AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Ønsker kun svar fra dere som faktisk har tv på soverommet. Jeg har alltid sagt nei til tv, fordi jeg ønsker det skal være en skjermfri sone for hvile, avslapping, sex, osv. Etter 15 år føler jeg kanskje for å si ja. Det er tross alt mye bedre å ligge i sengen enn å knive om sofakroken eller en godstol, selv om begge de er gode på sin måte. Også må jeg legge til at jeg liker de timene vi voksne har alene i stuen. Har det ryddig og pent, tenner litt lys og har det trivelig i stuen. Også er det ikke alltid man må se tv, men bare sitte å prate. Nyte stuen og utsikten osv. Redd dette skal forsvinne om vi anskaffer tv på soverommet. Vi har ellers flere av de rundt om i huset, kjellerstue, treningsrom osv. Har også sagt nei til tv på rommene til barna, da jeg mener de kan bruke kjellerstua til gaming. IPadene brukes hvor som helst ellers for serier/film. Kan dere si litt om pluss og minus for å ha tv på rommet? (Blir den mye brukt, legger dere dere tidligere for å se tv der?, blir det mindre sex/nærhet (bortprioriteres pga tv), osv. Anonymkode: 07f36...7ac
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Vi har TV på rommet, og ingen problemer med det. I vårt tilfelle var det faktisk mitt ønske, men det har endt opp med at den for det aller meste bare henger der da jeg trives best i stua. 😅 Eneste gangene den er i bruk, er i helgene når vi har mulighet til å ligge og dra oss lenge. Koselig å krype inn i armkroken hans og se på noe sammen med ham, eller sovne der mens han ser på noe. Har på ingen måte gått utover noe som helst hos oss i alle fall, men folk er jo forskjellige Anonymkode: 434dd...676
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 Brukes kun om morgenen (små barn) mens vi gjør oss klar, evt slumrer litt i helgene mens de ser barnetv. Når ungene blir større håper jeg vi kan se nyheter mens vi drikker kaffe på sengen 😅. Vi ble enige om å ikke bruke den på kveldstid og det klarer vi å holde. Anonymkode: 3334c...042
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Hadde det en stund, syns det var utrolig slitsomt å ha skjerm på soverommet og helt unødvendig. Sambo skulle også helst se på tv til han sovnet, noe jeg ikke klarer så det forstyrret søvnen veldig. Den ble pælmet ut ganske fort igjen 😅 Anonymkode: e4651...4ad
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 Tv på soverommet er et must her. Hvis samboer og jeg ønsker å se på noe forskjellig (han fotball og jeg noe annet) så ser den ene det den vil på soverommet. Hadde virkelig ikke klart oss med bare 1 tv! Anonymkode: 8f27d...d76
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 Vi har ikke det. Var enige om at dette kunne komme til å isolere en av oss eller begge fra ungene. hadde fort blitt litt for behagelig å bare ligge i senga:P Anonymkode: 0e683...497
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #7 Skrevet 29. august 2021 Vi hadde det. Jeg elsket det. Lå og koste og så på serier i sengen. Vi la oss tidligere så det ikke gikk utover nattesøvnen. Vi hadde sex, men det gikk på bekostning av det vi så på så vi måtte alltid spole tilbake for å se det vi hadde gått glipp av. Men han trivdes ikke med det. Jeg sovnet til TVen, det klarte ikke han. Han synes det var forstyrrende og slitsomt å måtte slå av TVen for å sove. Vi flyttet og han nekter tv på rommet. Jeg har godtatt det. Det er jo koselig å ligge i sofaen også, forspill der og fullføre i senga. Jeg synes også det er kos å bli tatt på av han mens vi ser på tv til vi blir så kåte at vi bare må ha oss. Men så er barna så små enda at de kommer ikke ut av sprinkelsengen og kan overraske oss. Når barna blir eldre så er hvertfall jeg mer interessert i tv på soverommet igjen så vi kan kåte hverandre opp og ikke være redd for at barna skal se oss. Anonymkode: 12cd7...b30
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #8 Skrevet 29. august 2021 Mannen og jeg har også hatt denne diskusjonen. Når vi er på reise og det er TV på soverommet tar han det opp hver gang - hadde ikke dette vært deilig! Ja, det er deilig når vi er på hotell, og det er det som skiller hotell fra hjemme. Jeg synes det er fint at det er noen sånne ting. Så ser vi på en serie og slumrer til vi sovner. Hjemme så skrur vi av TV når vi går inn på soverommet. Vi kan evt. se litt på mobil, men ellers skjermfritt. Anonymkode: 49116...549
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #9 Skrevet 29. august 2021 Med barna vil jeg si det er forskjell på alder. Store ungdommer kan ha tv på soverommet. Men barn er nei. Barn må få koble ut hjernen, ikke ha skjerm med sengen og få en god natts søvn. Mener jeg da. Anonymkode: 12cd7...b30
Christina82 Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 Vi har, hender vi ser litt på med barna dersom vil vil sove litt til:)
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 Ingen negative sider som jeg ser det. Jeg er en typisk sofasovner. Legger oss gjerne i senga i 2130 tiden i stedet for å ligge i sofaen å glo . Vil den ene sove så skrur vi av. Anonymkode: 97e99...928
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #12 Skrevet 30. august 2021 Har, men den brukes aldri. Har ikke vært påslått på flere år. Bruker kun TV-en i stua, så får vi heller bli enig om hva vi skal se når vi ser på tV. Anonymkode: f88e2...83b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #13 Skrevet 30. august 2021 Vi hang opp TV på soverommet da vi fikk vårt første barn, slik at jeg kunne se på TV mens babyen sov oppå meg eller jeg ammet. Vi samsover og små barn legger seg jo tidlig, så jeg ser litt på TV (med lyden på laveste nivå og tekst slik at jeg får med meg hva de sier) etter at barnet har sovnet. Jeg sovner før mannen legger seg, og slår av TV’en så der har ikke vært en utfordring her i huset. Vi skrur også på TV’en en sjelden gang på morgenen i helgene, dersom vi vil slumre litt ekstra. Anonymkode: d9e3a...b1d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #14 Skrevet 30. august 2021 Det er veldig deilig med tv på rommet. Mange gode minner med digg mat og seriemaraton etter ungene har lagt seg. Beste når de kommer opp i sengen og vi koser oss der om morgenen. Måtte gi deg opp pga ommøblering og stress med chromecasten, men må få det til igjen før jeg kreperer. Anonymkode: 5bbac...a0d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #15 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi har ikke det. Var enige om at dette kunne komme til å isolere en av oss eller begge fra ungene. hadde fort blitt litt for behagelig å bare ligge i senga:P Anonymkode: 0e683...497 Åja, fysj dere må jo for all del tenke på skjermtiden, og det er nok veldig skadelig for barna at foreldrene har tv på soverommet, de blir isolerte stakkars, går for lut og kaldt vann. Også er det heller ikke bra for miljøet, kast ut alle tv’er som bruker strøm! Anonymkode: b2c2d...f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå