Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på hvor jeg skal poste dette, men prøver her. 

Jeg må ha hjelp til å åpne øynene mine på en sak jeg og min samboer er uenige i; han kommer hjem fra hyttetur med kompiser, og blir tydelig sur fordi jeg ikke har «gjort nok husarbeid» som i støvsugd/vaska hus mens han har vært borte. Det er forsåvidt ikke sant, da jeg har gjort både det ene og det andre som han ikke har sett- men han velger å se det han vil jeg skal gjøre men som jeg ikke har gjort. Verdt å nevne at jeg har hatt besøk av min mor samt tatt hånd om barnet vårt, så jeg har ikke prioritert full husvask. Uansett, han vil jeg skal skifte sengetøy da min mor har delt seng med meg i vår felles seng. Helt ok og en selvfølge! Men jeg sier da at «jammen kan vi ikke skifte sammen da?», men da blir han sur og krever at jeg gjør det alene fordi det trossalt er min mor som har ligget der. Jeg synes dog at vi hadde jo måtte skifte sengetøy uansett, så da kan vi gjøre det sammen?  Ikke at det er en så krevende oppgave, men det er alltid jeg som skifter på senga- og jeg ser det ikke bare som min oppgave å gjøre. Tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
KristinF skrev (4 minutter siden):

Usikker på hvor jeg skal poste dette, men prøver her. 

Jeg må ha hjelp til å åpne øynene mine på en sak jeg og min samboer er uenige i; han kommer hjem fra hyttetur med kompiser, og blir tydelig sur fordi jeg ikke har «gjort nok husarbeid» som i støvsugd/vaska hus mens han har vært borte. Det er forsåvidt ikke sant, da jeg har gjort både det ene og det andre som han ikke har sett- men han velger å se det han vil jeg skal gjøre men som jeg ikke har gjort. Verdt å nevne at jeg har hatt besøk av min mor samt tatt hånd om barnet vårt, så jeg har ikke prioritert full husvask. Uansett, han vil jeg skal skifte sengetøy da min mor har delt seng med meg i vår felles seng. Helt ok og en selvfølge! Men jeg sier da at «jammen kan vi ikke skifte sammen da?», men da blir han sur og krever at jeg gjør det alene fordi det trossalt er min mor som har ligget der. Jeg synes dog at vi hadde jo måtte skifte sengetøy uansett, så da kan vi gjøre det sammen?  Ikke at det er en så krevende oppgave, men det er alltid jeg som skifter på senga- og jeg ser det ikke bare som min oppgave å gjøre. Tanker?

Det er ikke bare din oppgave å gjøre, men det er nå du som har sovet der - og din mor! Du har selvfølgelig ansvar for å skifte sengetøyet, det skulle da bare mangle. 

Sånn utenom det, så tenker jeg jo at normal husvask også må skje uten ham til stede, og at man uansett ikke skal bo i noen svinesti... 

Jeg synes han har gode poenger, men uttrykker seg som en idiot.

Anonymkode: cad9a...972

• Liker 3
Skrevet

Han drar på kosetur med gutta, også forlanger han at du skal bruke helga di til å vaske hus??? Han bør jo være sjeleglad for at du tar deg av barnet hans slik at han kan dra på tur!

Neste helg reiser du på kosetur selv og lar han være igjen med ungen. Så får vi se om HAN vasker huset når DU er borte...

• Liker 17
Skrevet

Ser huset bedre eller verre ut enn til vanlig når han kom hjem? Eller som normalt. Hvis det var som normalt, men den senga var en issue hadde det blitt ganske utrivelig om han bitcha. Guttetur, chill, morro og ingen barn, utenfor hjemmet? Du bør ha litt å gå på deraom du ikke hadde jentetur først.

Anonymkode: 0a0b9...a87

• Liker 1
Skrevet

Herregud for en dust. Er ute og koser seg med kompiser ei hel helg og så blir han sur fordi du også har slappet av litt?

Hvor vanskelig er det å ofre tre minutter av en søndag på å hjelpe samboeren sin med å skifte på senga? Det er jo lettere om man er to.

Anonymkode: 5cb5a...103

• Liker 5
Skrevet

Takk for svar!  Huset ser helt normalt ut, ingen svinesti... har bare ikke gjort det han ville at jeg skulle gjøre, og har oversett det jeg har gjort. Han hadde nok stelt i huset om det hadde vært den andre veien, det tviler jeg ikke på. Men nå ser vi på hva som er rot og ei på helt forskjellige måter, dessverre! Jeg har nå skiftet alene, for å blidgjøre han. Men er han sur så er han sur, så da får vi se hvor mange dager det går før han er blid igjen.

Skrevet

Skifte på senga sammen? Så vanskelig og tidkrevende er det da vitterlig ikke

Anonymkode: aa9fb...963

• Liker 2
Skrevet

Han virker usjarmerende basert på det du skriver her, men er husarbeid og arbeidsfordeling et tilbakevendende diskusjonstema for dere? Eller, det jeg lurer på, er om det er noe kontekst her, som kan forklare dette opptrinnet hans? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg kom hjem fra jentetur, og da var det en svinesti. Svigermor hadde passet ungene siste natten og hadde da sovet i mitt sengetøy, som jeg da måtte bytte om kvelden da jeg kom hjem i tillegg til å grave meg frem til kjøkkenet for å finne meg en flekk på kjøkkendisken til å lage meg noe å spise.

Jeg synes at det er en selvfølge å komme hjem til et normalt ryddig hus. Dvs et hjem man ikke er flau for om naboen stikker innom på besøk. Men ikke så rent at man kunne hatt fisefine tanter på besøk. Og en selvfølge at han ikke skal være med på å bytte på sengen som din mor har sovet i. Man trenger vel ikke å være 2 for å bytte på en seng??

Anonymkode: cf280...332

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...