AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Del Skrevet 29. august 2021 Jeg har en bil fra 2008. Den gikk gjennom EU-kontroll i februar i år, helt uten merknader. Merkeverkstedet har noe som de kaller Økonomiservice. Det er dette: "Selv om bilen din ikke er helt ny – er det fortsatt viktig med godt vedlikehold. For Ford modeller som er 6 år eller eldre kan vi tilby Ford Økonomiservice som er en forenklet tjeneste tilpasset eldre biler. Våre mekanikere vil ta en gjennomgang av bilens viktigste komponenter og skifte av olje og oljefilter. Be gjerne om Ford Video Check – så får du full oversikt og god innsikt i bilens tilstand." Jeg tok denne da bilen hadde gått 146.000 km. Hun (ja, bilen min er hunkjønn 🙂 ) har nå gått 152.000. Hun har sett sine beste dager, men jeg håper at hun rusler og går greit i noen år til. Km-standen er ganske lav i forhold til alderen, og registerreima er skiftet for et par år siden. Glemte å spørre dem om hvor ofte jeg bør ta denne servicen? Kan selvfølgelig ringe dem, men spør like gjerne her: Hvor ofte bør den gamle bilen min på "gammelbil-service"? Anonymkode: e16eb...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 30. august 2021 #2 Del Skrevet 30. august 2021 kommer an på hva du gjør selv. Oljeskift bør du ha årlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 30. august 2021 #3 Del Skrevet 30. august 2021 en gang i året. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Del Skrevet 30. august 2021 Jeg skifter olje og filter selv, så leverer på service hver 40-60 000 km for litt andre ting. Bremser, ac, kjøleveske og slikt. Eventuelt registerreim og vannpumpe. Olje bør uansett skiftes minimum en gang i året. Anonymkode: 694d6...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Del Skrevet 30. august 2021 Har avensis 2004, skiftet nylig bremseskiver + klosser foran. Tok vel 1 time og jeg er ikke mekaniker. Finnes masse bra youtube filmer. Mobile syntetolje koster 40% av vanlig pris på skruvat. Gamle biler kan være billige.... Anonymkode: fbd33...045 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå