AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Del Skrevet 29. august 2021 Jeg har alltid vært glad i dyr. Spesielt katter. Har vokst opp med katt, og under studietiden gledet jeg meg veldig til eget hjem. Da skulle jeg ha katt igjen. Ventet i flere år, til vi omsider hadde plass og gode utemuligheter for katt. Samboer hadde ikke lyst på katt, men jeg overtalte han. Vi kjøpte en katt av en privatperson, og det var stas til å begynne med. Men sakte med sikkert merket jeg at jeg ikke greide å føle det jeg burde føle for katten. Katter, som mennesker, har jo personlighet. Og jeg greier ikke å like denne kattens personlighet. Den er så merkelig. I det ene øyeblikket gnir den seg inntil føttene, hopper opp på fanget og vil ha kos. I neste øyeblikk er den sky og redd. Hopper unna, vil ikke hilse på og bare mjauer og vil ut. Føler egentlig at den liker meg like lite som jeg etter hvert liker den. Hjelper ikke at den alltid har orm, lopper og et eller annet med analkjertlene. Har vært mange ganger til veterinær fordi det er ett eller annet. Nå lurer jeg på om det er katten eller meg som er problemet? Er det virkelig personligheten til katten, eller ville jeg av en eller annen grunn ikke likt en annen katt heller? Føler at det er helt sprøtt. Litt skuffet over meg selv, egentlig. Savner forresten fortsatt å ha katt. Anonymkode: 78315...4c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Del Skrevet 29. august 2021 Katter er dyr som er forskjellige og har forskjellige personligheter slik vi mennesker har og. Den er slik den er og det må du jo bare godta. Prøv å vær venn og tolmodig med den. Vis at du bryr deg om den og er glad i den, kanskje den merker din positve energi da. Husk dyr merker fort om en energi er dårlig eller bra. Prøv så kanskje det blir bedre og gi det tid. Anonymkode: c0ef4...f99 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Katter er dyr som er forskjellige og har forskjellige personligheter slik vi mennesker har og. Den er slik den er og det må du jo bare godta. Prøv å vær venn og tolmodig med den. Vis at du bryr deg om den og er glad i den, kanskje den merker din positve energi da. Husk dyr merker fort om en energi er dårlig eller bra. Prøv så kanskje det blir bedre og gi det tid. Anonymkode: c0ef4...f99 Takk for svar. Jeg har prøvd, men merker at jeg mislykkes. Jeg blir bare irritert på den. Noe som helt sikker ikke gjør saken noe bedre. Det hele får meg til å føle meg som en dårlig person. Og jeg revurderer også mitt syn på meg selv som dyreglad person. Kanskje det bare var da jeg var yngre og ikke visste bedre? Katter er jo ikke veldig kjærlige. Alt de gjør er jo egennyttig. De bryr seg jo ikke om eieren sin, bare lett tilgang til matfat og kos. Anonymkode: 78315...4c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Del Skrevet 29. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for svar. Jeg har prøvd, men merker at jeg mislykkes. Jeg blir bare irritert på den. Noe som helt sikker ikke gjør saken noe bedre. Det hele får meg til å føle meg som en dårlig person. Og jeg revurderer også mitt syn på meg selv som dyreglad person. Kanskje det bare var da jeg var yngre og ikke visste bedre? Katter er jo ikke veldig kjærlige. Alt de gjør er jo egennyttig. De bryr seg jo ikke om eieren sin, bare lett tilgang til matfat og kos. Anonymkode: 78315...4c6 Tror kanskje du svarte deg selv på hva som er problemet med katter her Anonymkode: 7c0f7...266 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Jeg har prøvd, men merker at jeg mislykkes. Jeg blir bare irritert på den. Noe som helt sikker ikke gjør saken noe bedre. Det hele får meg til å føle meg som en dårlig person. Og jeg revurderer også mitt syn på meg selv som dyreglad person. Kanskje det bare var da jeg var yngre og ikke visste bedre? Katter er jo ikke veldig kjærlige. Alt de gjør er jo egennyttig. De bryr seg jo ikke om eieren sin, bare lett tilgang til matfat og kos. Anonymkode: 78315...4c6 Det siste der er jo bullshit. Katter er(ofte) fantastiske og kosete dyr som elsker eieren sin. Katten min har bevist mange ganger for meg at han elsker meg. Noen katter er nok mer selvstendige og alt de ser er hvordan de kan få mat, men katter flest er fantastiske. Anonymkode: 0c9ff...318 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Del Skrevet 29. august 2021 Høres ut som en helt normal katt. Har en selv som er slik, og har også en som er som en hemoride. De har forskjellige personligheter, så det må en bare godta. Anonymkode: b3161...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #7 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Jeg har prøvd, men merker at jeg mislykkes. Jeg blir bare irritert på den. Noe som helt sikker ikke gjør saken noe bedre. Det hele får meg til å føle meg som en dårlig person. Og jeg revurderer også mitt syn på meg selv som dyreglad person. Kanskje det bare var da jeg var yngre og ikke visste bedre? Katter er jo ikke veldig kjærlige. Alt de gjør er jo egennyttig. De bryr seg jo ikke om eieren sin, bare lett tilgang til matfat og kos. Anonymkode: 78315...4c6 Det der er bare tull, men når eierne behandler katten som om den er egen og helt selvstendig så vil man ikke se at katten ønsker å være noe annet heller Anonymkode: 80999...615 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 30. august 2021 #8 Del Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Takk for svar. Jeg har prøvd, men merker at jeg mislykkes. Jeg blir bare irritert på den. Noe som helt sikker ikke gjør saken noe bedre. Det hele får meg til å føle meg som en dårlig person. Og jeg revurderer også mitt syn på meg selv som dyreglad person. Kanskje det bare var da jeg var yngre og ikke visste bedre? Katter er jo ikke veldig kjærlige. Alt de gjør er jo egennyttig. De bryr seg jo ikke om eieren sin, bare lett tilgang til matfat og kos. Anonymkode: 78315...4c6 Du bør gjøre en innsats. Kos med pus på gulvet, lek ned henne, og vær ute med henne. Ene katten min har ikke tid til meg om sommeren, hun vil bare være ute. Men jeg vil fortsatt ha kvalitetstid med henne, så da kommer jeg ut. Vi går på tur sammen, legger oss ved et jorde og så koser vi. Av og til går vi på lange turer sammen, men på hennes premisser, dvs rolig med tid til å undersøke det hun vil og i skogen, der det ikke er biler. Nå kommer hun innom av og til for å hente meg så vi kan gå på tur. Det er selvsagt uten sele. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #9 Del Skrevet 30. august 2021 Tvist skrev (4 timer siden): Du bør gjøre en innsats. Kos med pus på gulvet, lek ned henne, og vær ute med henne. Ene katten min har ikke tid til meg om sommeren, hun vil bare være ute. Men jeg vil fortsatt ha kvalitetstid med henne, så da kommer jeg ut. Vi går på tur sammen, legger oss ved et jorde og så koser vi. Av og til går vi på lange turer sammen, men på hennes premisser, dvs rolig med tid til å undersøke det hun vil og i skogen, der det ikke er biler. Nå kommer hun innom av og til for å hente meg så vi kan gå på tur. Det er selvsagt uten sele. Jeg har gjort innsatsen. Det du beskriver der hadde aldri fungert med vår katt. Aldri. Det er en av grunnene til at jeg ikke liker den. Men de kattene jeg vokste opp med var slik. Anonymkode: 78315...4c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå