AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Har lyst å plante myyyyye så det bugner av blomster til våren, men kan lite om dette selv om jeg har stor hage. Syns tulipaner står så kort tid,men er fine. Tips til løker for bed? for krukker? Når og hvordan gjør du det?må krukkene stå inne eller ute? blir veldig glad for hjelp Anonymkode: 6d85d...a5f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Krukker er jeg ikke så god på, men bed og plen har jeg plantet masse i. Det t første du må ta stilling til er rådyr. Hvis du er i et område med disse på besøk, må du kjøpe løk de ikke liker. Jeg har masse krokus, snøklokker, nå russerstjerne og påskeliljer. De ligger bare i jorda hos meg hele året. Bare å stikke dem ned etter avvisning på pakken. Plant gjerne i klynger og sirkler, så blir det litt ekstra fint når de blomstrer opp. Anonymkode: 619d6...312
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 Hvilken herdightetssone bor du i? Hvordan er solforholdene der du ønsker å sette løk? Hvordan er jordsmonnet? Anonymkode: 0494d...aa7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 Jeg plantet tulipaner i krukker, og lot de stå i kjelleren. Det var nok litt varmt der, for de blomstret til jul. En kald garasje eller utebod er nok bedre. Så ja, du kan plante vårløk i krukker. Du kan mikse alle vårløk i krukkene, bare se etter hvor dypt de skal plantes. Så kan du, om du har veldig dype krukker, plante tre forskjellige løk i, slik at de som blomstrer først er i det øverste laget, og de som blomstrer sist i det nederste laget, Anonymkode: 9b6cf...749
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå