AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 I forrige uke så var jeg ute å gikk tur på sti, og jeg må ha tråkka i en skikkelig hundebæsj uten å ha sett det. Hadde på meg fjellsko med store riller under, så bæsjen den ble med meg hjem. Satte skoa i gangen, og ikke før etter to dager så tenkte jeg over at det lukta "spy" der (var ikke så mye i huset), og det var jo ikke tåfis heller liksom. Etter å ha tatt ut alt og satt det til lufting på verandaen så la jeg altså merke til at det var masse bæsj under skoa. Det er greit nok, spyl, vask, tørk. Men hva gjør jeg med teppet? Det er vegg til veggteppe og bæsjen er tråkka ordentlig nedi (sikkert da jeg skule ha av meg skoa tenker jeg, har typ snudd meg rund på tå ser det ut som.., gnidd det ordentlig nedi..) Det er tørt nå, så vises ikke så godt, men flekken er på størrelse med en appelsin.. og det stinker som bare det. Hva kan jeg gjøre? Både for å få bort alt av lukt, drit og flekk? Salmiakk og grønnsåpe og skure? Kan jo ikke klore akkurat, og jif er vel ikke nok. Men blir det da tørt nok i/under teppet etterpå, får jeg bort all såpa igjen? Har stort sett kun vasket tepper som kan jåhenges ut til lufting etterpå. Jeg er i min mors hus mens hun er bortreist, så vil ikke ødelegge noe hos henne. Anonymkode: c661c...b3e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Tror jeg ville kontaktet et firma som driver med tepperens. Vegg-til-vegg-teppet har sikkert godt av en dyprens nå uansett, de aller fleste gjør det altfor sjelden… Anonymkode: ed316...d2f
Hmmmmmm Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 Ikke bruk jif iallfall. Kan du ikke leie et tepperensemaskin? De har det på renserier bla. Pris varierer. 250 kr for et døgn her hos meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå