Gå til innhold

Hvor mye måtte du hente fra buffer sist gang noe uforutsett skjedde du ikke klarte å dekke med lønnen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er inspirert av en annen tråd som dukket opp i dag. Jeg tenkte at denne tråden kunne være fin å la seg inspirere av for de som ikke har noen sparekonto eller bufferkonto enda.

Her skjedde det i fjor der vi hadde akkurat hatt en stor tannlegeregning på 40.000kr måneden før pandemien, som da forårsaket permittering i 6 måneder.

Tannlegeregning + permittering beløp seg totalt på 70.000kr fra buffer.

Anonymkode: 61681...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her måtte vi bruke fra bufferen da samboer ble sykemeldt grunnet en operasjon, og nav knota i 4 mndr med å betale sykepenger. Iom at han er den med høyest inntekt merket vi det godt. Da måtte vi ta av bufferen for å betale regninger. 

Anonymkode: eef0f...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her måtte jeg hente ut ca 10 000 fra sparekonto da varmepumpa røk og måtte erstattes samtidig med at jeg måtte installere nytt trådløst nett da de "kuttet kopperkabelen". Og dette skjedde selvsagt rett etter et lite skred med ordinære regninger i begynnelsen av året. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte dukke litt i den i vinter, da jeg fikk litt større utgifter på bil enn jeg trodde. Jeg har aldri mye på brukskontoen og måtte da spe på fra bufferen for å betale.

Har dog egen buffer til bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta fra bufferen i går for å kjøpe ny vaskemaskin som røyk dessverre. Brukte 5000 kr. Men denne varte 10 år ca, håper den nye varer like lenge og muligens enda lengre. 

Anonymkode: ea8e9...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For de fleste kommer vel den såkalte bufferen fra lønnsinntekt. Det er jo ikke slik for de fleste at man har like utgifter hver måned, ikke engang hva gjelder driftsutgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25000 i skattesmell.

Visste den kom men hadde håpet beløpet var litt lavere... hadde 45000 i buffer så har igjen ca 20000.

Anonymkode: 0bbe8...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tar noe fra bufferkontoen(e), så er det kun lån. Betaler alt tilbake ved neste lønning.

Det er veldig skjelden det er nødvendig, siden jeg alltid bruker kredittkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytter stortsett all lønn på regning og buffertkonto.  Har aldri mer enn 5000kr på kortet. Har alltid gjort slik. Så henter penger der kanskje annen hver mnd til stort og smått.  Men måtte ut med 30 000kr for en bilreperasjon i forje mnd.  Det gikk rett av sparekonto da jeg bare har utbetalt 32000 i mnd.

Anonymkode: 203d5...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har måttet hjelpe en av ungene under pandemien og det er en god grunn til å slanke bufferkontoen .

Anonymkode: c678f...6ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så langt i år har det vært 17 000 kr til eletriker, 8 500 kr til rørlegger, 42 000 kr til bilmekaniker (inkludert to punkteringer🙄) og 6 000 kr til veterinær.

Anonymkode: 0ad48...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bruke 15 000 av bufferen i sommer da jeg fikk tilbud om å kjøpe en utrolig vakker kattunge.

Anonymkode: 58ffd...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jeg ikke komme på har skjedd noen gang. Bortsett fra når vi kjøpte bil.

Anonymkode: a6492...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ikke stått i den situasjonen at jeg MÅ bruke bufferen siden jeg er tom for penger. Så de gangene jeg har brukt av den har det gått til ting jeg har lyst på: ferie, nye møbler eller oppgradering av hagen. 

Synes uansett det er greit med litt penger på lur dersom man kommer i en vanskelig økonomisk situasjon. 

Anonymkode: 9295f...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...