AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Akkurat nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.. Mannen er ofte sliten, spesielt når vi har barna. Vi begge har barn fra tidligere ekteskap som er hos oss 50%. Han kan sove veldig mye, han har en sykdom- men ikke en som burde gjøre han så sliten. Jeg tar meg av dyr, hus og barn så godt jeg kan. Men ikke alltid godt nok for mannen.. Han kan stå opp og kritisere at en av barna er våkne etc.. Tre av barna har diagnoser og er ikke alltid like lette å ha med å gjøre, noe som er veldig slitsomt av og til. Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg vil med dette, men er bare veldig sliten 😏 Anonymkode: c9c8f...205
Trish Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Du får si at nå når du tar deg av alt så får han faen ikke komme å kritisere deg. 8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 Her er det så mye vi ikke vet om hverdagen deres og forholdet, at jeg vil virkelig råde dere til en samtale på familievernkontoret eller parterapi. Når det gjelder en annens sykdom, barn med diagnoser og forventninger til hverandre kan det være veldig lurt å ha en nøytral tredjepart som hjelper samtalene dere imellom igang. Anonymkode: f3950...9b8 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her er det så mye vi ikke vet om hverdagen deres og forholdet, at jeg vil virkelig råde dere til en samtale på familievernkontoret eller parterapi. Når det gjelder en annens sykdom, barn med diagnoser og forventninger til hverandre kan det være veldig lurt å ha en nøytral tredjepart som hjelper samtalene dere imellom igang. Anonymkode: f3950...9b8 Jeg ønsker ikke utdype så mye mer, men jeg skjønner veldig godt hva du mener❤️ Jeg ønsker å være forståelsesfull og å ta hensyn til han, men kommer liksom ikke unna at jeg blir sliten av alt. Jeg liker ikke ta opp dette med han da det er et sårt tema og kan fort bli en krangel. Jeg er selv veldig konfliktsky og gjør stort sett det som får andre enn meg selv til å være fornøyd. Anonymkode: c9c8f...205
got2go Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 (endret) Hvorfor finner du deg i dette? Og for å svare på overskriften din: JA, du er ALTFOR snill! Endret 29. august 2021 av got2go 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 Synes ikke det er ok å kritisere når du gjør mest. Anonymkode: 3b2f4...26f 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #7 Skrevet 29. august 2021 Tar han seg ikke av sine egne barn? Anonymkode: 1eae2...d50 1
Frk Midnattsol Skrevet 29. august 2021 #8 Skrevet 29. august 2021 Tenker at dersom han ikke er i stand til å ivareta sine egne barn når han har de, så bør kanskje samværet reguleres litt annerledes. Tenker at med en mann som er såpass sliten, så faller det veldig mye på deg, og det kan da gå ut over den kvalitetstiden du skal tilbringe med dine egne barn. Klart at man i en relasjon skal stille opp for den andre i perioder, men dette høres ut som en situasjon som har vart en stund, og at "dagene bare går på dette viset". Som et tiltak tenker jeg at dere i forkant av samværsuke, må sette dere nede å planlegge hele uken. Både hvem som skal være sammen med barna ift forskjellige ting (aner jo ikke hvor gamle de er og hva de driver på med), hvem som skal lufte dyr, handle, lage middag, kjøre/hente, legge, vaske osv osv. Da blir det en mer rettferdig fordeling av arbeidet, og begge kan få kvalitetstid med både sine egne barn, men også med alle barna i huset. Tenker også at det å få en god oversikt over alt som må organiseres og ordnes i "Familien A/S" i barneukene, vil kunne gi denne mannen en oversikt og en realitetsorientering om hans egen innsats, og kanskje også hans begrensninger. Nå vet jeg ikke om det er noe somatisk som er årsak til at han er såpass sliten, men kanskje det er noe han kan endre på som gjør at han er mindre sliten de ukene dere har alle barna. 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 Er det dine eller hans barn som har diagnoser? Hvor mangebarn har dere tilsammen. Anonymkode: fc268...ece
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 Altså... du gjør så godt du kan med barn, dyr og hus og så våger han å kritisere deg for det? Jeg skjønner han er syk, men han mangler vel ikke vettet? Forståelsesfull kan han være selv om han er syk. Fytti grisen. Dere må ta en prat, kanskje med en tredjepart involvert, om hva slags forventninger dere har til hverandre. Hva forventer han av deg? Hva forventer du av ham? Kan dere møtes på midten og likevel være fornøyde? Anonymkode: 4a5a1...9b5 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det dine eller hans barn som har diagnoser? Hvor mangebarn har dere tilsammen. Anonymkode: fc268...ece Vi har fem barn til sammen, både mine og hans har diagnoser. Anonymkode: c9c8f...205
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #12 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tar han seg ikke av sine egne barn? Anonymkode: 1eae2...d50 Jo, han gjør vel så godt han kan. Men blir mye på meg når han sover såpass mye. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Anonymkode: c9c8f...205
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå