AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Hva hadde dere gjort i følgende situasjon: Du er i et turbulent avstandsforhold med mye krangling og mistillit. Etter en krangel spør den ene: «Er vi over nå da?», hvor den andre svarer: «Det virker sånn.» Tiden går, og plutselig er to måneder forbi med NULL kontakt i noen form. Anser du forholdet da som: 1) Det er slutt. 2) Det er «bare» en krangel. Anonymkode: b46a8...f60
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Det er nok slutt ja. Ta en tlf og skvær opp og gå hver til sitt. En skal ikke ha masse krangel og styr i et forhold , og ihvertfall ikke når en ser hverandre sjelden Anonymkode: 7d1f3...0c4 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ta en tlf og skvær opp Nei! Nei! Nei! Det må bli slutt på at damer skal fikse alt så intenst at de til og med må ringe og skvære opp etter at det har blitt slutt. Fader ikke rart det blir slutt, når man er så opptatt av kontroll. Anonymkode: 92850...2ae 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 1) Det er slutt. Tydeligvis. Anonymkode: 92850...2ae 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei! Nei! Nei! Det må bli slutt på at damer skal fikse alt så intenst at de til og med må ringe og skvære opp etter at det har blitt slutt. Fader ikke rart det blir slutt, når man er så opptatt av kontroll. Anonymkode: 92850...2ae Men i alle dager… det går vel an å ta en prat og skvære opp? Det er ikke snakk om å ordne opp og fortsette som før, men å ha folkeskikk og bli enige om at en går hver sin vei. En trenger ikke å skilles som uvenner Anonymkode: 7d1f3...0c4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men i alle dager… det går vel an å ta en prat og skvære opp? Det er ikke snakk om å ordne opp og fortsette som før, men å ha folkeskikk og bli enige om at en går hver sin vei. En trenger ikke å skilles som uvenner Anonymkode: 7d1f3...0c4 Nei, det gjør det altså ikke om man vil være noe annet enn en evig dørmatte som rydder opp i andres kaos. Det eneste rette her er å gå videre uten å rydde opp. Anonymkode: 92850...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #7 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det gjør det altså ikke om man vil være noe annet enn en evig dørmatte som rydder opp i andres kaos. Det eneste rette her er å gå videre uten å rydde opp. Anonymkode: 92850...2ae Herregud… er en dørmatte hvis en slår på tråden etter 2 mndr taushet og tar en prat og viser normal adferd og empati ? Det hører til med det å bli voksen. Unntaket er om en kom med trusler og hatmeldinger siste gang en hadde kontakt Anonymkode: 7d1f3...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #8 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud… er en dørmatte hvis en slår på tråden etter 2 mndr taushet og tar en prat og viser normal adferd og empati ? Det hører til med det å bli voksen. Unntaket er om en kom med trusler og hatmeldinger siste gang en hadde kontakt Anonymkode: 7d1f3...0c4 Jepp. Ja, jeg vet. Det hører med til det å bli voksen, er en yndet og velbrukt dørmatte-unnskyldning. For all del, vær så mye dørmatte du selv vil. Jeg ville aldri ha nedverdiget meg i så stor grad. Anonymkode: 92850...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #9 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jepp. Ja, jeg vet. Det hører med til det å bli voksen, er en yndet og velbrukt dørmatte-unnskyldning. For all del, vær så mye dørmatte du selv vil. Jeg ville aldri ha nedverdiget meg i så stor grad. Anonymkode: 92850...2ae Neivel , du har vel din egen erfaring. Jeg har ikke tapt på å kunne snakke med en eks og vise at jeg kan gå videre uten brent jords taktikk. Da vet jeg at jeg kan videre med hevet hode Anonymkode: 7d1f3...0c4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #10 Skrevet 29. august 2021 Ja, det er slutt. Men om du ønsker å bli sammen igjen, så er det jo bare å ringe og fortelle det. Kanskje den andre egentlig ønsker det samme. Men da må dere gjøre noe så dere ikke krangler så mye. Men, ja, det ER slutt ja. Men dere kan bli sammen igjen om begge ønsker det. Anonymkode: e7703...717 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #11 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Neivel , du har vel din egen erfaring. Jeg har ikke tapt på å kunne snakke med en eks og vise at jeg kan gå videre uten brent jords taktikk. Da vet jeg at jeg kan videre med hevet hode Anonymkode: 7d1f3...0c4 Ja det har jeg. Og i følge den har du faktisk tapt en god del. Hadde du unnlatt å «være så voksen» ville du mest sannsynlig hatt et mye bedre liv nå. Mer respekt, høyere lønn, bedre forhold, osv. Hvorfor tror du ellers at «umodne» menn har mer respekt og høyere lønn enn de «voksne» kvinnene. Men det kan jo verken jeg bevise eller du motbevise, så der handler det om å se rundt seg og innse hvor lite denne «voksne» greia hjelper folk. Anonymkode: 92850...2ae
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #12 Skrevet 29. august 2021 ts her. Vedkommende mener at vi IKKE hadde gjort det slutt. Men hvilket forhold går TO mnd uten et eneste livstegn? Det er forresten barn inni bildet her. Anonymkode: b46a8...f60 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #13 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ts her. Vedkommende mener at vi IKKE hadde gjort det slutt. Men hvilket forhold går TO mnd uten et eneste livstegn? Det er forresten barn inni bildet her. Anonymkode: b46a8...f60 Vedkommende er en dust. Ikke rart du strevde med å få ting til med han. Anonymkode: 92850...2ae 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #14 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ts her. Vedkommende mener at vi IKKE hadde gjort det slutt. Men hvilket forhold går TO mnd uten et eneste livstegn? Det er forresten barn inni bildet her. Anonymkode: b46a8...f60 Da sier du at han har misforstått, og at hvis han ikke fikk det med seg da, så fikk han forhåpentligvis med seg nå. Anonymkode: e7703...717 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #15 Skrevet 29. august 2021 Har han ikke snakket med barnet heller på 2 måneder? Hvor gammelt er barnet? Og har de samvære? Anonymkode: e7703...717 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #16 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ja det har jeg. Og i følge den har du faktisk tapt en god del. Hadde du unnlatt å «være så voksen» ville du mest sannsynlig hatt et mye bedre liv nå. Mer respekt, høyere lønn, bedre forhold, osv. Hvorfor tror du ellers at «umodne» menn har mer respekt og høyere lønn enn de «voksne» kvinnene. Men det kan jo verken jeg bevise eller du motbevise, så der handler det om å se rundt seg og innse hvor lite denne «voksne» greia hjelper folk. Anonymkode: 92850...2ae Nå vet ikke jeg hvorfor du tolker at jeg ikke har et bra liv. Forstår egentlig hva du henviser til. Jeg er ikke TS. Jeg har hus, barn, barnebarn og en veldig godt betalt jobb. Bedre enn mange kvinner og menn, og takknemlig for det. Føler ikke at jeg mangler respekt fra folk rundt meg , og har ingen problem med å se folk i øynene. Men jeg har opplevd samlivsbrudd og mener at det er bra for begge å snakke sammen som voksne folk før en snur ryggen til hverandre. Unntaket er om den ene har mistet vett og forstand. Da blir det naturligvis vanskelig Anonymkode: 7d1f3...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #17 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har han ikke snakket med barnet heller på 2 måneder? Hvor gammelt er barnet? Og har de samvære? Anonymkode: e7703...717 ts her. Det er et særkullsbarn, men ja, det stemmer. De står i utgangspunktet hverandre veldig nært. Anonymkode: b46a8...f60 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #18 Skrevet 29. august 2021 Har personen bare kommet tilbake og forventer at dere skal leke lykkelig familie igjen, som om ingenting har skjedd?? Anonymkode: 409fb...b66 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #19 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har personen bare kommet tilbake og forventer at dere skal leke lykkelig familie igjen, som om ingenting har skjedd?? Anonymkode: 409fb...b66 ts her. Ja, det stemmer. Anonymkode: b46a8...f60 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #20 Skrevet 30. august 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: ts her. Ja, det stemmer. Anonymkode: b46a8...f60 Jeg hadde aldri i livet ønsket det. Men.. du må se hva som er riktig for deg. For meg er kommukasjon og modenhet alfa og omega.. Anonymkode: 409fb...b66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå