Gå til innhold

Gift, men betatt av en annen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest nå
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hva jeg ønsker å oppnå med dette innlegget, men jeg må bare få luftet det. Håper ingen bare hakker på meg, men heller kommer med fornuftige råd... Kan trenge det nå.

Jeg er altså gift, og har nylig hatt ett års bryllupsdag. Jeg elsker mannen min, og har gjort det i mange år. Men - for det er et men. En jeg jobbet med tidligere, vi har litt sporadisk kontakt, det er han som tar kontakt med meg, har jeg nå blitt betatt av. Han fascinerer meg veldig merker jeg, og når jeg ser han sender meg en beskjed på msn så er det akkurat som om hjertet gjør et lite hopp. Det er tydelig at han flørter på msn, og han har uttrykt at han liker meg, til tross for at han vet at jeg er gift.

Nå er jeg bare forvirret. Jeg elsker mannen min, men er samtidig betatt av denne mannen. Jeg tenker ikke å gå fra mannen min, så langt har det ikke gått, men det føles så utrolig galt av meg å bli betatt av denne mannen.

Uff.

Noen som har noen trøstende ord eller gode råd å komme med. Jeg føler meg så rådvill at jeg går snart i oppløsning her...

Hilsen confused :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, er da ikke uvanlig det da.. Når jeg har vært i forhold..gift eller ikke hendte det at jeg ble betatt av andre. Men hvis du i ett godt forhold er det jo ikke noe du gjør noe med. Ikke dra det langt eller innvolver deg så går det over av seg selv.. Sånn er det å være menneske...ikke alltid følelsene gjør som du vil..

Skrevet

Det er umulig å leve i et ekteskap uten å bli betatt av andre innimellom. Det er helt normalt! Hva vil du vi skal si? Du må kutte ut denne andre. Man kan aldri få i pose og sekk.... Vet det er vanskelig. Men ingen kan noensinne påstå at ekteskap og livet bare er idyll.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Enig med greikar. Å bli betatt er ingen krise, bare ikke gjør noe med det.

Skrevet

Hva om han ikke visste at du var gift. Ville det gjort noen forskjell? Han kan ikke noe for at han er betatt av deg han heller. Ok så er du "taken" men det hjertet vil er det hjertet vil.

Skrevet

Trådstarter her.

Takker for svar. Det er sant at følelsene ikke lar seg styre, det gjelder for oss begge. Men jeg skal ikke gjøre noe med det, jeg må bare konsentrere meg om mannen min nå. Og kun det.

Tusen takk for konstruktive tilbakemeldinger! :)

Skrevet

Vet ikke om jeg er helt enig. Tror ikke alle som er gifte eller har kjæreste blir så veldig betatt av andre. Betatt kansje men ikke særlig mer enn det. Jeg har ikke hatt det sånn. Sier ikke at det ikke kan skje men det blir for lettvinnt å si at det alltid er sånn tror jeg.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Vet ikke om jeg er helt enig. Tror ikke alle som er gifte eller har kjæreste blir så veldig betatt av andre. Betatt kansje men ikke særlig mer enn det. Jeg har ikke hatt det sånn. Sier ikke at det ikke kan skje men det blir for lettvinnt å si at det alltid er sånn tror jeg.

Nei, det tror ikke jeg heller. At det alltid er sånn. Men det kan skje og det viktigste er at man ikke gjør noe med den.

Skrevet
Nei, det tror ikke jeg heller.  At det alltid er sånn. Men det kan skje og det viktigste er at man ikke gjør noe med den.

Njaaa..det viktigste er at man gjør det som føles riktig. Om det er mer riktig å være sammen med den andre så er det ikke galt det heller.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Njaaa..det viktigste er at man gjør det som føles riktig. Om det er mer riktig å være sammen med den andre så er det ikke galt det heller.

Det er ikke galt å finne seg en ny, men da gjør man det slutt med den man er sammen med først. Og man gjør det vel ikke slutt fordi man er litt betatt av en annen? Da vil jeg tro forholdet er dårlig i utgangspunktet i hvert fall.

Skrevet
Det er ikke galt å finne seg en ny, men da gjør man det slutt med den man er sammen med først. Og man gjør det vel ikke slutt fordi man er litt betatt av en annen? Da vil jeg tro forholdet er dårlig i utgangspunktet i hvert fall.

Kunne ikke være mer enig i det. Først gjør man det slutt og så går man til den andre i så fall. Da er det ok og det kan sikkert være mer riktig i noen tilfeller også. Men jeg er ikke enig i at man ikke kan gjøre det slutt fordi man er betatt av en annen. Det må ikke bety at man i utgangspuktet er i et så dårlig forhold. Det mener jeg mange gjør feil i å tro. Bare det at man lever i et godt, trygt forhold og har det ganske bra betyr ikke at det må være det beste forholdet man kan være i. Det kan være at man faktisk kan ha det ennå bedre i et annet forhold og er man veldig betatt av en annen person så er vel det første tegn på akkuart det. Om det ikke går over. Minner meg om den dagbladet reklamen der de ikke har noe å snakke om. De har det ikke dårlig men med andre kunne de ha det bedre. Mer livskvalitet, latter og gøy.

Skrevet (endret)

Jeg er enig med Fighter - man går vel ikke fra partneren sin selvom man blir litt betatt av en annen. Det er stor forskjell på å være betatt av noen og faktisk være forelska i noen og ønske å være i et forhold med dem mener jeg.

Jeg vil tro at de færreste som er gift eller sammen over lengre tid unngår å oppleve å bli betatt av andre mennesker. Feilen som gjøres er vel at disse følelsene får styre, og at mange faktisk tror at det er noe galt med forholdet om "hjertet hopper en ekstra gang" når man ser en annen enn den man er sammen med. Det bør det nødvendigvis ikke være, tror jeg.

Så lenge man klarer å skille dette med å være betatt av noen fra det å være forelska - og man lar det være med det, så syns jeg ikke man skal føle at det er noe galt i å være betatt en gang i blant. Det er jo heller ikke noe man styrer selv, og det går antakelig over etter en tid.

Endret av Kverula
Gjest Gjest_luni
Skrevet

Enig med kverula selv om jeg aldri har opplevd dette jeg heller. Kan bli betatt men det går over like fort som det starter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...