Gå til innhold

Hadde du gått fra mannen om han ville være husfar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det burde være akseptabelt for menn å være husfar. 

Anonymkode: cf265...132

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det burde være akseptabelt for menn å være husfar. 

Anonymkode: cf265...132

ja, hvis man har råd. Tror menn som fantaserer om å bli hjemmeværende fort vil angre når de skjønner hva det innebærer. 

• Liker 6
Skrevet

Fungerer sikkert hos noen det også, men det er ikke vanlig.

Anonymkode: 2a741...a8d

Skrevet

Hvorfor gå i fra han? Er du sammen med han kun pga inntekten hannes?

Skrevet (endret)

Man kan ikke bare bli husfar eller husmor, det er noe begge parter må komme til enighet om. Ingen mann eller kvinne skal måtte forsørge en familie på én inntekt fordi den andre vil være hjemme. Det er ikke noe én person kan bestemme.

Det er ikke noe galt i å være det hvis den andre har penger til å forsørge familien, og hvis det er det man har blitt enige om.

Endret av Chiyo
  • Liker 10
Skrevet

Hva mener du med husfar? At han ønsker å være alene om å ha overoppsyn med familien og økonomien, eller at han ønsker å ta jobb som husfar på en skole eller annen institusjon?

Anonymkode: 8d52f...9c0

• Liker 1
Skrevet

Ja, det ville jeg. Er så utrolig usexy å ikke ha andre ambisjoner i verden enn å trøkke ut barn og tørke partneren i rassen. 

Den aktuelle mannen er dessuten elendig på husarbeid, så. Dobbelt nei takk. 

Anonymkode: ebbde...826

• Liker 2
Skrevet

Ja, selvfølgelig. 

Anonymkode: af6ff...cb5

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg hadde nok gjort det slutt. Jeg ønsker ikke barn og har ingen interesse av å forsørge en som bare skal dille alene hjemme/med hobbyer uten å bidra økonomisk.

At en person i perioder er husmor/husfar for å følge opp barna i større grad er helt greit om man har råd i det lange løp og pengene blir fordelt slik at begge kommer ut av det. 

Anonymkode: d08e2...dde

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke! Men man er da avhengig av at partneren har en ganske godt jobb

Skrevet

Jeg har ikke råd til å fullforsørge mannen. 

Men han kunne nok jobba redusert en periode og tatt seg av hus, hjem og barn mer enn meg. Han er veldig huslig, mer enn mange damer. 

Anonymkode: eb9fe...8bf

• Liker 2
Skrevet

Om man forventer å bli forsørget av partner er det noe man må ta opp veldig tidlig syns jeg. Jeg hadde ikke akseptert det. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde likt det veldig godt dersom mannen ville være hjemmeværende -og jeg hadde hatt råd til å forsørge familien alene :) 

Mannen er rå både på matlaging og klesvask, og nå har han såpass lang reisevei til jobb at jeg savner å ha han der med barna og meg på ettermiddagene. Kveldene blir et styr med mann som kommer sent hjem, middagslaging og ingen tid til kos eller aktiviteter før leggetid (barna er såpass små enda at de absolutt er en fordel å være to) 

Jeg har faktisk spurt mannen flere ganger om han vil være hjemmeværende eller jobbe redusert, men det vil han ikke :P (og det er kanskje like greit for det hadde blitt trangt på kun en inntekt) 

Jeg ønsker selv å være hjemmeværende, men siden jeg tjener mer enn mannen så er det dessverre ikke mulig. 

Anonymkode: b488b...ac6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det ville jeg. Er så utrolig usexy å ikke ha andre ambisjoner i verden enn å trøkke ut barn og tørke partneren i rassen. 

Tørke partneren i rassen? 😳 aldri hørt om hjemmeværende som gjør det.

• Liker 2
Skrevet

Ja, definitivt.

Anonymkode: caca6...be0

Skrevet

Om jeg hadde hatt råd til å forsørge begge, og jeg hadde hatt en mann som fint klarte å gjøre alt av husarbeid, handling, organisering av klær, barn, osv. så hadde jeg sagt ja takk til det.

Det hadde vært så digg å bare fokusere på jobb, og så komme hjem til rent hus, ferdig middag og null oppgaver i huset. 

Anonymkode: e447b...545

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen er rå både på matlaging og klesvask

Anonymkode: b488b...ac6

Hvordan er man rå på klesvask? Klarer å sette på riktig program?

Anonymkode: 83dc6...0b3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håper mannen min står meg bi selv om jeg må tørkes i rassen og tar vare på barna våre. 

Anonymkode: 553c1...67a

• Liker 1
Skrevet

Nei, snarere tvert i mot. Jeg kan forsørge begge - da måtte vi riktignok levd nokså sparsommelig, men det har jeg ikke noe i mot. Synes det hadde vært en veldig attraktiv mann! (forutsetter da at han lager god mat og er flink i husarbeid, men det er mannen min).

Anonymkode: 22976...d8e

• Liker 2
Skrevet

Det er jo drømmen! Jeg liker å jobbe, men misliker det tredje skiftet. Dersom mannen tok 100% hjemme, og jeg tjente godt nok, så hadde det vært fint for meg 😁

Anonymkode: 276b2...3a0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...