AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Bør man ha badevekt som gravid for å se hvor mye man går opp i vekt(om man går opp nok eller for mye), eller kan det fort bli mye negativitet rundt det å se hvor mye man går opp? erfaringer og tanker? Anonymkode: a7851...ac2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Mam blir veid på kontroll hver gang, så jeg hadde ikke badevekt. Følte ikke noe behov Anonymkode: b5607...46b 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 Under graviditeten er det ikke nødvendig, siden du kan veie deg på helsestasjonen. Etter graviditeten hadde jeg derimot mye bruk for badevekt. Jeg gikk ned for mye og slet med å se at kroppen blir mindre selv. Anonymkode: 2c577...ebc 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Jeg er glad for at jeg har det. Da har jeg kunnet følge litt med selv i periodene med mest oppkast, og jeg har også kunnet oppgi vekten jeg har funnet selv hjemme, fremfor å veie meg hos lege/jordmor. For meg gjør det at veiing blir mindre problematisk, fordi jeg slipper «publikum», for andre er det kanskje omvendt. Anonymkode: 01e82...72a 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 Jeg syns det har vært greit å ha. Både jordmor og lege spør om vekt, og da har jeg veid meg selv på morgenen etter toalettbesøk og uten klær. Så får jeg riktig vekt. Syns dette er litt ok, siden jeg er overvektig og har som mål å ikke gå opp mer en 5-8 kg i hele svangerskapet. Hadde jeg vert normalvektig hadde jeg nok ikke brydd meg tror jeg. Dette ga kanskje ikke så mye mening for andre 😄 Anonymkode: aecde...2c1 1
Mnjah Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 Det kommer jo helt an på hva slags syn du har på kropp og vekt i utgangspunktet+ Har du lett for å bli fiksert; dropp det. Har du ikke det; kjøp. 1
Strange Doll Skrevet 29. august 2021 #7 Skrevet 29. august 2021 Jeg kunne ikke ha det. Ble besatt av å veie meg, så jeg holdt meg til veiing hos jordmor 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 Man velger selv om man vil veie seg hjemme eller hos jordmor/ lege. Jeg likte å ha vekt hjemme men brukte den ikke mye. Etter svangerskapet derimot er den svært nyttig. Anonymkode: 518c6...1ae
Sandie Skrevet 31. august 2021 #9 Skrevet 31. august 2021 Har fått beskjed av både jordmor og fastlege om å veie meg hjemme om morgenen før jeg kommer til time og skrive selv vekten på helsekortet. Det er mer praktisk sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå