Gå til innhold

Jeg har verdens styggeste sofa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, den er virkelig fæl. Det er en stor skinnsofa, veldig slitt i skinnet, og egentlig en gyselig farge. Men den er fantastisk god å sitte og ligge i. Den er praktisk og formen er fin. 
Kan man pusse opp en sofa, type male den? Eller noe annet lurt? Det går ikke å skifte trekk på den, og jeg vil fortsatt ha den i skinn. 
Noen som har gjort noe lignende?

Anonymkode: bc18a...776

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilde?

Anonymkode: ce866...170

Skrevet

Hvorfor kan du ikke trekke den om? 

Anonymkode: f89d9...5fe

• Liker 1
Skrevet

Orker ikke legge ut bilde av den, den er lett gjenkjennelig😅

Den er kjempestor, å trekke den om vil sikkert koste like mye som å kjøpe en ny🙈

Skrevet

Tror ikke på deg før jeg får se bilde 😁

Anonymkode: 2a01e...9fa

Skrevet

Det kommer ikke bilde😂 alle som har vært innom her vil gjenkjenne den😂

• Liker 1
Skrevet

Det er utrolig hva man kan få til med de rette pleiemidlene for skinn! Gå i en sofabutikk, til skomaker, til wkinnbutikker og spør om råd og tips til gode pleiemidler. Da får du rengjort og pleid skinnet så det i hvertfall får en fin patina. Fargen er jeg usikker på hva du kan få gjort med, men det er fullt mulig det er mulig det også. 

Anonymkode: 64b79...fda

• Liker 1
Skrevet

Husker vi hadde en gammel skinnsofa i barndommen som etterhvert ble veldig stygg og slitt, mener vi vaska den med lærsåpe og satte den inn med mink oil (?), og så ble den god som ny.

Anonymkode: 21fa8...564

• Liker 1
Skrevet (endret)

Foreldrene mine fikk sin slitte hjørneskinnsofa trukket om for noen år siden. Det kostet adskillig mer enn en ny sofa ville gjort, men resultatet ble knallbra. De valgte å gjøre det slik da den passet perfekt til et område i stua deres og å finne en tilsvarende sofa med samme mål var umulig. Nå har sofaen levd i snart 40 år og ser ny ut. 

Endret av Lorieen
  • Liker 2
Skrevet

Vet at tekstilmøbler kan males, men er usikker med skinn. Ser for meg at malingen vil sprekke. 

Anonymkode: 1297d...6cf

• Liker 1
Skrevet

Akkurat sånn som vi bruker skokrem på skoene våre, kan skinnsofaer også fargebehandles. Kontakt møbelforretning, skomaker eller andre som jobber med skinn/lær. 

Anonymkode: ab6c6...c35

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke lete etter tilsvarende brukt i bedre stand? 

Anonymkode: b6fea...7da

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Husker vi hadde en gammel skinnsofa i barndommen som etterhvert ble veldig stygg og slitt, mener vi vaska den med lærsåpe og satte den inn med mink oil (?), og så ble den god som ny.

Anonymkode: 21fa8...564

Ja, har alskens pleiemidler den er vasket å smurt med, men den er sprukket🙁

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vet at tekstilmøbler kan males, men er usikker med skinn. Ser for meg at malingen vil sprekke. 

Anonymkode: 1297d...6cf

Er det jeg og ser for meg vil skje🤨

Lorieen skrev (6 timer siden):

Foreldrene mine fikk sin slitte hjørneskinnsofa trukket om for noen år siden. Det kostet adskillig mer enn en ny sofa ville gjort, men resultatet ble knallbra. De valgte å gjøre det slik da den passet perfekt til et område i stua deres og å finne en tilsvarende sofa med samme mål var umulig. Nå har sofaen levd i snart 40 år og ser ny ut. 

Jeg orker ikke trekke den om for mye penger, da kjøper jeg heller ei ny😅 høres ut som ei god løsning om man vil beholde akkurat den sofaen da😄

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat sånn som vi bruker skokrem på skoene våre, kan skinnsofaer også fargebehandles. Kontakt møbelforretning, skomaker eller andre som jobber med skinn/lær. 

Anonymkode: ab6c6...c35

skal gå innom å høre😊

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du ikke lete etter tilsvarende brukt i bedre stand? 

Anonymkode: b6fea...7da

Jo, jeg leter og leter på finn og facebook, men store vinkelsofaer i skinn er visst en sjeldenhet😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...