AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Når jeg blir forkjøla/får influensa mister jeg også smaks-/luktesans fullstendig både mens jeg er syk men også i 2-3 uker etter jeg har blitt frisk. Synes det er så kjedelig å spise. Havregrøt, gele, proteinpudding, yoghurtnaturell og biola er stort sett det jeg lever på for tiden fordi jeg liker konsistensen på det. Orker ikke spise kjøtt/fisk med potet/pasta og grønt, brød med godt pålegg, taco osv. Blir bare deppa over smaken jeg går glipp av og det har ikke noe spesiell konsistens. Trenger tips til gjerne litt smakløs mat, med god konsistens som jeg kan leve på frem til smaks/-luktesansen kommer tilbake.. Anonymkode: 2298a...8b4 2
sstinemor Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Sånn helfabrikat lapskaus og fiskegrateng er første jeg tenker på når jeg leser smakløst med god konsistens.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 Couscous med grønnsaker( gjerne perle couscous for ennå bedre konsistens) Hummus (kan lages veldig smakløs ved å droppe hvitløk,spisskummen etc) Potetmos eller annen grønnsaksmos Anonymkode: 52fa2...f7d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Couscous med grønnsaker( gjerne perle couscous for ennå bedre konsistens) Hummus (kan lages veldig smakløs ved å droppe hvitløk,spisskummen etc) Potetmos eller annen grønnsaksmos Anonymkode: 52fa2...f7d Knalltips! Takk! Anonymkode: 2298a...8b4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #7 Skrevet 31. august 2021 I slike tilfeller liker jeg f.eks. Ritzkjeks. De er sprø og har god konsistens og så kan man fremdeles kjenne at de er salte. Salt potetgull duger også. Drikke vaniljesaus eller spise den med skje. Særlig om den kommer rett fra kjøleskapet. Kjølig, søt og god konsistens. Toro tomatsuppe. Anonymkode: 64e58...1f0
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 En ting jeg alltid går for når jeg er syk, er Toro tomatsuppe. Jeg liker godt teksturen med suppe og makaroni. Og den er ganske salt i smaken, selv med dårlige smaksløker, skinner noe av det salte gjennom (for meg ihvertfall) Anonymkode: edacb...db1
Kenelz Skrevet 31. august 2021 #9 Skrevet 31. august 2021 Det er nå du skal spise alt som er SUPER sunt, men smaker egentlig ganske dritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå