AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Del Skrevet 29. august 2021 Til dere som har 3 barn: hvor stor bolig har dere, og føler dere det er stort nok? er det noe dere savner med boligen deres? Spesielle rom osv? noe som er helt fantastisk å ha i boligen deres når dere har 3 barn? skal i gang med å bygge snart, og er redd det er ting vi hR glemt å tenke på Anonymkode: 5c4db...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Del Skrevet 29. august 2021 Tenk oppbevaring. Det jeg savner aller mest i vårt hus er et kles og skooppbevaringsrom med skyvedør rett inn fra gangen. En vegg med hyller til tur/treningsting, en vegg med hyller til sko og en vegg til å henge klær, på den måten ser ikke gangen helt kaotisk ut. Nå er gangen konstant full av sko, utstyr og jakker. Ville også hatt eget vaskerom veldig nærme kjøkkenet så jeg kunne unnagjort kjedelig klesvask mens jeg lager mat. Nå har jeg vaskerom oppe på et stort bad ved siden av soverommet. Ha barnas soverom langt fra eget rom så alle føler de får privatliv. størrelse på rom, ville heller hatt større barnerom enn en ekstra stue til barna, ungene foretrekker eget rom foran tv-stuen utenfor. Har 200m2 og synes vi har god plass med 4 soverom. Annet jeg savner fra huset vi bodde i før var et stort kjølerom i tilknytning til kjøkkenet. Var deilig å kunne handle mye, samt veldig enkelt i bursdager for eksempel. Boder. Liker å ha dedikerte boder og da heller ha de små. En til tørrvarer, en til sesongting og en til verktøy/maleting og husting. Fra huset vi bodde i USA savner jeg at garasjen hang sammen med huset så kunne åpne garasjen innenfra og enklere å bruke garasjen til oppbevaring. Kunne parkere sykkelen i garasjen og låse garasjen etter meg og bare gå inn (gjennom vaskerommet) Anonymkode: c999e...f75 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Del Skrevet 29. august 2021 Vårt hus er ca 160 kvm, kunne gjerne vært større- men det fungerer fint. Vi har tre barn i alderen 7-14. Vi har tv-stue, det synes jeg er veldig deilig. Vi har ett stort bad (med dobbel vask), og ett bad som 1-2 av barna bruker (+ gjestedo). Tror faktisk vi hadde hatt problemer med å rekke ting om vi bare hadde hatt ett bad, spesielt etter barna ble så store at de trenger privatliv på badet. Det jeg kunne tenkte meg er faktisk et større vaskerom. Føler det alltid er enorme mengder skittentøy og det hadde vært deilig å ha et stort vaskerom med god plass. Noen venner av oss bygde hus med en egen «barneavdeling». Da hadde barna en tv-stue, også gikk man inn på barnerommene fra den tv-stuen. De delte også et felles bad. Akkurat det virker også veldig deilig, men det fungerer nok best om barna er tett i alder. Anonymkode: e6a2e...3bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Del Skrevet 29. august 2021 Garderoberom til yttertøy (livet med 3 barn ble sååå mye enklere når vi bygde om gangen!) der du innreder etter hva der faktisk har slengende rundt (vi har satset på mye skooppbevaring, hyller til treningsbager og at alle har egne kurver til «småklær» i tillegg til oppheng til jakker), eget vaskerom med god benkeplass og plass til 4-5 skittentøyskurver for sortering. Og noe jeg ønsker meg, men ikke har i vårt hus: matbod/grovkjøkken på innsiden av kjøkkenet med plass til oppbevaring av tørrmat, kjøkkenmaskiner osv. Anonymkode: ae0ed...90f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Del Skrevet 29. august 2021 Vi er 4 stk med hus på 160 kvm ca. Ikke veldig stort, men det fungerer greit Anonymkode: 51b3a...c31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Del Skrevet 29. august 2021 Bod utenfor inngangsdøren som er oppvarmet, der har vi alt av tur- og treningsutstyr. Innebygd trapp med mye lagring og ekstra kjøleskap og fryser. Vi har 200 kvm ca og bodene er det beste, sånn har det blitt😂. Anonymkode: 18e0e...7eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #7 Del Skrevet 29. august 2021 Kommer an på hvor store barna er. Barna har ulike behov i ulike alder. Da barna var babyer var det viktig for meg å kunne ha vogna i gangen. Oppbevaring og god plass i gangen har alltid vært viktig uansett alder, vi har flis Og varmekabler i ytterpartiene for våte sko og klær. ellers har vi ett soveroms til hvert av barna og ett til oss voksne, men jeg savner ett gjesterom/kontor. Vi (barna) er også totalt avhengige av kjellerstua. Den er barna sin, og det sparer oss for mye uro ved besøk av barnas venner etc. vi har to baderom, men savner ett ekstra toalett. Vi er avhengige av god plass rundt spisebordet, og er også takknemlige for god plass på verandaen og en god størrelse på hagen. Uteboden er også et must! Anonymkode: 5bcac...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #8 Del Skrevet 29. august 2021 240 kvm, inkludert garasje. Synes huset er stort nok. Vi har to innganger: en hovedinngang og en annen som leder direkte inn på et stort vaskerom. Sender skitne unger med dresser og uteklær direkte på vaskerommet. Der er rikelig med plass til dresser, støvler, fotballklær osv. Ellers er jeg veldig glad for vi har to bad og en ekstra tv stue. Ungene har en "egen" etasje med eget bad, TV stue og rommene sine. I tillegg er det viktig med boder. Anonymkode: 1daff...be7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 29. august 2021 #9 Del Skrevet 29. august 2021 (endret) Har en vanlig liten enebolig, med i utgangspunkt 3 soverom oppe. Det ble litt lite, har bygd på med to ekstra rom, ett oppe og ett nede. Vi har to bad. Hadde jeg visst at vi kom til å få tre barn, hadde jeg endret på følgende; I utgangspunktet større hus, med fokus på oppbevaring. Nok bodplass, sykkelbod ute, skikkelig garderobeløsning i yttergang. Nok soverom, ett til hvert barn minimum. Oppholdsrom til barna; kjeller- eller loftsstue. Savner virkelig det nå som vi har tenåringer. (Dette er nesten det viktigste punktet) Stort kjøkken! Endret 29. august 2021 av Bacteria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #10 Del Skrevet 30. august 2021 Vi har 160kvm. Skulle ønske vi hadde vaskerom og mer oppbevaring i tilknytning til gangen. Og så skulle vi gjerne hatt større kjøleskap, nå har vi et med fryser nederst og da blir det faktisk litt for lite. Ellers er jeg glad vi har en ekstra stue som ungene kan bruke når de er litt større og har venner på besøk. Anonymkode: 62cde...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Del Skrevet 30. august 2021 Hadde jeg bygget selv hadde jeg hatt vaskerom i samme etasje som soverom og helst i forbindelse med bad. Anonymkode: ecc79...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #12 Del Skrevet 30. august 2021 Oppbevaring blir det aldri nok av. Vi har fem soverom to boder og i en av bodene har vi ekstra dobbeltskap til alle for sesongklær/yttertøy. Ellers har vi et treningsrom som blir brukt av oss alle. Det kunne gjerne vært litt større, slik at flere kunne trent samtidig uten å være i veien for hverandre, spesielt med tanke på gulvplass. Loftstua er også blitt flittig brukt til overnatting når gjesterommet er opptatt. Er fornøyd med at vaskerommet er i samme etg som yttergang og kjøkken. Våte/skitne ting går direkte dit uten søl, og kan håndteres under matlaging. Er også fornøyd med plass nok for å brette klær og sortere skittentøy. Alle soverommene er av god størrelse, det er jeg veldig glad for. Og det beste med de er at fire av de har to eller flere luftemuligheter (vinduer, verandadør). To store stueområder ble prioritert i stedet for ekstra spisestue. Har plass til 14 rundt kjøkkenbordet. Har derfor mulighet til å være mange på stua hvor det er hjørnesofa og store gode stoler, pall, enda et par sofaer og noen gode stoler rundt. Slik at alle har en god plass å sitte i tillegg til gjester på besøk. I tillegg vil jeg nevne at vi er fornøyd med å ha to bad i tillegg til gjestetoalett. Slipper toalettkø med tre toalett i hus. Er alltids noe man skulle ønske man kunne endre på, men dette er hva jeg er veldig fornøyd med til å være så mange i hus. Også tenker jeg det kommer en dag snart hvor barna begynner å flytte ut, og jeg er glad vi ikke bygde enda større hus. Anonymkode: cd3ae...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #13 Del Skrevet 30. august 2021 Glemte å nevne matboden. I tillegg til oppbevaring av tørrmat, har vi også ekstra kjøleskap og frysere der. Det hadde vi ikke klart oss uten. Anonymkode: cd3ae...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #14 Del Skrevet 30. august 2021 Føler behovet har endret seg. Vi har fire soverom, bad og ekstrastue i 2.etg. Supert med små barn! Men nå som de er større ser jeg i økende grad et behov for ungdomssone og voksensone. Føler soverommene er for tett på hverandre når de etterhvert tar med kjæreste hjem😝 Og stuen (tv-en) kan jo ikke brukes når andre vil sove, så når ungdommen vil ha filmkveld må de nesten bruke hovedstuen, så blir vi forvist til loftsstuen.. Anonymkode: 9c805...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #15 Del Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tenk oppbevaring. Det jeg savner aller mest i vårt hus er et kles og skooppbevaringsrom med skyvedør rett inn fra gangen. En vegg med hyller til tur/treningsting, en vegg med hyller til sko og en vegg til å henge klær, på den måten ser ikke gangen helt kaotisk ut. Nå er gangen konstant full av sko, utstyr og jakker. Ville også hatt eget vaskerom veldig nærme kjøkkenet så jeg kunne unnagjort kjedelig klesvask mens jeg lager mat. Nå har jeg vaskerom oppe på et stort bad ved siden av soverommet. Ha barnas soverom langt fra eget rom så alle føler de får privatliv. størrelse på rom, ville heller hatt større barnerom enn en ekstra stue til barna, ungene foretrekker eget rom foran tv-stuen utenfor. Har 200m2 og synes vi har god plass med 4 soverom. Annet jeg savner fra huset vi bodde i før var et stort kjølerom i tilknytning til kjøkkenet. Var deilig å kunne handle mye, samt veldig enkelt i bursdager for eksempel. Boder. Liker å ha dedikerte boder og da heller ha de små. En til tørrvarer, en til sesongting og en til verktøy/maleting og husting. Fra huset vi bodde i USA savner jeg at garasjen hang sammen med huset så kunne åpne garasjen innenfra og enklere å bruke garasjen til oppbevaring. Kunne parkere sykkelen i garasjen og låse garasjen etter meg og bare gå inn (gjennom vaskerommet) Anonymkode: c999e...f75 Nå har ikke jeg tre barn, men jeg sier meg helt enig med vaskerom i nærheten av kjøkken. Jeg har vaskerom, baderom og kjøkken i samme etasje, og det er veldig deilig å kunne sprinte mellom romma for å hente klær eller håndklær på badet, slenge på en vask, samtidig som jeg lager middag. Da slipper jeg å gå for langt unna kjøkkenet mens jeg holder på. Anonymkode: 6978a...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #16 Del Skrevet 30. august 2021 Har tre barn, 240 kvm. Ville hatt større vaskerom med oppbevaring av samtlige klær. Orker ikke farte opp og ned på forskjellige rom. Større gang, igjen mye klær og sko. Er bedre nå som de er eldre. Hovedbadet er for lite. Alle skal liksom samles der, selv om vi har 3 bad. Kjøkkenet er godt og stort med 10 m benkeplate. Vi har to kjøleskap, ukeshandler. Har også tv stue ned, brukes til overnattinger. Anonymkode: b279f...1ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 30. august 2021 #17 Del Skrevet 30. august 2021 Har bodd med fire barn på deltid og jeg vil bare si: oppbevaring!!! Jeg har også ønsket meg kjølerom/kjølehjørne ved mange anledninger.... Stor plass til å oppbevare klær og utstyr til alle sesonger, fryser og tørrvarer. Soverom til alle, og et ekstra oppholdsrom. Vi har 175 kvadrat, og jeg skulle gjerne hatt 100 til da ungene var små og tenåringer og alle bodde hjemme.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #18 Del Skrevet 30. august 2021 Vi har 285 kvm, men hadde absolutt ikke trengt så stort. Det vi er veldig glad for er eget vaskerom, en avlastningsstue, separate soverom til alle og eget foreldrebad. Anonymkode: b2848...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå