Gå til innhold

Happn - falske profiler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! 
Jeg er i forhold så er derfor ikke rutinert på diverse datingapper. Men jeg har fått beskjed via en gammel bekjent at vedkommende har sett min samboer på Happn. Og ikke nok med det. Det skal visstnok være bilder av vårt barn der også. Dette ga personen beskjed om fordi vedkommende selv hadde ønsket å få denne beskjeden.  
min første tanke var at dette er tull, kjenner ikke personen godt så kan godt være det er en diagnose bak som gjør at vedkommende mener samboeren min er på datingapp. Rett og slett bare vil ødelegge opp andres forhold. 
og det kan også hende at bildene av min samboer er stjålet og at det reelt ikke er en ekte bruker. Det er vel ikke normalt å legge ut bilder av barnet sitt?  Derfor jeg tenker disse kan være stjålet… 

finnes ingen screenshot så jeg har ingen bevis av om det er min samboer. Visstnok skal vedkommende ha sjekket bilde på Facebook og mener det er samme. 

så her kommer egt problemstillingen. Kan man lage falske profiler og bruke bilder av andre? Er det vanlig på Happn? 

tenker ikke å konfrontere samboer i tilfelle han bare nekter, skjuler spor etc og så finner jeg aldri ut. .. så skulle gjerne visst litt mer «bak» hva mulighetene er på appen. og synes andre det er normalt å ha med bilder av barnet? Her det skurrer skikkelig for meg! 

Anonymkode: bb2cf...eca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fullt mulig å lage en falsk profil, men det er vel ikke det aller vanligste. Særlig ikke med bilder av en tilfeldig, norsk person. Heller ikke vanlig at en bekjent finner på sånt "bare fordi", hva skulle liksom motivasjonen vært? Hadde det vært en eks eller noe sånt, så kanskje, men fortsatt ikke veldig sannsynlig... 

Nei, det mest sannsynlige er nok at han har laget en bruker selv. Hadde nok prøvd å snoke litt om mulig, konfrontasjon fører nok til benektelse og raskt sletting av spor. Eller lag en bruker selv og se om han dukker opp? Den er jo basert på å vise mennesker man krysser vei med, så han hadde nok evt dukket opp relativt raskt. 

Er en mulighet for falsk profil eller falske anklager, men sannsynligheten er nok ikke særlig stor.

Ser for øvrig barnebilder på tinder og happn stadig vekk. 

Anonymkode: b005a...ed1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hill83 skrev (2 minutter siden):

Hørest lite sansynlig At han isåfalll skulle legge ut Bilde av barnet deres . 

Jo da, det er haugevis av folk med barn som legger med bilde av barnet sitt. Hvorfor skulle en annen, tilfeldig person velge seg ut akkurat han, og legge ut bilde av barnet deres? 

Anonymkode: b005a...ed1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om du kan låne hans telefon. Se så på appene og bla igjennom, mens du spør om han har en app som heter happn. Reagerer han veldig og tar telefonen vet du at han er skylding.

Si at du ikke vet hva det er men at noen du kjenner har sagt at de har sett han på happn.

utforsk det med et åpent sinn i stedet for å prøve å ta budbringeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei, folk lager ikke fake profiler med kjipe Børre Laurits fra gokk sine bilder.  Da tar de bilder fra en mindre kjent modell.  

Anonymkode: 70a3a...3af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag deg en konto selv da. Happn viser jo de som er i nærheten.  Dere bor sikkert i samme hus så sjansen for at dere "går forbi" hverandre er jo ganske stor. Du trenger jo ikke legge inn bilder av deg selv bare for å se om du finner han der.

Fake profiler har stort sett bilder av modeller eller stock photos.

Anonymkode: a5f71...1c2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lag deg en konto selv da. Happn viser jo de som er i nærheten.  Dere bor sikkert i samme hus så sjansen for at dere "går forbi" hverandre er jo ganske stor. Du trenger jo ikke legge inn bilder av deg selv bare for å se om du finner han der.

Fake profiler har stort sett bilder av modeller eller stock photos.

Jo vi bor sammen. Vil jeg ikke avsløre meg selv? Hva med navn osv? 
Er heller ikke keen på at folk i nabolaget skal se jeg er der når andre vet jeg er i et forhold. 

ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får tak i mobil og kan se over apper. Er det slik at alle apper ligger på siste siden som heter «appbibliotek» (iPhone) 

har hørt at folk kan skjule apper og legge de i egne mapper. Aner virkelig ikke hvordan jeg kan vite om han feks har det. 
vil appen da være synlig eller usynlig i appbiblioteket gitt at han har et hemmelig sted på telefonen til denne appen 

synes bare det er rart å opprette profil når han er i forhold. Naboer, andre folk osv på samme sted vil jo vite han er i forhold. Så det må jo være «lett» for han å bli oppdaget. Gjelder forøvrig andre som også er på datingapper selvom se er i forhold. 

ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har iphone er det bare å «dra ned» på skjermen så får du opp søkefunksjon. Er slik jeg finner appene mine som jeg ikke aner hvor jeg har lagt 😁

Anonymkode: b5cc6...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen lager nok ikke en falsk profil av en fyr som bor i samme by som seg selv, for da er det jo super enkelt å bli avslørt🤦🏻‍♀️ 

Anonymkode: c095c...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Noen lager nok ikke en falsk profil av en fyr som bor i samme by som seg selv, for da er det jo super enkelt å bli avslørt🤦🏻‍♀️ 

Anonymkode: c095c...3e2

Vedkommende som har sagt i fra til meg bor ikke i samme by. Det er en større by ca 1 time unna. 
men min samboer var i denne byen pga jobb og vil jo tro det er derfor han har kommet opp i appen der. 
vet ikke hvordan det funker om man må være pålogget eller om det funker selvom man feks bare har appen registrert men ikke bruker den når man er et annet sted. 
men vedkommende hadde kjent igjen bildene av min samboer og barn. 

så ellers hvis det hadde vært en falsk bruker så kan det hende den hadde holdt til i denne byen. Hvis bildene feks hadde vært stjålet. 

ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis han har iphone er det bare å «dra ned» på skjermen så får du opp søkefunksjon. Er slik jeg finner appene mine som jeg ikke aner hvor jeg har lagt 😁

Anonymkode: b5cc6...d6f

Blir ikke søk lagret? Er så redd for å legge igjen spor så han skjønner jeg har vært på telefonen.    Er jo skikkelig tillitsbrudd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med samboeren din da, hvis du er så sikker på at det er en falsk profil så er ikke det noe farlig. 

Anonymkode: 4cc91...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Snakk med samboeren din da, hvis du er så sikker på at det er en falsk profil så er ikke det noe farlig. 

Anonymkode: 4cc91...989

Jeg vet ikke hva jeg skal tro!  Er jo rart det skal være en falsk profil med bilder av nettopp min samboer.. Eneste er at hvis jeg snakker med han nå, så kan han jo i teorien slette spor etc hvis han har noe å skjule. Da får jeg jo aldri vite.. 

skal følge med fremover noen dager og se hvordan oppførselen er rundt mobilen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo vi bor sammen. Vil jeg ikke avsløre meg selv? Hva med navn osv? 
Er heller ikke keen på at folk i nabolaget skal se jeg er der når andre vet jeg er i et forhold. 

ts 

Du kan jo lage en falsk profil og ha helt random bilder. Da kan jo ingen se at det er deg. Bare å legge inn et tilfeldig navn også. Ikke så vanskelig. Happn viser brukere som er i nærheten, og de som man "har gått forbi" kommer opp på et eget kart. Så du vil få han opp med en gang om han er aktivt på appen. Da vil det stå noe sånt som "krysset veier med Petter akkurat nå" ca 250 meter unna, eller noe sånt. Lenge siden jeg har hatt den appen, men den viser ikke helt nøyaktig posisjon på den andre, kun deg selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje tenke etter om dere sliter med ett eller annet? Noe han ikke er fornøyd med?? kanskje ta en slik samtale først for å høre litt rundt hvordan han har det???

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke falsk profil om han dukka opp på happn i byen til vedkommede du snakka med, etter at han var det.

Anonymkode: 70a3a...3af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte kanskje han hadde hatt en profil der før dere ble sammen som ikke var deaktivert ellerno? Men der gir jo ikke noen mening ift bildet av barnet

Anonymkode: 9540c...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenkte kanskje han hadde hatt en profil der før dere ble sammen som ikke var deaktivert ellerno? Men der gir jo ikke noen mening ift bildet av barnet

Anonymkode: 9540c...734

Nei det er ikke mulig. Vi ble sammen før Happn så dagens lys. Og ja, heller ikke mulig mtp bilder av barnet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...