Gå til innhold

Hva gjør du med melketennene til barnet ditt når de detter ut?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tannfeen kommer ja, men de hives 😅 min mor har tatt vare på mine tenner og jeg ser virkelig ikke hva jeg noensinne skal med dem 😬 de ligger bare i en skuff i barndomshjemmet. Synes ikke det er noe å ta vare på.

Anonymkode: 5fb23...985

• Liker 2

Tannfeen kommer og så er det rett i søpla. Tenner som har falt ut. Urk.

Så har vel ikke fått veldig mye bruk for disse tannskrina som kidsa fikk i dåpsgave...#badmom

Endret av Suss80
  • Liker 1
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tannfeen kommer ja, men de hives 😅 min mor har tatt vare på mine tenner og jeg ser virkelig ikke hva jeg noensinne skal med dem 😬 de ligger bare i en skuff i barndomshjemmet. Synes ikke det er noe å ta vare på.

Anonymkode: 5fb23...985

Det er liksom det jeg også tenker. Min mor tok også vare på tennene, men har aldri hatt noe forhold til dem. De ligger også fortsatt hos min mor. Kan ikke si at jeg har så lyst på de heller.  

Samtidig har jeg en slags tanke om at jeg ikke kan hive tennene til ungen min 😅

Anonymkode: 604d2...8a6

Annonse

Tannfeen kommer og de kastes.

Min mor har fortsatt mine barnetenner. Syns det bare er ekkelt og ser ingen grunn til å ta vare på tenner. 

Moren til bonusbarna er som min mor. Hu  blir helt hysterisk hvis vi kaster en tann de har mistet her. Skal sies at far kaster tennene fordi han er enig med meg. 

Foreldre som gjør det har jeg faktisk fordommer mot. Selv min egen mor. Det er ikke normalt. Blir som å ta et bein fra et død kropp, grave det ut fra en råtten kropp, kutte det ut og legge det i en skuff. Bare ekkelt 🤢🤮

Anonymkode: c2c31...c74

• Liker 1

Prøvde først å ta vare på dem, for barnet var utrolig opptatt av å ha og se på tanna. Men etterhvert går de jo i stykker, så jeg orket ikke å samle på dem mer. Synes det er litt ekkelt.

Anonymkode: 290d3...28a

Tennene går i søpla, for meg er det like merkelig å ta vare på tenner som tånegler, hår eller andre kroppslige ting. 

Tannfeen var inne i bildet på de første tennene, man etter hvert gikk resten av tennene direkte i søpla siden barns ikke tror på tannfeen. 

Anonymkode: a1a34...198

Bruk superlim og lag et bittelite gebiss.

Moren min hadde ett fellesglass til tennene til meg og alle 3 søsknene mine. Jeg har det hjemme hos meg sammen med noen visdomstenner i tillegg. Det er så kvalmt 😂

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tannfeen kommer og de kastes.

Min mor har fortsatt mine barnetenner. Syns det bare er ekkelt og ser ingen grunn til å ta vare på tenner. 

Moren til bonusbarna er som min mor. Hu  blir helt hysterisk hvis vi kaster en tann de har mistet her. Skal sies at far kaster tennene fordi han er enig med meg. 

Foreldre som gjør det har jeg faktisk fordommer mot. Selv min egen mor. Det er ikke normalt. Blir som å ta et bein fra et død kropp, grave det ut fra en råtten kropp, kutte det ut og legge det i en skuff. Bare ekkelt 🤢🤮

Anonymkode: c2c31...c74

Eh nei. Greit man har ulikt syn på ting, på hva som er verdt å samle på. Men en tann som faller ut er på ingen måte sammenlignbart med å grave et bein ut fra en råtten kropp. Det siste ville være likskjending og kriminelt.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tennene går i søpla, for meg er det like merkelig å ta vare på tenner som tånegler, hår eller andre kroppslige ting. 

Tannfeen var inne i bildet på de første tennene, man etter hvert gikk resten av tennene direkte i søpla siden barns ikke tror på tannfeen. 

Anonymkode: a1a34...198

Er vel ikke uvanlig å ta vare på hår? En hårlokk fra barnet, eller en lang flette om noen går fra veldig langt til kort hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...