AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Er på min andre år nå, angrer at jeg har valgt dette studium, fordi jeg er ikke så glad i å være ute. Lurer på om jeg kan jobbe i Nav kontor, vil de ansette enn barnehage lærer der? Ellers er jeg glad i barn. Har selv tre barn. Synes at dette utdanningen kan være nyttig å ha. Anonymkode: 93295...f87
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Ja sånn har det dessverre blitt. Jeg tråler stillingsannonser for jeg orker ikke mer. Det er altfor mye stress og for mye ansvar samtidig som man mangler tid og ressurser. Lei av smittehelvete og korona, vi er så lite verdsatt. Tror det er lurt å bare gå rett på videreutdanning og master. Anonymkode: 5565d...646 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 Du kan undervise 1. til 4. klasse på barneskolen. Anonymkode: fd0f8...98c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Kan jobbe på sfo som leder eller gruppeleder. Men ikke så annerledes enn bhg da. har også hørt om barnehagelærere som jobber i bolig eller dagsenter for personer med utviklingshemming Anonymkode: 03c3a...098
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 På NAV får du ikke jobb uten sosionomutdanning. Hadde det vært for 10 år siden, så kanskje. Dessverre Anonymkode: 9f01d...f71 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 På vårt NAV lokalkontor så er vi mye forskjellig, blant annet en barnehagelærer. Hadde prøvd. Men det er ikke mindre stress og mas. Og jeg kan love deg at vi ikke blir verdsatt. Men du slipper å være ute da. Anonymkode: e161b...7e1 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du kan undervise 1. til 4. klasse på barneskolen. Anonymkode: fd0f8...98c Nei, det kan man ikke. Anonymkode: 78872...27f 13
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): På vårt NAV lokalkontor så er vi mye forskjellig, blant annet en barnehagelærer. Hadde prøvd. Men det er ikke mindre stress og mas. Og jeg kan love deg at vi ikke blir verdsatt. Men du slipper å være ute da. Anonymkode: e161b...7e1 Skjønner at det kan være mange oppgaver på en gang også på et NAV kontor men det er vel ikke masse brukere som skriker inn i øret ditt non stop mens du prøver å løse en oppgave? Eller at du må aktivisere 18 arbeidssøkere med ulike behov samtidig ? Tviler dog ikke et sekund på at dere er lite verdsatt og får sikkert mye kjeft og sure brukere på telefon og innom. Anonymkode: 5565d...646 3
Lorieen Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei, det kan man ikke. Anonymkode: 78872...27f Jo, om man tar GLSM 1 og 2 så kan man det. 1
Lorieen Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er på min andre år nå, angrer at jeg har valgt dette studium, fordi jeg er ikke så glad i å være ute. Lurer på om jeg kan jobbe i Nav kontor, vil de ansette enn barnehage lærer der? Ellers er jeg glad i barn. Har selv tre barn. Synes at dette utdanningen kan være nyttig å ha. Anonymkode: 93295...f87 Kan det være et alternativ å gå videre med spesped? Da kan du kanskje få jobb innenfor PP-tjenesten eller barnevern. 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du kan undervise 1. til 4. klasse på barneskolen. Anonymkode: fd0f8...98c Det er sånn 10 år siden den muligheten ble fjernet. Studiet er designet for å holde pedagogen i barnehagen. Er nesten ikke nubbsjans å komme seg unna, med mindre man får seg jobb i butikk eller annen jobb som ikke krever utdannelse.. Anbefaler deg sterkt å gå videre til master... Etter flere år i barnehage fikk jeg endelig en mulighet til å videreutdanne meg for å komme meg vekk! Aldri aldri mer barnehage, det er en utrolig krevende og ødeleggende jobb! Man gir alt for ungene men det er aldri nok, pga underbemanning, stadig fler pålagte oppgaver, plager pga stress, støy og overbelastning etc. Kom deg unna mens du kan. Anonymkode: f5143...402 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #12 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er sånn 10 år siden den muligheten ble fjernet. Studiet er designet for å holde pedagogen i barnehagen. Er nesten ikke nubbsjans å komme seg unna, med mindre man får seg jobb i butikk eller annen jobb som ikke krever utdannelse.. Anbefaler deg sterkt å gå videre til master... Etter flere år i barnehage fikk jeg endelig en mulighet til å videreutdanne meg for å komme meg vekk! Aldri aldri mer barnehage, det er en utrolig krevende og ødeleggende jobb! Man gir alt for ungene men det er aldri nok, pga underbemanning, stadig fler pålagte oppgaver, plager pga stress, støy og overbelastning etc. Kom deg unna mens du kan. Anonymkode: f5143...402 Kan jeg spørre hva slags videreutdannelse du tok og hva du jobber med nå? Anonymkode: 5565d...646 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #13 Skrevet 30. august 2021 Lorieen skrev (5 timer siden): Jo, om man tar GLSM 1 og 2 så kan man det. Det studiet finnes vel ikke lenger? Anonymkode: cf39c...6ca 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #14 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan jeg spørre hva slags videreutdannelse du tok og hva du jobber med nå? Anonymkode: 5565d...646 Master i spesped med fordypning logopedi, jobber som logoped på sykehus. Anonymkode: f5143...402 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #15 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det studiet finnes vel ikke lenger? Anonymkode: cf39c...6ca Stemmer. Anonymkode: f5143...402
Lorieen Skrevet 30. august 2021 #16 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det studiet finnes vel ikke lenger? Anonymkode: cf39c...6ca Heter noe annet nå, men tilsvarende innhold.
goho Skrevet 31. august 2021 #17 Skrevet 31. august 2021 Samme situasjon her nå. 8 år og ferdig med barnehage!!! Alle utdannelser kan du bygge på videre. Vi kan kun holde oss til barnehage eller jobbe i butikk. Ubrukelig utdannelse! 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #18 Skrevet 31. august 2021 Jeg er vernepleier og har hatt barnehagelærere som kollegaer når jeg har jobbet på boliger for utviklingshemmede og barneavlastning. Anonymkode: 223ac...d9f 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #19 Skrevet 31. august 2021 goho skrev (7 timer siden): Samme situasjon her nå. 8 år og ferdig med barnehage!!! Alle utdannelser kan du bygge på videre. Vi kan kun holde oss til barnehage eller jobbe i butikk. Ubrukelig utdannelse! Finnes masse videreutdanning, ledelse og utviklingsarbeid i barnehagen, veiledning for barnehagelærere, master i barnehage, osv. men ingen utdanning fører deg videre, døra til barnehagen forblir lukket og du slipper ikke ut. Du får ikke økt lønn som kompensasjon for å ha tatt enda mer utdanning som du ikke har bruk for. Snakk om blindvei. Anonymkode: 5565d...646
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #20 Skrevet 31. august 2021 Lorieen skrev (På 30.8.2021 den 8.44): Kan det være et alternativ å gå videre med spesped? Da kan du kanskje få jobb innenfor PP-tjenesten eller barnevern. Tror at barneverntjenesten som eventuelt ville ansatt en med spesped i dag ville vært rimelig desperate. Kravene der har blitt høye, og de ansetter såvidt barnevernspedagoger og sosionomer uten master, så jeg tror ikke jeg ville ha satset på det. Finnes alltid, men de er gjerne ansatt for noen år siden. Barnevernsinstitusjon er en mulighet, men da går man som ufaglært (selv med mange år på skole) og har dårlig betalt. Anonymkode: dde60...fb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå