barnevennlig med knapper og som ikke ligner en mobil. Det er/blir nok mobilbruk fra før. Anonymkode: 59a98...48e Men om den bare kan brukes til å høre på ting så får dere lage regel om den skal ligge i fred om det ikke skal trykkes på start eller stopp da! Anonymkode: 45d6b...1d6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men om den bare kan brukes til å høre på ting så får dere lage regel om den skal ligge i fred om det ikke skal trykkes på start eller stopp da! Anonymkode: 45d6b...1d6 Jepp, jeg skjønner forslaget ditt, og jeg har sagt at det er en mulighet, men det er altså ikke helt det vi var ute etter Jeg ønsker som sagt gjerne noe ala CD spiller, laget for barn, med knapper, til å bruke for lydavspilling av nedlastet musikk eller lydbøker/evnt Spotify OL, som barnet kan bruke akkurat så mye hun vil uten noen regler om begrensning Hvis det finnes, tips ønskes Anonymkode: 59a98...48e 1
Gjest Saph Skrevet 30. august 2021 #12 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ingen iPod, og føler ikke de er så barnevennlige kanskje? Kan jo kjøpe en ny, men vil jo heller hun skal ha noe med knapper i barnevennlig utførelse, enn en svindyr touch-greie i glass 😆 Vår er smart hun, vi har DVDer og de setter hun på selv i en god gammeldags dvd-spiller, men det hjelper ikke så mye med CD-spiller når vi ikke har noen cd-er. Og alt er vel bare tilgjengelig digitalt nå, ser at på bibliotek og sånt så kan man laste ned lydbøker. 😕 Anonymkode: 59a98...48e De har masse cd'er på både bruktbutikker, biblioteket og bokhandler. De har ikke forsvunnet.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #13 Skrevet 30. august 2021 Du finner sikkert noen som gir noe gammelt brukt gratis på finn.no e.l jeg har enda gamle cd spillere, mp3 spillere osv. Anonymkode: f3dc0...db4 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #14 Skrevet 30. august 2021 Det skal ikke være noe skjerm. Men det skal være mulighet for barnet å kunne velge mellom forskjellige lydbøker og diverse som er lasta ned. Hvordan ser du for deg at det funker. Kjøp en cd spiller og brenn det på cd da vet du. En ting på hver cd. Anonymkode: cd03a...7b0 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #15 Skrevet 30. august 2021 Vi låner massevis av lydbøker til barn på biblioteket, og kjøper brukte lydbøker til barn på loppemarked. Kjøp CD spiller med mulighet til å koble på ekstern lydkilde, som telefon? Anonymkode: d449c...9c8 1
CrystalGold Skrevet 30. august 2021 #16 Skrevet 30. august 2021 Se om det finnes Digibok (lydbøker) til slags på finn. Eksempel
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #17 Skrevet 30. august 2021 2 hours ago, CrystalGold said: Se om det finnes Digibok (lydbøker) til slags på finn. Eksempel Sånne hadde jo vært perfekt om man kunne kjøpe med mange bøker i! 2 hours ago, AnonymBruker said: Det skal ikke være noe skjerm. Men det skal være mulighet for barnet å kunne velge mellom forskjellige lydbøker og diverse som er lasta ned. Hvordan ser du for deg at det funker. Anonymkode: cd03a...7b0 Ja nettopp, ikke touchscreen og skjerm som på nettbrett/mobil, bare skjerm som på en MP3 spiller hadde vært perfekt Selvfølgelig er det mulig å få til, det blir som en iPod, men i plastikk med litt store enkle knapper og fine farger. Må tydeligvis begynne å produsere 😁 2 hours ago, AnonymBruker said: Du finner sikkert noen som gir noe gammelt brukt gratis på finn.no e.l jeg har enda gamle cd spillere, mp3 spillere osv. Anonymkode: f3dc0...db4 2 hours ago, Saph said: De har masse cd'er på både bruktbutikker, biblioteket og bokhandler. De har ikke forsvunnet. Joa, det finnes jo CDer å få tak i ennå, men vi har jo nylig kvittet oss med sånt 😆 Jeg er veldig for at lydbøker og musikk kan lastes ned digitalt, for vi har fra før mye ting og for lite tid, så vil jo egentlig ikke måtte drive tråle loppemarkeder og samle ting igjen. 😬 Håper å finne noe barnevennlig MP3 /spiller, skal se på finn :)! Anonymkode: 59a98...48e
Maleficenta Skrevet 30. august 2021 #18 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da jeg var liten hadde jeg kassettspiller og hørte masse på lydbøker og musikk på kassett. Jeg husker alle eventyrene jeg hørte på og kan rekkefølgen til alle sangene på Thorbjørn Egners Beste Barnesanger utenatt😊 Hva har man tilsvarende i dag som kan brukes av barn 3-8 år? Lydbøker og musikk laster man jo bare ned til mobilen nå, men 3 åringen har ikke (og skal ikke få) mobil akkurat. Det vi gjør nå er at vi har en Bluetooth høyttaler som jeg eller mannen setter på det hun vil høre på i via mobilen, men vi vil gjerne at hun kan få noe hun selv kan skru av og på, der hun kan finne og velge selv hva hun vil høre på. Så det må være noe brukervennlig og solid 👍 Anonymkode: 59a98...48e spotify på mobilen?
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #19 Skrevet 30. august 2021 Just now, Maleficenta said: spotify på mobilen? Har du lest innlegget/tråden? Anonymkode: 59a98...48e 1
Maleficenta Skrevet 30. august 2021 #20 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du lest innlegget/tråden? Anonymkode: 59a98...48e de har spillelister med barnesanger på både spotify og youtube. min unge får da låne typ mobil eller nettbrett for å spille fantorangen f.eks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå