AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Jeg liker Maihaugen og Folkemuseet. Kult å gå rundt å se på de gamle husene, sett seg ned å spise matpakken på en benk. Følelsen av å være i annen tid. Likte kunstmuseene i Bergen da jeg var der i fjor. Anonymkode: ab50a...aa1 2
Kjetil E Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg liker Maihaugen og Folkemuseet. Kult å gå rundt å se på de gamle husene, sett seg ned å spise matpakken på en benk. Følelsen av å være i annen tid. Likte kunstmuseene i Bergen da jeg var der i fjor. Anonymkode: ab50a...aa1 Krøderbanen Tertitten Setesdalsbanen Hurtigrutemuseet Flymuseet (Bodø)
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Norsk Skogmuseum på Elverum. Elsker uteområdene, og særlig Prestøya med alle de gamle bygningene. Synes utstillingene inne er interessante også, men kan være prega av å ha vokst opp i skogbruket. Mulig det er kjedelig for andre. Anonymkode: 443d5...df9
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 Norsk Vegmuseum, rett ved Hunderfossen. Det er tre museer i ett: kjøretøyhistorisk museum (med gamle biler, sykler og motorsykler), vegmuseum (om selve vegene) og fjellsprengingsmuseum (om tuneller) pluss et fantastisk fint museumsområde med bygninger, veganlegg, anleggsmaskiner. Anonymkode: cdc31...580 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 Kistefos er ganske fint og spesielt, men litt dyrt og langt fra sivilisasjonen. Det nye Munchmuseet og Nasjonalmuseet i Oslo ser jeg frem til åpner. Anonymkode: 9e6aa...059 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #8 Skrevet 3. september 2021 Historisk museum i Oslo sentrum. Men nå er jeg over gjennomsnittet glad i oldtidshistorie da. Oslo-museet kan likevel ikke konkurrere med de historiske museene i København og Berlin. Det er klart at de lenger sør har mye mer oldtidsfunn enn det vi har her på berget. Arkeologisk museum i Stavanger er flott! Anonymkode: f1a4f...294
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 Norsk Myrmuseum. Anonymkode: 240c0...f41 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #10 Skrevet 8. september 2021 Mener du i Norge eller mener du Sør-Norge? mine tips: Varanger museum med Steilneset minnested (heksemonumentet) anbefales. Alta museum med helleristningene. Polarmuseet i Tromsø. Anonymkode: f1062...e3f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #11 Skrevet 8. september 2021 Av de jeg har vært på er det barnekunst museet som har gjort sterkest inntrykk. https://barnekunst.no/ Anonymkode: 02e92...a51
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #12 Skrevet 8. september 2021 Rockheim (Trondheim) Anonymkode: 75014...049 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #13 Skrevet 8. september 2021 Rokcheim https://rockheim.no Anonymkode: 0c3ab...c6e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #14 Skrevet 8. september 2021 Alt av folkemuseer dersom du synes det er ok å reise litt. De fleste regioner har sitt eget folkemuseum. Kistefos har både museum, skulpturpark og kunstutstilling. The Twist var på lista til New York Times i fjor, over 52 steder i verden du bør besøke. Når du først er der er det kort veg til Hadeland Folkemuseum, Søsterkirkene på Granavollen (som er både helt magisk og mystisk). På Ringerike kan du besøke Galleri Klevjer og besøke Café 1920 som er en rekonstruksjon av en ekte kafé fra 1920. Villa Fridheim er en annen favoritt for oss som liker å drømme oss tilbake i tid. Anonymkode: 9de6a...f33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå