Gå til innhold

Jeg forlot henne for 3 år siden, fordi jeg fikk meg dame og dama var sjalu.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun jeg forlot var min venninne. Jeg og henne hadde et helt spesielt vennskap. Vi delte dype hemmeligheter. Jeg var jo singel på den tiden men da jeg fikk dame så hadde jeg fortsatt kontakt med min venninne i starten. Men en dag spurte venninna mi om hjelp til noe og jeg fikk overraskende mye drama fra dama. Det hele endte med at jeg måtte avslutte kontakt med venninnen min for å ikke miste dama. Jeg har alltid angret på dette i ettertid, og tenkt mye på henne opp igjennom årene. Hun hadde et veldig tøft liv som gjorde at vi kom veldig nær hverandre. Det var noen følelser inni bilde som vi aldri snakket om. Når det ble slutt mellom meg og dama så kontaktet jeg venninnen min igjen og spurte henne om hvordan det gikk med henne, men jeg fikk ikke noe svar. Prøvde på nytt etter 2 mnd og da fikk jeg svar om at det gikk fint med henne, og det var jeg glad for siden jeg har vært bekymret for henne mange ganger. Men plutselig sluttet hun å svare meg. Jeg kontaktet hun ikke mer før 5 mnd senere, og da svarte hun meg heller ikke, så gikk det litt tid igjen og jeg fortsatte å kontakte henne men innså at hun har sluttet å svare meg helt. Hun svarte bare den ene gangen. Jeg vet hun savner meg, men jeg tror hun er for såret og vil bare glemme meg. Jeg må respektere dette, men det er noe jeg tenker på hver dag. Jeg var utrolig dum som kuttet vennskapet med henne bare fordi dama var sjalu føler jeg. Hva skal jeg gjøre nå? Jeg har så lyst til å kontakte henne men jeg har sluttet med det fordi jeg vet hun ikke svarer meg. Hva skal jeg gjøre for å ikke tenke så mye på dette? Hun betydde mye for meg og jeg sliter med valget jeg tok den gangen. Tror ikke hun vil møte meg igjen heller, for det siste jeg skrev til henne var at hun kunne bare kontakte meg om hun hadde lyst til å møtes, og meldingen ble bare lest men ikke besvart. Hva tenker dere om dette?

Anonymkode: deb67...7bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker du dreit på draget, var tøffel og en dårlig venn. Det ser heller ikke ut til at du har bedt venninnen din om unnskyldning, du kan jo starte der før du krever noe som helst mer av henne

Anonymkode: 82897...58d

• Liker 15
Skrevet

Jeg syns ikke det var dumt å kutte henne ut for dama sin del. Hvis ikke hadde hun nok blitt nummer to av disse to damene da det er helt klart hvem du egentlig var mest opptatt av. Ut av respekt for din daværende dame var dette nok det beste. Sjalusi er hent normalt, spesielt hvis du da også egentlig hadde følelser for denne vennina. Selvfølgelig skal man ikke la partner bli sykelig sjalu men utifra det du skriver kan jeg godt skjønne hun var redd for å miste deg til vennina. 

Det som var dumt var at du i det hele tatt startet et forhold men noen andre som du tydelivis egentlig ikke var mer glad i enn denne vennina. Dårlig gjort for alle involverte, men shit happens. 

Du får ikke endret dette nå. At vennina di ikke lengre ønsker kontakt må selvfølgelig respekteres. Du må møte andre folk og prøve på best mulig måte å slutte å tenke på fortiden. Den er long gone. Ikke sunt å gruble noe mer på det. La henne komme til deg hvis hun så måtte ønske dette. 

Anonymkode: b7b3b...572

• Liker 4
Skrevet

Sa du fra til venninna di? Hvordan var bruddet??

Anonymkode: 0ef6a...e2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva skal jeg gjøre nå? 

Jeg ville ha skrevet et brev til henne der jeg forklarer om det som skjedde og hva jeg føler og tenker. Og jeg ville bedt henne om tilgivelse.

Anonymkode: 6a724...e90

Skrevet

Be om unnskyldning og kom deg videre. 

Jeg har selv blitt dumpet av kompiser pga dama, men har angret. For meg var det et stort svik og tilliten vil aldri være det samme. Frykten for å bli ditcha igjen er stor når det kommer en ny dame i bildet. Jeg har heldigvis andre kompiser som tok et fornuftig valg og er fortsatt gode venner idag. 

Sykelig sjalusi er ikke normalt og heller ikke sunt. Da er man usikker på seg selv, og det er der problemet ligger. 

Anonymkode: eee15...83f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Be om unnskyldning og kom deg videre. 

Jeg har selv blitt dumpet av kompiser pga dama, men har angret. For meg var det et stort svik og tilliten vil aldri være det samme. Frykten for å bli ditcha igjen er stor når det kommer en ny dame i bildet. Jeg har heldigvis andre kompiser som tok et fornuftig valg og er fortsatt gode venner idag. 

Sykelig sjalusi er ikke normalt og heller ikke sunt. Da er man usikker på seg selv, og det er der problemet ligger. 

I dette tilfellet var dama sjalu med god grunn. Han skriver jo her at det var følelser inne i bildet for venninna, og da er det ikke et normalt vennskap. Han gjorde det rette med å kutte kontakten. Han burde glemme denne venninna nå, eller innrømme at han hadde følelser for henne og det var grunnen til at han avsluttet kontakten.

Anonymkode: a74cc...475

• Liker 4
Skrevet

Bli venn med trådstarter i denne tråden. Dere har mye til felles

Anonymkode: 139db...8e5

Skrevet

1 hour ago, AnonymBruker said:

I dette tilfellet var dama sjalu med god grunn. Han skriver jo her at det var følelser inne i bildet for venninna, og da er det ikke et normalt vennskap. Han gjorde det rette med å kutte kontakten. Han burde glemme denne venninna nå, eller innrømme at han hadde følelser for henne og det var grunnen til at han avsluttet kontakten.

Antagelig var ikke vennskapet så viktig for TS i utgangspunktet, han hadde henne på gress evt. kjørte han incel-metoden "hvis jeg er venn med henne lenge nok så blir det sikkert sex ut av det". Så da han fikk seg dame var det null problem å dumpe venninna. Problemet er jo at nå VET venninna at TS ikke var genuint ute etter kun vennskap, så hvorfor skal hun ta ham tilbake som venn? 

Anonymkode: edffe...95d

• Liker 2
Skrevet

Du tok en beslutning for dere, for henne. Du bestemte at dere ikke skulle ha kontakt. Du tar kontakt etter tre år, når du er singel igjen. Hva trodde du skulle skje? 

Anonymkode: dc042...a69

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uansett er ts en feiging som ikke nøler med å skyve unna et vennskap for en dame. At han hadde følelser for venninnen, betyr ikke at hun hadde følelser for han. Rart at han tar først kontakt ETTER at han ble singel. 

Eks-venninnen har det best uten ham.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hun jeg forlot var min venninne. Jeg og henne hadde et helt spesielt vennskap. Vi delte dype hemmeligheter. Jeg var jo singel på den tiden men da jeg fikk dame så hadde jeg fortsatt kontakt med min venninne i starten. Men en dag spurte venninna mi om hjelp til noe og jeg fikk overraskende mye drama fra dama. Det hele endte med at jeg måtte avslutte kontakt med venninnen min for å ikke miste dama. Jeg har alltid angret på dette i ettertid, og tenkt mye på henne opp igjennom årene. Hun hadde et veldig tøft liv som gjorde at vi kom veldig nær hverandre. Det var noen følelser inni bilde som vi aldri snakket om. Når det ble slutt mellom meg og dama så kontaktet jeg venninnen min igjen og spurte henne om hvordan det gikk med henne, men jeg fikk ikke noe svar. Prøvde på nytt etter 2 mnd og da fikk jeg svar om at det gikk fint med henne, og det var jeg glad for siden jeg har vært bekymret for henne mange ganger. Men plutselig sluttet hun å svare meg. Jeg kontaktet hun ikke mer før 5 mnd senere, og da svarte hun meg heller ikke, så gikk det litt tid igjen og jeg fortsatte å kontakte henne men innså at hun har sluttet å svare meg helt. Hun svarte bare den ene gangen. Jeg vet hun savner meg, men jeg tror hun er for såret og vil bare glemme meg. Jeg må respektere dette, men det er noe jeg tenker på hver dag. Jeg var utrolig dum som kuttet vennskapet med henne bare fordi dama var sjalu føler jeg. Hva skal jeg gjøre nå? Jeg har så lyst til å kontakte henne men jeg har sluttet med det fordi jeg vet hun ikke svarer meg. Hva skal jeg gjøre for å ikke tenke så mye på dette? Hun betydde mye for meg og jeg sliter med valget jeg tok den gangen. Tror ikke hun vil møte meg igjen heller, for det siste jeg skrev til henne var at hun kunne bare kontakte meg om hun hadde lyst til å møtes, og meldingen ble bare lest men ikke besvart. Hva tenker dere om dette?

Anonymkode: deb67...7bd

Du kan vell ta å si at du angrer på det valget du gjorde og be om unnskyldning. Si at du savner henne og si at du ønsker å vær venner med henne :) Si også at hun betyr noe for henne. 

Jeg hadde følelser for en kompis for noen år siden og da hadde han dame som blei sjalu i forhold han og hun lagte drama og blokkerte meg osv. Etter at det forholdet blei slutt så fikk vi kontakt igjen og begge to sa unnskyld til hverandre. 

Anonymkode: 914e1...ee6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...