AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Noen som vil tipse om gode jordmødre som jobber ved Sus? Gjerne fornavn i hvert fall, initialer dersom noen mener dette er på kanten å skrive på KG. Har fått vite at det er OK å ha en liste med navn så kan man spørre om noen av jordmødrene tilfeldigvis har vakt den dagen man føder. Har nylig fått høre om en nyutdannet jordmor der (uten egne barn også), som jeg ønsker å styre unna pga. en vill fødselshistorie. Anonymkode: 5daac...78f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Dette hørtes sykt rart ut - har aldri hørt om at en pasient får velge ut sitt pleiepersonell med mindre det er tungtveiende grunner for det. Og uansett hva du ønsker deg, må du bare ta den jordmoren som har tid til deg der og da. Så dette ser jeg overhodet ikke poenget med å legge energi i. Anonymkode: 14b88...430 10
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 Hvis noen har sagt at det fungerer slik har de misforstått helt. Du får nemlig ikke velge. Det er ikke vanlig praksis noe sted i Norge. Da må du til UK eller USA og booke deg inn på en privat klinikk. Jeg ville møtt opp med åpent sinn og sett an kjemien med den jm som du møter der. Hvis det ikke fungerer kan du evt be om å få bytte til en annen. Men i praksis er dette kun mulig om det er nok folk på vakt. Anonymkode: 03997...d63 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 Du får ikke velge jordmor, du får tildelt den som har tid når du kommer inn. Hvis det klinsjer helt kan du spørre om å bytte, men ingen garanti for at det er mulig. Anonymkode: aae80...3d9
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 Hva skjedde?😬 Anonymkode: 674ef...eff
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette hørtes sykt rart ut - har aldri hørt om at en pasient får velge ut sitt pleiepersonell med mindre det er tungtveiende grunner for det. Og uansett hva du ønsker deg, må du bare ta den jordmoren som har tid til deg der og da. Så dette ser jeg overhodet ikke poenget med å legge energi i. Anonymkode: 14b88...430 Positiv fødsel på Instagram har sagt at det går an, samt ei jordmor på et kurs jeg nylig deltok på. Hun jobber på føden på SUS. Anonymkode: 5daac...78f 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis noen har sagt at det fungerer slik har de misforstått helt. Du får nemlig ikke velge. Det er ikke vanlig praksis noe sted i Norge. Da må du til UK eller USA og booke deg inn på en privat klinikk. Jeg ville møtt opp med åpent sinn og sett an kjemien med den jm som du møter der. Hvis det ikke fungerer kan du evt be om å få bytte til en annen. Men i praksis er dette kun mulig om det er nok folk på vakt. Anonymkode: 03997...d63 Rart at jeg har fått beskjed om det da 😅 Anonymkode: 5daac...78f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Rart at jeg har fått beskjed om det da 😅 Anonymkode: 5daac...78f Sikker på du ikke har misforstått? Anonymkode: 03997...d63
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 Selvsagt kan du ønske en spesifikk jordmor du allerede har god kjemi med, men å ha en liste med jordmødre du foretrekker basert på anbefalinger - nei. En anbefaling på slikt er uansett like lite troverdig som vaksinemotstanderne i kommentarfeltet til NRK/VG/FHI, kildekritikk lik 0. Hvilken jordmor jeg liker og fikk god kjemi med og dermed en god opplevelse, vil ikke nødvendigvis stemme med deg. En jordmor jeg ikke kunne fordra på barsel, får kjempemasse skryt av omtrent alle jeg prater med. Og som alt nevnt, de vil ikke rotere jorden for at du skal få ønsket jordmor uten videre. De går ikke og henter ut en jordmor fra en annen fødsel, fordi du hadde ønsket deg nettopp denne jordmoren. Anonymkode: 0af34...f03 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Rart at jeg har fått beskjed om det da 😅 Anonymkode: 5daac...78f Man skal ikke tro alt man hører. Anonymkode: 0af34...f03
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Selvsagt kan du ønske en spesifikk jordmor du allerede har god kjemi med, men å ha en liste med jordmødre du foretrekker basert på anbefalinger - nei. En anbefaling på slikt er uansett like lite troverdig som vaksinemotstanderne i kommentarfeltet til NRK/VG/FHI, kildekritikk lik 0. Hvilken jordmor jeg liker og fikk god kjemi med og dermed en god opplevelse, vil ikke nødvendigvis stemme med deg. En jordmor jeg ikke kunne fordra på barsel, får kjempemasse skryt av omtrent alle jeg prater med. Og som alt nevnt, de vil ikke rotere jorden for at du skal få ønsket jordmor uten videre. De går ikke og henter ut en jordmor fra en annen fødsel, fordi du hadde ønsket deg nettopp denne jordmoren. Anonymkode: 0af34...f03 1. Meget rar sammenligning. Jeg fikk beskjed av en jordmor at man kunne gjøre dette, hvis ikke det er en troverdig kilde så vet ikke jeg. 2. Merkelig at du påstår at jeg i det hele tatt tror det. Anonymkode: 5daac...78f 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #12 Skrevet 30. august 2021 Man kan nok ønske, men synes det blir rart basert på EN persons opplevelse. Er noe annet om du har født før og feks ønsker samme jordmor hvis hun er på vakt. Eller hvis du har fått god kjemi med jordmor under UL. Det er jo også slik at vi har bedre kjemi med noen, så du kan ha god kjemi med en jordmor som en venninne av deg hadde dårlig kjemi med. Det eneste jeg kan tenke meg er at du kan skrive i fødebrevet at du ønsker en trygg og erfaren jordmor. Anonymkode: c1ea2...d1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå