Gå til innhold

Er dette en sak for boligkjøperforsikringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte leilighet i juni, og er nå i gang med oppussing (fagfolk, ikke oss😆).

I forbindelse med riving av en lettvegg, oppdaget vi/de følgende: innpakket i lag med glava, går masse ledninger i rør. Noen av rørene er kappet og ledninger trukket ut herfra og ned til stikkontakter på veggen hvor TV-en har vært. Prosjektleder måpte litt, og sa at dette er veldig ulovlig. Nå blir det ekstra elektrikerutgifter på oss (regner jeg med), og jeg frykter hva som skjuler seg av hjemmesnekrede elektriske konstruksjoner inni de andre lettveggene. Jeg aner ingenting om det er forrige eier som har gjort det, da det er en klassisk OBOS-terrasseblokk fra 70-tallet med mange eiere i tidens løp. 

Spørsmålet er: hva gjør vi nå? Kontakter boligkjøperforsikring? Borettslaget?Ingenting?

Anonymkode: a3b10...e5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville startet med å ringe forsikringsselskapet til borettslaget for å få en vurdering og videre veiledning evt å få sendt en takstmann. Opplys om at dere har eierskifteforsikring. 

Anonymkode: bc826...a40

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Vi kjøpte leilighet i juni, og er nå i gang med oppussing (fagfolk, ikke oss😆).

I forbindelse med riving av en lettvegg, oppdaget vi/de følgende: innpakket i lag med glava, går masse ledninger i rør. Noen av rørene er kappet og ledninger trukket ut herfra og ned til stikkontakter på veggen hvor TV-en har vært. Prosjektleder måpte litt, og sa at dette er veldig ulovlig. Nå blir det ekstra elektrikerutgifter på oss (regner jeg med), og jeg frykter hva som skjuler seg av hjemmesnekrede elektriske konstruksjoner inni de andre lettveggene. Jeg aner ingenting om det er forrige eier som har gjort det, da det er en klassisk OBOS-terrasseblokk fra 70-tallet med mange eiere i tidens løp. 

Spørsmålet er: hva gjør vi nå? Kontakter boligkjøperforsikring? Borettslaget?Ingenting?

Høres ut som et såkalt polakkbad.

Anonymkode: 0fa68...d7f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ville startet med å ringe forsikringsselskapet til borettslaget for å få en vurdering og videre veiledning evt å få sendt en takstmann. Opplys om at dere har eierskifteforsikring. 

Anonymkode: bc826...a40

Det gjorde jeg, og ble møtt med «ikke vårt problem» sagt på en litt hyggeligere måte🤷🏻‍♀️ Har kontaktet eierskifteforsikringen nå og venter på å bli kontaktet av advokat. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Høres ut som et såkalt polakkbad.

Anonymkode: 0fa68...d7f

Tja, alternativt polakkstue. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...