Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mannen min har nylig startet i ny jobb, og han har allerede blitt veldig betatt i en kollega. Han klarer ikke å slutte og tenke på det, og han prater om det stadig vekk, noe jeg synes er veldig vanskelig. Jeg har prøvd å forklare at jeg synes det er litt vondt å høre om, men han sier at han klarer ikke å holde tankene inni seg - det bare fører til at tankene eksploderer, og at han da ikke klarer å tenke på noe annet. Vi venter i tillegg barn da jeg er 6 måneder på vei, noe som gjør at dette føles litt ekstra tungt, og selv klarer jeg heller ikke å få tankene mine over på noe annet om dagene - og de ekstra hormonene gjør at dette nesten føles som verdens undergang. 

Vet ikke hvordan jeg skal klare å takle dette akkurat nå, så jeg lurer på om det er noen som har tips til hva jeg/vi kan gjøre?

Endret av amas
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt ekstra tungt?

Jeg er ikke gravid, har aldri vært det, og jeg ville klikket.

Synes det riktige er at han flytter ut all den tid han ikke klarer å fokusere på dere. Om han slår seg vrang og ikke gjør det, ville jeg flyttet inn til familien min, eller i en egen leilighet. 

Anonymkode: 2cc95...e95

• Liker 11
Skrevet

Det er ganske normalt å bli betatt av noen andre i løpet av et langt liv sammen. Men synes det er ekstremt unødvendig at mannen din lufter dette til deg, spesielt når du er gravid! Om han ikke klarer å holde det inni seg får han snakke med en kompis eller gå til psykolog. Dårlig gjort at han snakker om dette til deg. 

Jeg var selv betatt av en annen mann for rundt 3 år siden, men eg nevnte det aldri til min mann og sluttet å omgås denne mannen. Da døde nysgjerrigheten ut. 

Anonymkode: b7a19...f41

• Liker 18
Skrevet

Jeg hadde gitt han et valg: enten får han kutte all kontakt og unngå denne kollegaen. Eller ta sakene sine å gå fra deg. Dette skal du ikke finne deg i. 

Anonymkode: 94531...d6a

• Liker 5
Skrevet

Jeg er for ærlighet og åpenhet jeg altså, men det er jo direkte ufint å snakke om dette hele tiden. Man blir betatt av andre, men å brette ut om det til partner er på grensen til psykisk mishandling, det er jo oppskrift på å gjøre den andre usikker, lei seg, sjalu osv. 

Hvis dette eksploderer sånn i han, så må han snakke med noen andre om det!! En venn, en psykolog, hvem som helst andre enn deg. Og det går faktisk an å holde kjeft om det også, vi har alle vært der hvor vi bare vil snakke om en ting men vi klarer å holde det inni oss om vi må.

Han fremstår som en idiot som ikke tenker på deg i dette, bare seg selv. 

• Liker 7
Skrevet

Herrejemini, han må ta seg sammen!

Kanskje han er litt redd for å bli far og har litt forpliktelsesangst. Men dette er ikke ditt problem! 

Det er en tillitserklæring til deg at han sier det da, men også ganske umodent. Du er jo ikke mammaen hans. Si til ham at det sårer deg og at hvis han må snakke om det med noen, så får han snakke med en kamerat. Og si til ham at han får gi beskjed om det skjer noe ift denne kollegaen som du må vite. F.eks om han ligger med henne eller ønsker å leve sammen med henne istedenfor deg. 

Cold turkey.

Anonymkode: 28205...d2f

• Liker 2
Skrevet

Hadde min mann oppført seg slik, hadde det vært rett på dør med ham. Får være grenser for hva du skal finne deg i. Han må snakke om følelsene sine for dette kvinnemennesket!? Er han komplett idiot?

• Liker 3
Skrevet

Er han litt mindre intelligent, eller tar han feil av deg og bestekompisen sin? 🙈

Han skal ikke diskutere det der med deg!

Tar han din kjærlighet for gitt i tillegg, er han ikke redd for at du skal miste alle følelser for ham slik han holder på?

Anonymkode: 541d0...967

• Liker 2
Skrevet

Herrefred. Dette er ikke normalt. Eller jo, man kan bli betatt av andre, men det er ikke normalt å prate om det til sin partner på denne måten. Er du usikker og avhengig av han? Er det dette han vet? Nei. Dette er grunn nok til å gjøre slutt på forholdet spør du meg.

• Liker 2
Skrevet

Har han faktisk sagt rett ut at han er betatt av henne?? I så fall har han litt dårlige sosiale antenner.. man gjør jo ikke det, med mindre det har skjedd mye mer enn å være «betatt» og man ønsker å come clean.. 

hvordan reagerte du på dette da? Her ville det vært jeg og ikke ham som eksploderte av denne nyheten, tror jeg.. :/‘ min mann var også betatt av en kollega da han skiftet jobb. Jeg skjønte det på atferdsendringen og at han hele tiden snakket om henne til meg.. var veldig vondt, og han nektet plent. Men jeg fant ut at de hadde hatt en fling..

mulig at det skremmer ham med alle forpliktelsene og at han skal bli pappa. Men dette er en veldig umoden «løsning». Jeg mener du må bli sint og stille krav til ham! Si at om han ikke er villig til å ta noen grep for å stilne denne forelskelsen (eks søke ny stilling), så får han flytte ut. Det blir antakelig en reality check for ham og vil kanskje gjøre at han våkner og ser hva han kan tape! Er du bare lei deg og ikke setter grenser blir d lettere for ham å ture frem ..

Anonymkode: 1f94d...a93

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har han faktisk sagt rett ut at han er betatt av henne?? I så fall har han litt dårlige sosiale antenner.. man gjør jo ikke det, med mindre det har skjedd mye mer enn å være «betatt» og man ønsker å come clean.. 

hvordan reagerte du på dette da? Her ville det vært jeg og ikke ham som eksploderte av denne nyheten, tror jeg.. :/‘ min mann var også betatt av en kollega da han skiftet jobb. Jeg skjønte det på atferdsendringen og at han hele tiden snakket om henne til meg.. var veldig vondt, og han nektet plent. Men jeg fant ut at de hadde hatt en fling..

mulig at det skremmer ham med alle forpliktelsene og at han skal bli pappa. Men dette er en veldig umoden «løsning». Jeg mener du må bli sint og stille krav til ham! Si at om han ikke er villig til å ta noen grep for å stilne denne forelskelsen (eks søke ny stilling), så får han flytte ut. Det blir antakelig en reality check for ham og vil kanskje gjøre at han våkner og ser hva han kan tape! Er du bare lei deg og ikke setter grenser blir d lettere for ham å ture frem ..

Ps; jeg ble også bare trist og «veik» da jeg lukta lunta; livredd for å miste ham så jeg krevde liksom ikke noe. Ser i ettertid at det var det jeg skulle gjort 

• Liker 1
Skrevet
amas skrev (1 time siden):

Mannen min har nylig startet i ny jobb, og han har allerede blitt veldig betatt i en kollega. Han klarer ikke å slutte og tenke på det, og han prater om det stadig vekk, noe jeg synes er veldig vanskelig. Jeg har prøvd å forklare at jeg synes det er litt vondt å høre om, men han sier at han klarer ikke å holde tankene inni seg - det bare fører til at tankene eksploderer, og at han da ikke klarer å tenke på noe annet. Vi venter i tillegg barn da jeg er 6 måneder på vei, noe som gjør at dette føles litt ekstra tungt, og selv klarer jeg heller ikke å få tankene mine over på noe annet om dagene - og de ekstra hormonene gjør at dette nesten føles som verdens undergang. 

Vet ikke hvordan jeg skal klare å takle dette akkurat nå, så jeg lurer på om det er noen som har tips til hva jeg/vi kan gjøre?

Vær hard tilbake å si at denne kollegaen her får du ikke, fordi du har meg. Du venter barn med meg. Kollegaen hans vil mest sannsynlig ikke ha han. Det kommer en dag hvor kollegaen også har fått seg kjæreste. Alt dette kan du si. 

Anonymkode: a3eb2...1e0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...