AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Ja, den er virkelig fæl. Det er en stor skinnsofa, veldig slitt i skinnet, og egentlig en gyselig farge. Men den er fantastisk god å sitte og ligge i. Den er praktisk og formen er fin. Kan man pusse opp en sofa, type male den? Eller noe annet lurt? Det går ikke å skifte trekk på den, og jeg vil fortsatt ha den i skinn. Noen som har gjort noe lignende? Anonymkode: bc18a...776
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 Hvorfor kan du ikke trekke den om? Anonymkode: f89d9...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 Orker ikke legge ut bilde av den, den er lett gjenkjennelig😅 Den er kjempestor, å trekke den om vil sikkert koste like mye som å kjøpe en ny🙈 Anonymkode: bc18a...776
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 Tror ikke på deg før jeg får se bilde 😁 Anonymkode: 2a01e...9fa
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 Det kommer ikke bilde😂 alle som har vært innom her vil gjenkjenne den😂 Anonymkode: bc18a...776 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 Det er utrolig hva man kan få til med de rette pleiemidlene for skinn! Gå i en sofabutikk, til skomaker, til wkinnbutikker og spør om råd og tips til gode pleiemidler. Da får du rengjort og pleid skinnet så det i hvertfall får en fin patina. Fargen er jeg usikker på hva du kan få gjort med, men det er fullt mulig det er mulig det også. Anonymkode: 64b79...fda 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 https://www.furnitureclinic.co.uk/e-learning/how-to-change-the-colour-of-a-leather-sofa/ Tror jeg nok ville prøvd det ut på et mindre møbel først, men det finnes muligheter for å endre fargen. Anonymkode: 64b79...fda 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 Husker vi hadde en gammel skinnsofa i barndommen som etterhvert ble veldig stygg og slitt, mener vi vaska den med lærsåpe og satte den inn med mink oil (?), og så ble den god som ny. Anonymkode: 21fa8...564 1
Lorieen Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 (endret) Foreldrene mine fikk sin slitte hjørneskinnsofa trukket om for noen år siden. Det kostet adskillig mer enn en ny sofa ville gjort, men resultatet ble knallbra. De valgte å gjøre det slik da den passet perfekt til et område i stua deres og å finne en tilsvarende sofa med samme mål var umulig. Nå har sofaen levd i snart 40 år og ser ny ut. Endret 30. august 2021 av Lorieen 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 Vet at tekstilmøbler kan males, men er usikker med skinn. Ser for meg at malingen vil sprekke. Anonymkode: 1297d...6cf 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #12 Skrevet 30. august 2021 Akkurat sånn som vi bruker skokrem på skoene våre, kan skinnsofaer også fargebehandles. Kontakt møbelforretning, skomaker eller andre som jobber med skinn/lær. Anonymkode: ab6c6...c35 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #13 Skrevet 30. august 2021 Kan du ikke lete etter tilsvarende brukt i bedre stand? Anonymkode: b6fea...7da
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #14 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Husker vi hadde en gammel skinnsofa i barndommen som etterhvert ble veldig stygg og slitt, mener vi vaska den med lærsåpe og satte den inn med mink oil (?), og så ble den god som ny. Anonymkode: 21fa8...564 Ja, har alskens pleiemidler den er vasket å smurt med, men den er sprukket🙁 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vet at tekstilmøbler kan males, men er usikker med skinn. Ser for meg at malingen vil sprekke. Anonymkode: 1297d...6cf Er det jeg og ser for meg vil skje🤨 Lorieen skrev (6 timer siden): Foreldrene mine fikk sin slitte hjørneskinnsofa trukket om for noen år siden. Det kostet adskillig mer enn en ny sofa ville gjort, men resultatet ble knallbra. De valgte å gjøre det slik da den passet perfekt til et område i stua deres og å finne en tilsvarende sofa med samme mål var umulig. Nå har sofaen levd i snart 40 år og ser ny ut. Jeg orker ikke trekke den om for mye penger, da kjøper jeg heller ei ny😅 høres ut som ei god løsning om man vil beholde akkurat den sofaen da😄 AnonymBruker skrev (1 time siden): Akkurat sånn som vi bruker skokrem på skoene våre, kan skinnsofaer også fargebehandles. Kontakt møbelforretning, skomaker eller andre som jobber med skinn/lær. Anonymkode: ab6c6...c35 skal gå innom å høre😊 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du ikke lete etter tilsvarende brukt i bedre stand? Anonymkode: b6fea...7da Jo, jeg leter og leter på finn og facebook, men store vinkelsofaer i skinn er visst en sjeldenhet😅 Anonymkode: bc18a...776 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå