Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det overflod av kristne menigheter i Østfold? Bare i Fredrikstad er det vel nærmere 20 pinsemenigheter/frimenigheter, og det er utenom Den Norske Kirke. Jeg synes det er veldig merkelig at det er så mange kristne i dette området, og da spesifikt pinsevenner. 

Anonymkode: 5d2b9...54b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lurt på det samme. Det er det ukjente bibelbeltet. I tillegg til frimenighetene er det også enormt mange bedehus og misjonsforeninger (indremisjon, ytremisjon osv). 

Anonymkode: 42ed5...967

Skrevet

The Christian faith needs to stay number one bro and destroy atheism and Islam whoop whoop.

Lol 😂

Kristendommen er død i vesten. Gi det 200 år så er det ikke mye igjen av den.

Gud er virkelig da, seff. Ehh, det bare er sånn, ren fakta, ren Sannhet. Gud er ekte. Punktum. Cry me a river Sam Harris 🤗🤗

Haha, Sam Harris har opplevd noe meditasjon greier og tror nå han er awake eller noe xD hvor er Gud om du er awake?

Jeg har vært i bevissthet tilstander hvor jeg har vært bevisst over hvordan jeg designet og fuckings engineered min egen kropp som Gud, fra henda mine til en hårstrå i rumpa.

Hva er Sam Harris? 

Lol.

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har lurt på det samme. Det er det ukjente bibelbeltet. I tillegg til frimenighetene er det også enormt mange bedehus og misjonsforeninger (indremisjon, ytremisjon osv). 

Anonymkode: 42ed5...967

Akkurat som Hedemarken lenge har vært et ormebol av ekstremsekter. Vi andre tenker på både Hedemarkinger og Østfoldinger som veldig sekulære, men det skjuler seg mye i kulissene. 

Anonymkode: cb13b...433

• Liker 2
Skrevet
Conal skrev (På 30.8.2021 den 1.32):

The Christian faith needs to stay number one bro and destroy atheism and Islam whoop whoop.

Lol 😂

Kristendommen er død i vesten. Gi det 200 år så er det ikke mye igjen av den.

Gud er virkelig da, seff. Ehh, det bare er sånn, ren fakta, ren Sannhet. Gud er ekte. Punktum. Cry me a river Sam Harris 🤗🤗

Haha, Sam Harris har opplevd noe meditasjon greier og tror nå han er awake eller noe xD hvor er Gud om du er awake?

Jeg har vært i bevissthet tilstander hvor jeg har vært bevisst over hvordan jeg designet og fuckings engineered min egen kropp som Gud, fra henda mine til en hårstrå i rumpa.

Hva er Sam Harris? 

Lol.

🍄

Anonymkode: 36087...ac8

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2021 den 1.40):

Akkurat som Hedemarken lenge har vært et ormebol av ekstremsekter. Vi andre tenker på både Hedemarkinger og Østfoldinger som veldig sekulære, men det skjuler seg mye i kulissene. 

Anonymkode: cb13b...433

I de store skogbeltene deler befolkningen seg i de som tror på en streng Gud og de som tror på blank sprit.

Dette er ikke en forklaring, kun en beskrivelse.

Skrevet

Likeså er det mye psykisk sykdom, rus og trygdede neri hær. Har det non sammenheng?

Anonymkode: 5e806...f83

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-31 den 9.28):

Likeså er det mye psykisk sykdom, rus og trygdede neri hær. Har det non sammenheng?

Anonymkode: 5e806...f83

Ja kanskje det? Leste om det for noen år siden at Østfold (da det var eget fylke) var det fylket i Norge der det meste sto dårligst til. Flest med lav eller ingen utdanning, flest på uføretrygd, flest langtidssykemeldinger, alkoholisme og mye annet drit. 

Har selv bodd der nede og kan dessverre ikke si at jeg har et generelt positivt inntrykk av østfoldinger. Mange er litt "korte" og uten særlig sosiale antenner. Meget generaliserende selvsagt, og klart det finnes flotte folk der og, men Østfold som fenomen er virkelig interessant. Og dette med alle bedehusene og frikirkene og alt - nei for en salig røre 😄  

Anonymkode: 00a6c...572

• Liker 1
Skrevet
On 9/5/2021 at 6:43 PM, AnonymBruker said:

Ja kanskje det? Leste om det for noen år siden at Østfold (da det var eget fylke) var det fylket i Norge der det meste sto dårligst til. Flest med lav eller ingen utdanning, flest på uføretrygd, flest langtidssykemeldinger, alkoholisme og mye annet drit. 

Har selv bodd der nede og kan dessverre ikke si at jeg har et generelt positivt inntrykk av østfoldinger. Mange er litt "korte" og uten særlig sosiale antenner. Meget generaliserende selvsagt, og klart det finnes flotte folk der og, men Østfold som fenomen er virkelig interessant. Og dette med alle bedehusene og frikirkene og alt - nei for en salig røre 😄  

Anonymkode: 00a6c...572

Jeg er veldig overraska over den kulturen her når det kommer til fotball, ishockey og alkohol, spesielt her i Fredrikstad. Alle snakker om Stjernen og FFK regelmessig, går på kamper, skriver om det på Facebook og lokalavisa er jo helt i hundre når det kommer til ishockey og fotball. Det er også merkelig den kulturen som er på Dragen Pub, hvor alle alkoholikerne sitter døgnet rundt og drikker og snakker om det samme. Eller alle de som springer langs bryggerekka i helgene, gjerne godt berusa. Det er også dessverre mye narkotika i Fredrikstad, særlig blant ungdommer, og det er jo bare trist å være vitne til. 

Fredrikstad er en merkelig by, både på godt og vondt. Den er veldig avslappa, uformell og det er enkelt å trekke seg tilbake her, samtidig som at værforholdene er ganske fine også. Men det er også mye alkoholisme og narkotika her, samme at det er mange arbeidsledige og psykiske syke mennesker her. Jeg er selv innflytter i Fredrikstad, og det er en helt annen stemning her enn i for eksempel Trondheim, Oslo, Bergen eller Steinkjer. Trives ganske greit, det er mange koselige områder å besøke, men det er litt vanskelig å bli kjent med de innfødte her. 

Anonymkode: 5d2b9...54b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...