Gå til innhold

Kabel-TV på sykehjem + DVD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forelder har flyttet på sykehjem, og jeg synes ikke det er så lett å sette seg inn i dette med kabel-TV. De på sykehjemmet vet ikke noe om det. Hjemme har vi Apple TV, så det er ikke helt overførbart.

I informasjonsbrevet står det at TVen må støtte TDC og at jeg kan sjekke dette på Get, men får bare opp innlogging når jeg prøver å gå inn der. Per nå har han bare NRK. Fikk ikke til TVen før jeg kobla til med en gammel scart-kabel.

Fikk heller ikke lyd fra DVD-spiller til TV selv om jeg koblet til med HDMI kabel. Testet ulike sources, HDMI 1 og 2, Satelite og TV, og DVDen funka på TV og DVD på Satelite. 

Noen som har peiling på hva jeg bør bestille av TV, DVD, høyttaler og ev. annet tilbehør?

Anonymkode: 7f408...0e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ingenting om dette, bare så det er sagt. Men jeg ser at Telia har kjøpt Get, så kanskje du kan undersøke hos Telia hva som trengs? Telia box? 

Anonymkode: 1ff5a...e06

Skrevet

Jeg kan ikke svare på det du spør om, men vil tipse om Doros fjernkontroll. Min mor klarte etterhvert ikke forstå den vanlige fjernkontrollen til TV-en og det førte til mye uro når hun ikke fikk sett på TV. Da vi fant Doros fjernkontroll kunne hun igjen bruke TV-en. Det er en veldig enkel fjernkontroll hvor man bare kan bytte kanal, justere volum og skru TV-en av/på. https://www.kjell.com/no/produkter/lyd-og-bilde/tv-tilbehor/fjernkontroller/universalfjernkontroll/doro-handleeasy-321rc-fjernkontroll-p66234

Ellers har vi også kjøpt bedre høyttalere. Før syntes hun det var litt vanskelig å høre TV-en før og skrudde lyden opp veldig høyt. Etter at hun fikk bedre høyttalere er lyden klarere og tydeligere, så hun kan ha normalt volum. 

Anonymkode: 0f9cf...eca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...