AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Flyttet fra en stor by til en ganske ganske liten en for å ta en bachelor. Neste år flytter de fleste vennene mine hjem til hjembyen. I tillegg trives jeg ikke særlig her, og vurderer å bare ta 1 år her for så flytte hjem igjen og fullføre bacheloren hjemme. Da kan jeg bo hjemme + bare jobbe litt på siden, slik at jeg slipper flere hundre tusen i studielån. Målet er å kjøpe bolig relativt fort etter studiet, så dette hadde hjulpet på egenkapitalen. Noen som har erfaringer med å flytte hjem etter 1 år? Og hva ville folk gjort, bodd hjemme uten lån? Bodd hjemme men også ta lån (sette i fond??). Er vell heller ikke bare bare og komme på nytt trinn med ukjente i hjembyen, men jeg er veldig sosial av meg, så hadde nok klart det. Vet penger ikke er alt, men jeg er litt sent igang med utdanning, så det å flytte hjem nå er litt mer logisk. Anonymkode: 24dff...631
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Høres ut som det er en god plan for deg å flytte hjem. Det høres ikke ut som du har problemer med å bli kjent med nye folk og ellers vet du jo at du kommer til å trives i hjembyen. Anonymkode: dda3d...9ee
pia mater Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 Jeg bodde hjemme under studiene og tok opp fullt studielån. Hadde da egenkapital til bolig rett etter jeg var ferdigutdannet.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 pia mater skrev (6 timer siden): Jeg bodde hjemme under studiene og tok opp fullt studielån. Hadde da egenkapital til bolig rett etter jeg var ferdigutdannet. Ikke det beste rådet når studielånet blir regnet som vanlig gjeld og gjør at man får mindre i lån. Har du spurt dine foreldre om det er greit at du bor hjemme og snylter på dem ett helt år? Anonymkode: 76d53...e92 1
pia mater Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke det beste rådet når studielånet blir regnet som vanlig gjeld og gjør at man får mindre i lån. Har du spurt dine foreldre om det er greit at du bor hjemme og snylter på dem ett helt år? Anonymkode: 76d53...e92 Men uten egenkapital ville jeg aldri fått lån rett etter studiene heller 🤷🏼♀️🤷🏼♀️ Å begynne å spare opp når jeg startet i jobb ville tatt mye lengre tid.
Warhol Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke det beste rådet når studielånet blir regnet som vanlig gjeld og gjør at man får mindre i lån. Har du spurt dine foreldre om det er greit at du bor hjemme og snylter på dem ett helt år? Anonymkode: 76d53...e92 Hei! Ja de sier jeg har lov til det, og ville helst ikke tatt opp studielån da, slik at jeg får lettere råd til bolig. Endret 30. august 2021 av Warhol
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke det beste rådet når studielånet blir regnet som vanlig gjeld og gjør at man får mindre i lån. Har du spurt dine foreldre om det er greit at du bor hjemme og snylter på dem ett helt år? Anonymkode: 76d53...e92 Snylte? Man betaler jo litt for seg, tenker jeg. Og mange foreldre vil gjerne tilby den økonomiske håndsrekningen for å hjelpe barna med å spare til bolig, pluss at det kan være hyggelig å få et ekstra, siste år med barna Anonymkode: 6971f...456
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå