AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Jeg er i et lykkelig forhold med en mann som er 21 år eldre enn meg, og tenker iblant på fremtiden. Tok selvsagt mange runder i tiden rundt hvor vi møttes, hvor jeg grundig tenkte over fordeler og ulemper ved et forhold med såpass stor aldersforskjell. Kom til at jeg ville satse på denne mannen, rett og slett fordi følelsene jeg har for ham er utrolig sterke, ekte og fine. Kunne ikke se for meg et liv uten ham, så kommentarer om at jeg burde gjøre det slutt og finne en yngre mann, er ikke relevante eller konstruktive. Det jeg lurer på, er hvordan livet vårt sammen kommer til å bli/endres når han etterhvert blir 70 og kommer godt inni 70-årene. Er det noen som har eller er i slike forhold, og kan fortelle litt om hvordan dette har vært? Når han er 71 f.eks, vil jeg være 50, og mitt hode har det da kanskje jevnet seg litt ut, men likevel, innser at flere i 70-årene begynner å få en del fysiske, og noen psykiske også kanskje, plager. Kort oppsummert: Hvordan kan jeg forvente at samlivet vårt blir når han kommer i 70-årene, og etterhvert også 80-årene? Takknemlig for å bli opplyst om både negative og positive sider. Vet at vi ikke kommer til å bli gamle sammen, eller i alle fall samtidig, som er en sorg for meg. Skulle selvsagt ønske at vi var mer jevngamle, men ting er som de er, og jeg elsker han og vil leve et lykkelig liv sammen med ham så lenge vi begge lever. Anonymkode: 034ea...43d 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Nå er jeg 30 selv, så vet ikke om du finner mine tanker relevante… men folk blir jo veldig gamle for tiden. Om han blir 90, så blir dere jo relativt gamle sammen. Og mange 70 åringer er jo i mye bedre form enn en gjennomsnittlig 50-åring. Gjør det dere vil Anonymkode: 2dcca...040 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er jeg 30 selv, så vet ikke om du finner mine tanker relevante… men folk blir jo veldig gamle for tiden. Om han blir 90, så blir dere jo relativt gamle sammen. Og mange 70 åringer er jo i mye bedre form enn en gjennomsnittlig 50-åring. Gjør det dere vil Anonymkode: 2dcca...040 Alderen din her spiller ingen rolle. Så lenge du skriver noe fornuftig, og det synes jeg du gjør, takk. Jeg håper jo selvsagt han blir veldig gammel, men også at han beholder god helse psykisk og fysisk, vil ikke at han skal lide. Lurer på hvordan livet vil/kan bli om det skjer. Hva jeg kan forvente eller håpe på. Anonymkode: 034ea...43d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Mine foreldre har hatt det slik - dvs. min mor og min stefar. Min biologiske far døde tidlig. Det er veldig mange individuelle faktorer her. Min stefar har veldig god helse, og kanskje desto viktigere, veldig sterk indre drivkraft og engasjement. Han pensjonerte seg fra sin daglige jobb da han var 65, men har alltid hatt mange prosjekter gående og derfor full 'jobb' siden. Hans far jobbet hele livet, og var 95 da han døde. Samme gjaldt hans mor (dog hun ble 87). Så alt, inklusive gener, peker mot et langt liv. Nå er han "gammel" (81) men fortsatt uten sykdom eller plager, og veldig aktiv. Så de har begge vært heldige. Men min er jo også veldig vital, og fortsatt ung for sin alder. Så hun kommer ikke unna det faktum at hun blir enke for annen gang. Anonymkode: e460d...126 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 Mange er fortsatt spreke i 70 årene. Så det trenger ikke være så problematisk. Er mer sjans for at det blir problemer når han har tippet 80. Anonymkode: 5e930...365 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Mine foreldre har hatt det slik - dvs. min mor og min stefar. Min biologiske far døde tidlig. Det er veldig mange individuelle faktorer her. Min stefar har veldig god helse, og kanskje desto viktigere, veldig sterk indre drivkraft og engasjement. Han pensjonerte seg fra sin daglige jobb da han var 65, men har alltid hatt mange prosjekter gående og derfor full 'jobb' siden. Hans far jobbet hele livet, og var 95 da han døde. Samme gjaldt hans mor (dog hun ble 87). Så alt, inklusive gener, peker mot et langt liv. Nå er han "gammel" (81) men fortsatt uten sykdom eller plager, og veldig aktiv. Så de har begge vært heldige. Men min er jo også veldig vital, og fortsatt ung for sin alder. Så hun kommer ikke unna det faktum at hun blir enke for annen gang. Anonymkode: e460d...126 Dette var fint å lese, får håpe de kan få mange flere gode år sammen. Enke for annen gang ja, men er de lykkelige sammen? Jeg tenker at kjærligheten jeg har for min mann, er så sterk og stor at for meg vil de gode, lykkelige årene vi kan få sammen, være noe jeg ikke vil bytte bort for flere år med noen jeg ikke føler like sterkt for. Anonymkode: 034ea...43d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå