Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er venter barn nr.2, og rundet akkurat uke 29. Hittil har alt sett fint ut med babyen og jeg kjenner mye aktivitet. Ble konisert for 2 1/2 år siden, men gynekologen sa de hadde fjernet svært lite og at dette ikke økte risikoen for tidlig fødsel.

Isted da jeg skulle tisse la jeg imidlertid merke til litt frisk blod i trusen. Det var ikke mye, en tynn strek på ca.7-8 cm. Da jeg tørket meg med dopapir kom det ikke noe særlig mer og det blør heller ikke noe nå. Har heller ingen smerter og i magen er det normal aktivitet. Jeg anser dette derfor som en forbigående blødning. Kanskje et tilfeldig blodkar i skjeden som har bristet eller noe? Hadde sex uten penetrasjon (kun fingre utenpå, ikke inni) med min mann ca.en time før jeg oppdaget blodet, om det kan ha noe å si…Bør jeg likevel ringe Fødeavdelingen nå, eller bare vente og se an om blødningen oppstår igjen/eller jeg får smerter? Noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: a1ea2...ba1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at morkaken ligger bak, var på kontroll tidligere i denne uken og alt så fint ut med babyen, morkakens plassering, blodtilførsel, mengde fostervann osv….

ts

Skrevet

Er du i tvil eller bekymret så ringer du føden, bedre med en gang for mye enn en for lite.

Og du er neppe første som ringer med disse spørsmålene.

• Liker 1
Skrevet

Ring alltid føden når det er blødning ❤️ lykke til

Anonymkode: 1a87b...fb0

• Liker 3
Skrevet

Fikk en tegningsblødning i uke 30, begynte forsiktig, men ble mer og mer. Endte med å føde i uke 31. Ville ringt og spurt hvis du er urolig. Personlig hadde jeg kanskje avventet hvis det ikke skjedde noe mer og jeg kjente normalt med liv.

Anonymkode: 9befb...826

• Liker 1
Skrevet

Alltid kontakte en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymkode: 5b744...98d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fikk en tegningsblødning i uke 30, begynte forsiktig, men ble mer og mer. Endte med å føde i uke 31. Ville ringt og spurt hvis du er urolig. Personlig hadde jeg kanskje avventet hvis det ikke skjedde noe mer og jeg kjente normalt med liv.

Anonymkode: 9befb...826

Jeg kjenner normalt med liv og det har ikke vært antydning til blod etter dette tidligere i dag, kun vanlig utflod som vanlig. Har ikke hatt vondt heller. Så tenker jeg avventer litt, og evt ringer til sykehuset i morgen.

Men hvor ringer man egentlig? Det står kun to tlf.nr: et til resepsjonen og et som er for fødende..

ts

Skrevet

Selvfølgelig ringer du føden når du har en frisk blødning 

Anonymkode: 424f4...819

Skrevet

Du burde heller ikke vente til i morgen for å se ann. Ring nå! 

Anonymkode: 424f4...819

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...