AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 jeg bor ikke der lengre, men styreleder vil at jeg skal enda være registrert hos brønnøysundregist.. pågrunn at om jeg melder meg ut derifra, så ender det opp at styret mister kontrollen og at andre tar over(tydligvis i høyere makter). Jeg vil ikke være noe form for medlem der lengre da hele plassen er gal.. Da mener jeg vold, narkotika,etc etc.. Så jeg vil ikke være reg noen av plassene der.. har jeg da rett å melde meg ut tross alt at styreleder sa "Du kan gjerne hoppe ut av styret, men du må være regi fordi om ikke så vil styret miste kontrollen her". Er dette rett av han og si? Anonymkode: 25924...3bc
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Hvis du formelt trekker deg fra styret, så skal du heller ikke være registrert som styremedlem i brønnøysundregistrene. Hadde vært helt uaktuelt for min del å stå som styremedlem hvis jeg i realiteten ikke var det, og er det et borettslag med lite kontroll er det desto viktigere å formelt bli avregistrert slik at man ikke ender opp med noe form for styreansvar hvis ting går dårlig. Anonymkode: a0d69...0c7 8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Nei, meld fratreden. Borettslaget (eller hva nå enn det er du sitter i styret i - høres ut som borettslag eller sameie) får velge nytt styremedlem dersom de ikke har nok styremedlemmer ihht vedtektene. Digitale årsmøter/generalforsamlinger forenkler denne prosessen nå Anonymkode: d2190...630 2
Gjest Alterego666 Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil ikke være noe form for medlem der lengre da hele plassen er gal.. Da mener jeg vold, narkotika,etc etc.. Så jeg vil ikke være reg noen av plassene der.. Hva slags styre er dette?
smilo Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, meld fratreden. Borettslaget (eller hva nå enn det er du sitter i styret i - høres ut som borettslag eller sameie) får velge nytt styremedlem dersom de ikke har nok styremedlemmer ihht vedtektene. Digitale årsmøter/generalforsamlinger forenkler denne prosessen nå Anonymkode: d2190...630 Dette. Meld fratreden eller gi beskjed til orretningsfører om dere har dette slik at de kaller inn til ny gf 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #7 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): jeg bor ikke der lengre, men styreleder vil at jeg skal enda være registrert hos brønnøysundregist.. pågrunn at om jeg melder meg ut derifra, så ender det opp at styret mister kontrollen og at andre tar over(tydligvis i høyere makter). Jeg vil ikke være noe form for medlem der lengre da hele plassen er gal.. Da mener jeg vold, narkotika,etc etc.. Så jeg vil ikke være reg noen av plassene der.. har jeg da rett å melde meg ut tross alt at styreleder sa "Du kan gjerne hoppe ut av styret, men du må være regi fordi om ikke så vil styret miste kontrollen her". Er dette rett av han og si? Anonymkode: 25924...3bc Dette er da ikke ditt problem. Meld deg ut. Du bor jo ikke der engang. Du har selvsagt rett til å ikke være i styret! Anonymkode: 42811...670 2
Gjest Blondie65 Skrevet 29. august 2021 #8 Skrevet 29. august 2021 Det styreleder foreslår er ikke lovlig. Det er et krav at man avholder årsmøte for å velge nye styremedlemmer når noen melder seg ut av styret, med mindre man har nok tilgjengelige vara til å ta over. Hvis man frykter ubrukelige folk i styret må man heller løpe rundt for å få tak i de skikkelige folkene fremfor å tvinge folk som ikke vil ha vervet til å sitte der mot sin vilje - som er det styreleder her foreslår. Og nei, det er ikke ditt problem at styret mangler fornuftige styremedlemmer nå når du har flyttet.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): styreleder sa "Du kan gjerne hoppe ut av styret, men du må være regi fordi om ikke så vil styret miste kontrollen her". Dette er jo det beste argumentet for å komme seg ut så fort som mulig. Jeg ville hvertfall ikke vært involvert i et slikt styre når du ikke engang bor der lenger. Husk at som styremedlem kan du bli personlig ansvarlig for de disposisjonerer styret gjør. https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/okonomi/styre-ansvar-borettslag-sameie/ Anonymkode: dc336...05c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå