Gå til innhold

Legen antar at jeg tilhører Jehovas vitner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 22, og har hatt tre kontroller hos fastlegen. Har aldri vært til denne legen før jeg ble gravid, da jeg fikk ny fastlege rett før nyttår i fjor. Alt står bra til i svangerskapet etc, men jeg har problemer med at legen antar at jeg er Jehovas. Han snakker en del om at jeg jo ikke kommer til å kunne motta tøy og lignende i gaver fra venner og familie siden jeg er Jehova. Og at jeg ikke kan bruke noen form for smertestillende under fødsel, og om jeg har tenkt nøye gjennom dette etc. Samme med å motta blod. Saken er at jeg ikke er Jehovas. Aner ikke hvor han har dette fra. Jeg er en sjenert person, og tør ikke si at jeg faktisk ikke er i Jehovas. Men føler at jeg snart kanskje bør si noe. Hva ville dere gjort i min situasjon? 

Anonymkode: 7cfba...1e4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pillarguri skrev (1 minutt siden):

Du er gravid og skal ta deg av et barn de neste 20 årene. Fremtiden din kommer til å gi deg adskillig større utfordringer enn dette.  Åpne munnen din til legen og si følgende: Her har det nok skjedd en misforståelse, jeg har ingenting med Jehovas vitner å gjøre.

Spot on. Her står fremtidsproblemene i kø..  ts bør øve seg på å si fra,  og legen er en bra start. Ts vil bli dørmatte fortere enn svint om hun ikke lærer å si fra. 

Anonymkode: 255ec...327

• Liker 33
Skrevet
Pillarguri skrev (9 minutter siden):

Du er gravid og skal ta deg av et barn de neste 20 årene. Fremtiden din kommer til å gi deg adskillig større utfordringer enn dette.  Åpne munnen din til legen og si følgende: Her har det nok skjedd en misforståelse, jeg har ingenting med Jehovas vitner å gjøre.

Dette. 

Anonymkode: 4f222...aa7

• Liker 11
Skrevet

Hvorfor tror han det?

Anonymkode: 3d96f...aad

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Merkelig ting å anta, men uansett bare si du ikke er Jehovas vitne.

Skrevet

Ja, for en merkelig ting å bare anta - du er selvfølgelig voksen (i og med at du skal ha barn) og må virkelig klare å lære deg å si fra til legen! 

• Liker 9
Skrevet

Men du må jo ha gjort deg noen tanker om hvorfor han tror det? Deler du etternavn med noen i JV i bygda eller hva?

• Liker 10
Skrevet

Dette må du jo si i fra om. Jeg hadde også spurt om hva som får legen til å tro det, veldig spesielt.

• Liker 9
Skrevet

Har du på deg foldeskjørt, bluse og fotformsko så du ser ut som et Jehovas vitne? Jeg er også sjenert og har sosial angst, men hadde legen min bare antatt at jeg var et Jehovas vitne eller noe andre jesusgreier hadde han fått så hatten passet! Si til legen at du ikke tilhører Jehovas eller bytt lege. 

• Liker 20
Skrevet

Haha, for en merkelig problemstilling? Lurer veldig på hvordan legen har kommet frem til den konklusjonen? Du må nesten bare si fra - bruk det som trening - du skal tross alt bli mamma, på tide å bli voksen nok til å si fra om slike ting

Anonymkode: 50942...e33

• Liker 15
Skrevet

For en merkelig ting å anta. Veldig uprofesjonelt av legen å si at du ikke kan motta gaver ,ta smertestillende osv.

Anonymkode: 2c4b6...94a

• Liker 4
Skrevet

Er du for sjenert til å svare oss også, TS?

• Liker 12
Skrevet

Sagt fra. 

Anonymkode: 244ff...713

• Liker 2
Skrevet

"Hvorfor er du så besatt av JV? Er det en slags fetish?" Hadde jeg svart

Anonymkode: b76ff...eb4

• Liker 6
Skrevet (endret)

Dette var noe av det rareste jeg har lest. Sett bort fra at du er for sjenert (!) til å fortelle at du ikke er JV, så tar legen feil på flere punkter. 

Er nemlig oppvokst i sekta jeg ser du. Ex-vitne, kan du si. 

Det med blodtransfusjon stemmer. Det at JV ikke kan få smertestillende under fødsel er bare tull. Likeså det med at du ikke kan motta gaver/klær fra slekt og venner. Det er jo bare bullshit. Tvert imot er JV oftest meget sparsommelige, det er ikke så vanlig at de tjener så mye. Så å motta barneklær, brukte og nye i gave er meget aktuelt, og fullt lov. 

Vil også arrestere brukeren her over som mener foldeskjørt og fotformsko er typisk «Jehovas». Det stemmer dårlig.  JV er kjent for å være relativt stilige i tøyet. De følger moten, og er opptatt av å kle seg pent. Dog konservativt. Mulig det er oppstått en forveksling med Smiths venner ens.

Endret av Bacteria
  • Liker 15
Skrevet

Et eller annet har du sagt som får legen til å tro du tilhører JV. 

Anonymkode: b3bdf...29b

• Liker 2
Skrevet
Bacteria skrev (1 minutt siden):

Mulig det er oppstått en forveksling med Smiths venner ens.

Jeg er glad i lange skjørt, har langt hår og bruker ikke sminke - det har flere ganger ført til spørsmål om jeg tilhører Smiths venner :fnise: 

Men altså, TS, du er voksen, du skal ha barn - du er nødt til å deg et minimum av ryggrad og klare å snakke til folk. Dette er åpenbart en dum misforståelse - du trenger ikke gå i noen diskusjon med legen om hvorfor og hvordan hvis du ikke vil (jeg hadde gjort det, bare for underholdningen skyld), men du må faktisk klare å si fra når noen antar ting som ikke stemmer.

• Liker 9
Skrevet

Dette må være tull.. kan ikke tro at en lege begynner å snakke om å motta gaver og vare anta ut av det blå at folk tilhører JV eller en form for sekt. 

Anonymkode: 2db60...a35

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...