AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Vår 2-åring går i en rimelig stor barnehage. Med ca. 5 ulike avdeling - inndelt etter alder. Per dags dato går han sammen med 26(?!) andre 2-åringer på en avdeling. Jeg synes det høres usannsynlig mye ut. Det må jo være forferdelig slitsomt for både voksne og barn. Når vi henter og leverer er det komplett kaos. Unger overalt, voksne med hylende unger og gjerne et under om man blir oppdaget når man kommer om morgenen. Er mange vikarer inne, som naturlig nok ikke kjenner barna, slik at overleveringen ofte blir noe utrygg - er gjerne et helt fremmed menneske som skal ta imot. Det er mange nye barn på avdelingen, så de er jo ikke helt innkjørt enda - og det er mye gråting. Skulle nesten tro det var bedre å blande de mer på tvers av alder, 2-åringer er jo tross alt rimelig krevende hele gjengen😅🙈 Er det jeg som er skikkelig hønemor som reagerer, og dette er normalt tilstander all over? Eller hva er deres erfaringer? Anonymkode: 9c045...078
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Dette hadde jeg ikke godtatt. Om dette er permanent ville jeg bytte barnehage. Uholdbart for både barn og voksne og ikke noe jeg ville forlatt barnet i med god samvittighet Anonymkode: f6368...1b0 8
Glød Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 Det hørtes ekstremt ut. Vi har en ettåring som nettopp begynte i bhg, det er 12 unger på avd (2 som starter ila høsten) og veldig rolig om morgenen. Hadde ikke kunnet hatt det annerledes.. De skal møtes av en person de er trygge på ved overlevering! 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Gudameg! 🤯 jeg jobber i en stor bhg. Hos oss har småbarnsavd bare 10 barn på hver avd. På storbarn har vi 25 ja men de er jo 4 og 5 år. 2 åringer trenger mye mer ro og trygge voksne. Stakkars unger. 🙄😨 snakk med lederen om hvordan dette oppfattes Anonymkode: 69cd5...f30 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 Dette høres ikke greit ut, slik skal det ikke være. Anonymkode: 2b8e2...d58
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vår 2-åring går i en rimelig stor barnehage. Med ca. 5 ulike avdeling - inndelt etter alder. Per dags dato går han sammen med 26(?!) andre 2-åringer på en avdeling. Jeg synes det høres usannsynlig mye ut. Det må jo være forferdelig slitsomt for både voksne og barn. Når vi henter og leverer er det komplett kaos. Unger overalt, voksne med hylende unger og gjerne et under om man blir oppdaget når man kommer om morgenen. Er mange vikarer inne, som naturlig nok ikke kjenner barna, slik at overleveringen ofte blir noe utrygg - er gjerne et helt fremmed menneske som skal ta imot. Det er mange nye barn på avdelingen, så de er jo ikke helt innkjørt enda - og det er mye gråting. Skulle nesten tro det var bedre å blande de mer på tvers av alder, 2-åringer er jo tross alt rimelig krevende hele gjengen😅🙈 Er det jeg som er skikkelig hønemor som reagerer, og dette er normalt tilstander all over? Eller hva er deres erfaringer? Anonymkode: 9c045...078 Bytt bhg Anonymkode: ccc04...a75 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #7 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vår 2-åring går i en rimelig stor barnehage. Med ca. 5 ulike avdeling - inndelt etter alder. Per dags dato går han sammen med 26(?!) andre 2-åringer på en avdeling. Jeg synes det høres usannsynlig mye ut. Det må jo være forferdelig slitsomt for både voksne og barn. Når vi henter og leverer er det komplett kaos. Unger overalt, voksne med hylende unger og gjerne et under om man blir oppdaget når man kommer om morgenen. Er mange vikarer inne, som naturlig nok ikke kjenner barna, slik at overleveringen ofte blir noe utrygg - er gjerne et helt fremmed menneske som skal ta imot. Det er mange nye barn på avdelingen, så de er jo ikke helt innkjørt enda - og det er mye gråting. Skulle nesten tro det var bedre å blande de mer på tvers av alder, 2-åringer er jo tross alt rimelig krevende hele gjengen😅🙈 Er det jeg som er skikkelig hønemor som reagerer, og dette er normalt tilstander all over? Eller hva er deres erfaringer? Anonymkode: 9c045...078 Skjønner veldig godt at det er mange vikarer her. Det er jo et uholdbart arbeidsmiljø. Blir sliten bare av å lese om det. Anonymkode: ccc04...a75 4
clyde Skrevet 29. august 2021 #8 Skrevet 29. august 2021 Dette har ikke vært normalen i de barnehagene mine barn har gått i, synes ikke det er rart at du reagerer. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 Takk for svar! Har vært litt avventende fordi dette er første barnet mitt, og ønsker liksom ikke å være helt hysterisk. Aldri vært ansatt i barnehage selv, men jobber som lærer. Det er det jo også rimelig problematisk når man bikker 20-tallet på klassen. Og de er jo mye eldre. Skal ta det opp med barnehagen. Samme når de er ute, kan jo være ekstra synlig nå pga Covid - men da er jo alle disse 26 barna inne i tidenes minste innhegning. Kun 2 disser, en liten rutsjebane til å leke med. Anonymkode: 9c045...078 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 Her hadde jeg sterkt vurdert å bytte barnehage. Du kan også be om en omvisning i andre barnehager før du velger. Men hva sier FAU og de andre foreldrene om denne situasjonen? Mitt barn går også i en stor barnehage, men de er alltid inndelt i mindre grupper som er ute og inne på ulike tidspunkt. På storbarnsavdelingen hun nettop startet på er de 14 barn. På småbarnsavdelingen var de 10. Å ha nærmere 30 barn samlet slik du beskriver høres helt uholdbart ut. Anonymkode: c7651...3d0 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her hadde jeg sterkt vurdert å bytte barnehage. Du kan også be om en omvisning i andre barnehager før du velger. Men hva sier FAU og de andre foreldrene om denne situasjonen? Mitt barn går også i en stor barnehage, men de er alltid inndelt i mindre grupper som er ute og inne på ulike tidspunkt. På storbarnsavdelingen hun nettop startet på er de 14 barn. På småbarnsavdelingen var de 10. Å ha nærmere 30 barn samlet slik du beskriver høres helt uholdbart ut. Anonymkode: c7651...3d0 På grunn av korona har dialog med andre foreldre vært nesten fraværende. Man sluses inn og ut uten kontakt med andre foreldre. Så hva de andre tenker - det aner jeg egentlig ikke. Jeg vet at de innimellom deler seg opp inne, for å få ro rundt spisetider. Så da er de tre mindre grupper. Ellers er de sammen. Skal ta det opp med FAU, tenker å avvente til neste foreldremøte for å høre hva de sier der. Foreløpig opplever jeg ikke noe mistrivsel hos barnet mitt, men det må jo være veldig mange å forholde seg til for sånne små. Den eldste gruppen er for barn mellom 4-6 år, og de er 38 barn på en avdeling. Skal begynne å kikke meg litt rundt, og forhøre meg om andre barnehager i nærområdet. Er ganske høyt trykk på barnehagene, så er redd for at det ikke er noe ledig før til sommeren uansett. Anonymkode: 9c045...078 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #12 Skrevet 30. august 2021 Vil tro de deles mer etterhvert Anonymkode: 5a09a...9bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå