Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? barn og sosialt

Anbefalte innlegg

Skrevet

om noen foreldre sier til dere at deres barn leker for mye sammen, og at deres egne barn må få seg andre venner, hva sier dere da? ja og ha? fortsetter invitere barnet som før?

Anonymkode: 4160d...d45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tar jeg et hint, og forsøker å hjelpe barnet mitt med å finne andre venner også. For det kommer det andre barnets foreldre til å gjøre. 

Det er lurt å ha flere venner enn bare en, man vet aldri helt hvordan vennskap utvikler seg. 

Anonymkode: 6e609...220

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

om noen foreldre sier til dere at deres barn leker for mye sammen, og at deres egne barn må få seg andre venner, hva sier dere da? ja og ha? fortsetter invitere barnet som før?

Hvorfor skal foreldre absolutt styre alt? Om noen leker mye sammen så trives de vel godt sammen da. Er det et problem? 

Har noen her som leker sammen hver dag omtrent. Så godt når de har hverandre og har det så gøy i lag!

Anonymkode: d470f...4c6

• Liker 4
Skrevet

Jeg lar barna finne ut av det selv. Jeg har aldri styrt hvem barna våre har vært venner med. Leker barn mye sammen, så betyr vel det at de er gode venner og trives i hverandres selskap. Hva er galt med det?

• Liker 2
Skrevet

Det tenker jeg ikke på en gang. Barna bestemmer dette helt selv. 

Skal foreldre detalje styre alt måtte de fortsette med dette til barnet kommer på gamlehjem. Blir for dumt.

Anonymkode: 8b229...f92

• Liker 3
Skrevet

Det kan hende ditt barn er veldig sjefete over det andre barnet, og at foreldrene nå vil utvikle vennekretsen for å dempe noe av dette. 

Anonymkode: d6108...c54

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ok. And?

Skrevet

Ja da hadde jeg bare sagt jaha, det får de ordne opp i selv..? Altså er jo ikke mitt problem om noen andre sitt barn har "låst" seg på noe. Skal jeg da si til mitt barn at han må holde seg unna de det er snakk om da? Nei herlighet, det får de styre på med selv.

Når det er sagt så har jeg alltid vært veldig obs på at mitt barn må ha forskjellige venner fordi noen ganger så flytter folk osv og da er det viktig å ha flere å "spille" på. Eller har sluppet å mast noe om det altså men har hatt det i tankene, men nå er jo mitt barn veldig sosial så det er jo ikke et problem. Men husker selv at jeg tabbet meg ut på det når jeg var liten.

Er jo begrenset hva man kan kontrollere og jo eldre de blir, skulle jeg sagt at nei, sorry lille Billy kan du ikke leke med for han må utvide sitt nettverk med noen andre enn deg, 😄 Haha, nei det for foreldrene til barnet det gjelder styre med.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på årsaken til at foreldrene vurderer at barnet trenger flere venner. Det behøver ikke skyldes at de ikke liker ditt barn men at de merker på sitt barn at det trenger å øve seg mer på å bygge sosiale relasjoner el.l. Isåfall synes jeg dere skal fortsette å invitere.

Anonymkode: 6766b...367

Skrevet

Da hadde jeg jo sett meg om etter andre venner (i tillegg) for mitt barn også, ikke bare fortsatt som før. Siden invitasjonene fra denne vennen kom til å komme sjeldnere, og siden h*n antageligvis vil være mer opptatt med andre framover. Men jeg ville ikke gjort en stor greie ut av det, de må jo få lov til å møtes og leke. Fortsatt som før er jo egentlig ikke noe alternativ, siden de forteller at det ikke kommer til å fortsette som før. 

Anonymkode: 27a0f...37a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...