Gå til innhold

Samboeren til venninna mi hater meg og tror jeg er en hore, og blir sint om jeg er nær barna.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren til venninna mi hater meg. Han liker ikke at vi har kontakt og han tåler ikke at jeg ser barna hans. Sist jeg møtte venninna mi og hun hadde med barna, ble han rasende. Han liker ikke at jeg er i nærheten av barna hans. 

Han har fått for seg at jeg er en hore og ligger med alt jeg ser... Jeg har vært singel i veldig mange år og har egentlig aldri hatt en kjæreste engang. 

Vi er alle rundt 40. 

Venninna mi syns det er vanskelig å ta opp, og jeg er veldig redd for å ta det opp. Det bare ligger i lufta... 

Hva kan man gjøre? 

Anonymkode: 86ce6...f30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan har det blitt slik?

Anonymkode: 5acf5...02a

• Liker 5
Skrevet

Hva er grunnen til at han hater deg?

Anonymkode: dd862...f70

• Liker 5
Skrevet

Smitter det til barna da, eller skal du liksom ligge med dem også?  Er han Taliban?  

Anonymkode: ce0e2...9ee

• Liker 6
Skrevet

Herregud så villt. Lurer litt på dette jeg også, tilhører han er svært streng religiøs retning? Er han mentalt utfordra?? 

Anonymkode: 40bed...f1f

• Liker 6
Skrevet

Og du kan vel uansett ligge så mye rundt som du vil du, det er jo ikke hans anliggende. Altså, jeg hadde gledelig tatt for meg om jeg var singel (2021!!!)

Ikke gidd å forsvar deg en gang. Mannen er søppel

Anonymkode: 40bed...f1f

• Liker 2
Skrevet

Skjønte ikke dette. Hva har egentlig skjedd? Hvilken bakgrunn har samboeren hennes? Hvorfor tillater venninnen din at han oppfører seg dårlig mot deg?

Anonymkode: dd3f4...34f

• Liker 5
Skrevet

Får hun ellers være med folk? Er han kontrollerende og sjalu? Høres jo ikke bra ut! 

Har ei venninne der (x)mannen bedrev psykisk vold. Noe av det han holdt på med var at alle vennene hennes var å fortelle henne at venninner var horer, mennene helt idioter og at alle hatet henne... Her ble det brudd, og vi støttet henne hele veien. 

Anonymkode: 4bd51...fb1

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samboeren til venninna mi hater meg. Han liker ikke at vi har kontakt og han tåler ikke at jeg ser barna hans. Sist jeg møtte venninna mi og hun hadde med barna, ble han rasende. Han liker ikke at jeg er i nærheten av barna hans. 

Han har fått for seg at jeg er en hore og ligger med alt jeg ser... Jeg har vært singel i veldig mange år og har egentlig aldri hatt en kjæreste engang. 

Vi er alle rundt 40. 

Venninna mi syns det er vanskelig å ta opp, og jeg er veldig redd for å ta det opp. Det bare ligger i lufta... 

Hva kan man gjøre? 

Anonymkode: 86ce6...f30

for en idiot. Han høres ikke helt god ut i topplokket den mannen

Skrevet

Her tenker jeg at venninnen din må sette klare grenser for hva han kan kreve eller ikke. Tenker at hvis det hadde vært en konkret seriøs grunn til at han hadde noe imot deg, så kunne dette vært en sak til diskusjon mellom de, men at han bare helt "ut av det blå" konstruerer en virkelig om deg, for så å sette regler ift denne virkeligheten, er jo faktisk ganske absurd. Det er faktisk din venninne som må realitetsorientere denne barnefaren, og er den eneste som kan bestemme noe annet. 

Du kan jo selvfølgelig gå i en dialog selv med han, men han høres jo litt merkelig ut da, så spørs om det vil hjelpe.....

Spør du meg, så høres han ut som om han ikke er vokst opp ift Norsk kultur, men har en annen ideologi med seg inn i dette forholdet.....

• Liker 4
Skrevet

Dersom dere er rundt 40 år, har du vel andre venner? 

Hadde vel bare trukket meg tilbake og tilbragt tid med andre. 

Du kan jo si til venninna di at du føler at mannen hennes ikke liker deg men at du er der for henne. Samtidig kan du jo si at du av samme grunn trekker deg tilbake men du må få frem poenget med at hun kan kontakte deg når som helst:smilyblomst:

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som at han er en sjalu type..

Hadde det vært meg så hadde jeg tatt den diskusjonen med han. Men ikke sikkert det hadde vært så lurt da. 

Anonymkode: ac608...f2b

Skrevet

Typen til venninnen min tenkte litt slik om meg. Grunnen var at jeg var singel og trygg på meg selv, noe hun ofte snakket om hjemme. Alle de tingene jeg kunne gjøre, reise hvor jeg ønsket, gå ut når det passet meg osv. Typen til venninnen min var redd hun skulle ønske seg fri også. 

Anonymkode: 8554e...11d

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor tror han dette?

Tror han dette om alle hennes single venninner?

Anonymkode: ff811...5e5

Skrevet

Jeg har/hadde en venninne som har en samboer som ikke likte at hun hadde en singel dame/meg som venninne. Vi pleide å møtes over et glass eller to på uterestaurant. Han kom overraskende etter en gang, jeg tipper han trodde jeg hadde dratt henne med på sjekkerunde på byen (som jeg ikke pleide å gjøre selv om jeg var singel). Han så egentlig litt overrasket ut for at vi gjorde akkurat det hun hadde fortalt at vi var ute for; drikke vin og skravle og bry oss nada om folk på nabobordene. 

Anonymkode: 9b4e1...7dc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har/hadde en venninne som har en samboer som ikke likte at hun hadde en singel dame/meg som venninne. Vi pleide å møtes over et glass eller to på uterestaurant. Han kom overraskende etter en gang, jeg tipper han trodde jeg hadde dratt henne med på sjekkerunde på byen (som jeg ikke pleide å gjøre selv om jeg var singel). Han så egentlig litt overrasket ut for at vi gjorde akkurat det hun hadde fortalt at vi var ute for; drikke vin og skravle og bry oss nada om folk på nabobordene. 

Anonymkode: 9b4e1...7dc

Det er helt sykt mange kontrollerende menn i dette landet. Rart at folk flest ikke gjenkjenner dette som kvinneundertrykkelse for det er nettopp dét det er.

Skrevet

Der høres ut som venninna di lever i et vondt forhold. 

Du bør støtte henne og hjemme henne ut av forholdet, også for barnas skyld. 

Anonymkode: 0b6c1...b05

• Liker 1
Skrevet

Synes det er rimelig spesielt at hun aksepterer den slags oppførsel fra et mannfolk, godt voksen dame og det hele.

Er ting ellers i orden mellom de eller er han kontrollerende på andre områder og? 

• Liker 1
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (41 minutter siden):

Synes det er rimelig spesielt at hun aksepterer den slags oppførsel fra et mannfolk, godt voksen dame og det hele.

Er ting ellers i orden mellom de eller er han kontrollerende på andre områder og? 

Er ikke veldig spesielt om det er psykisk vold vet du. De utenfra trenger ikke merke om dette er tilfellet engang! Ta det fra en som har levd under psykisk vold, hvor vi har lite barn. Utrolig hva jeg faktisk aksepterte.. Det ble nylig slutt, jeg så ikke engang dette før nå! Når man lever i det er det virkelig ikke lett å se selv, men man aksepterer altfor mye uansett alder. Nå er jeg 29, men om man er 30 eller 40 spiller ingen rolle. Nå kalte han ikke venninner av meg horer da, men uansett. 

Ts: har en venninne hvor hennes kjæreste som hun er gravid med nå kaller alle hennes venner for horer, hun er den eneste som ikke er hore. Til og med jeg er hore, også da jeg hadde samboer og vi hadde barn. Har fått vite etterpå at han også har vært voldelig 2 ganger, men hun skjuler det godt for nære venner. Han driver med ekstrem psykisk vold! Han skulle ha henne gravid for å fange henne veldig tidlig. Så pass på venninnen din, ikke sikkert hun ser hvordan han er fordi hun er blendet av kjærlighet. 

Anonymkode: 4c774...5a5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...