AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Jeg er venter barn nr.2, og rundet akkurat uke 29. Hittil har alt sett fint ut med babyen og jeg kjenner mye aktivitet. Ble konisert for 2 1/2 år siden, men gynekologen sa de hadde fjernet svært lite og at dette ikke økte risikoen for tidlig fødsel. Isted da jeg skulle tisse la jeg imidlertid merke til litt frisk blod i trusen. Det var ikke mye, en tynn strek på ca.7-8 cm. Da jeg tørket meg med dopapir kom det ikke noe særlig mer og det blør heller ikke noe nå. Har heller ingen smerter og i magen er det normal aktivitet. Jeg anser dette derfor som en forbigående blødning. Kanskje et tilfeldig blodkar i skjeden som har bristet eller noe? Hadde sex uten penetrasjon (kun fingre utenpå, ikke inni) med min mann ca.en time før jeg oppdaget blodet, om det kan ha noe å si…Bør jeg likevel ringe Fødeavdelingen nå, eller bare vente og se an om blødningen oppstår igjen/eller jeg får smerter? Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: a1ea2...ba1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Kan legge til at morkaken ligger bak, var på kontroll tidligere i denne uken og alt så fint ut med babyen, morkakens plassering, blodtilførsel, mengde fostervann osv…. ts Anonymkode: a1ea2...ba1
mereo Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 Er du i tvil eller bekymret så ringer du føden, bedre med en gang for mye enn en for lite. Og du er neppe første som ringer med disse spørsmålene. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Ring alltid føden når det er blødning ❤️ lykke til Anonymkode: 1a87b...fb0 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 Fikk en tegningsblødning i uke 30, begynte forsiktig, men ble mer og mer. Endte med å føde i uke 31. Ville ringt og spurt hvis du er urolig. Personlig hadde jeg kanskje avventet hvis det ikke skjedde noe mer og jeg kjente normalt med liv. Anonymkode: 9befb...826 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 Alltid kontakte en gang for mye enn en gang for lite. Anonymkode: 5b744...98d 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #7 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk en tegningsblødning i uke 30, begynte forsiktig, men ble mer og mer. Endte med å føde i uke 31. Ville ringt og spurt hvis du er urolig. Personlig hadde jeg kanskje avventet hvis det ikke skjedde noe mer og jeg kjente normalt med liv. Anonymkode: 9befb...826 Jeg kjenner normalt med liv og det har ikke vært antydning til blod etter dette tidligere i dag, kun vanlig utflod som vanlig. Har ikke hatt vondt heller. Så tenker jeg avventer litt, og evt ringer til sykehuset i morgen. Men hvor ringer man egentlig? Det står kun to tlf.nr: et til resepsjonen og et som er for fødende.. ts Anonymkode: a1ea2...ba1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #8 Skrevet 29. august 2021 Selvfølgelig ringer du føden når du har en frisk blødning Anonymkode: 424f4...819
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #9 Skrevet 29. august 2021 Du burde heller ikke vente til i morgen for å se ann. Ring nå! Anonymkode: 424f4...819 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå