Gå til innhold

Omsorgsvikt av barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere erfaringer fra det som på folkemunne kalles omsorgssvikt. Men dette er jo et vidt begrep blant mange.

Hva er din definisjon av omsorgssvikt av barn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

At man ikke ivaretar banrets fysiske og psykiske behov. Barn trenger mat, klær og tak over hodet. Men de trenger også trygghet, nærhet og utvikling.

Skrevet

Foreldre som i utpreget grad setter egne behov foran barnets slik at det går ut over barnets utvikling og trygghet og trivsel. Og avvisning av barn.

:frustrert: stygge greier.

Skrevet

Egoistiske foreldre som prioriterer barna i 2.rekke. Først meg sjøl og så meg sjøl, å jaggu meg sjøl til slutt å.

Foreldre som setter bort barna til barnepassere i hytt å vær.

Å dersom foreldrene ikke klarer og gi de den nærheten, omsorgen, kosen, maten, klæra, varmen o.s.v som et barn trenger..

Jeg tru jeg vil bli en flott mor :kose:

Skrevet

Det er når man gir barnet masse omsorg og kjærlighet. Når man sørger for at barnet har det det trenger både psykisk og fysisk. Når man lærer det empati og omsorg for andre. Når man som en foreldre velger å bosette seg på den andre av foreldrenes hjemsted uten å ha noe nettverk rundt seg for barnets skyld. Når man stiller spørsmål til fagfolk. + litt til. DA er det sterk mistanke om omsorgsvikt.

Skrevet (endret)

Vet ikke om jeg er rette til å svare ettersom jeg er barnevernsped. men min def. av omsorgsvikt er: "Omsorgsvikt er når barnets behov, både fysiske, sosiale og psykiske behov, ikke blir ivaretatt på en tilfredstillende måte"

Hva som er en tilfredstillende måte derimot er oppe for diskusjon hele tiden ;)

Endret av liv
Skrevet
Det er når man gir barnet masse omsorg og kjærlighet. Når man sørger for at barnet har det det trenger både psykisk og fysisk. Når man lærer det empati og omsorg for andre. Når man som en foreldre velger å bosette seg på den andre av foreldrenes hjemsted  uten å ha noe nettverk rundt seg for barnets skyld. Når man stiller spørsmål til fagfolk. + litt til. DA er det sterk mistanke om omsorgsvikt.

Har ikke du vert her før en gang?

Skrevet
Har ikke du vert her før en gang?

Har ikke jeg også sett deg en gang før...skrekk og gru!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...