AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Dette skjer så ofte, at jeg rett og slett må spørre om det er jeg som tenker feil, og se om jeg kan skjønne hvordan andre tenker: Typisk situasjon på Finn eller Tise: Kjøper (K): Hei, jeg vil gjerne kjøpe x Meg (S): Så fint. Når vil du hente? K: Kan jeg komme i dag? S: Ja, bare si et klokkeslett, så passer jeg på å være hjemme da. …og så blir det stille. Og jeg dropper tur, ser på mobilen konstant, lurer på når jeg med god samvittighet kan selge til nestemann osv. Som en bonus har du de som sier kl. 16 og først to timer senere tar kontakt for å si «rakk det visst ikke men kan jeg komme kl. 21?» Personlig tenker jeg alltid at a) når jeg starter en dialog skal jeg følge med til det er gjort en avtale b) jeg gir et tidspunkt jeg kan hente, feks mellom 11 og 11:30 så selger kan planlegge andre gjøremål c) det er lov å være forsinket eller ombestemme seg, men da må jeg si fra med en gang så selger ikke venter/går glipp av salg til andre Har jeg sykt høye forventninger? Hvordan tenker dere som ikke er som meg? Skal ikke kjefte, vil bare forstå 🤷🏻♀️ Anonymkode: e159a...cb5 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Ukultur på Finn. Tise har jeg ikke, så det kjenner jeg ikke til. Jeg blokkerer de bare og velger nestemann. Da får de ikke mulighet til å kjøpe av meg igjen. Anonymkode: 26f49...3cb 3
Snedig Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 Enig i at det er mye sånt. Jeg holder ikke av noe før det er avtalt et konkret tidspunkt for henting. Noen er trege, og det har skjedd flere ganger at jeg har avtalt tidspunkt med en annen mens jeg «venter» på svar fra den første. Hvis de da kommer tilbake igjen til dialogen senere sier jeg bare beklager, men nå er det solgt.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Hvis de spør om de kan komme i dag bør du gi dem et tidspunkt fremfor å la de velge, og dermed ikke svare! Om noen ikke dukker opp til avtalt tid uten å gi beskjed sender jeg de en melding etter en halvtimes tid ish, svarer de ikke løpet av en time eller to så har de mistet sjansen sin og tilbudet om kjøp går eventuelt til neste interresent! Anonymkode: 0ba50...89c 2
Ludovica- Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 Det er en generell kultur i Norge for å ikke svare. Hverken finn eller tise. Man ser det jo angående dating og f.eks hvor folk hele tiden ghoster.
Teardrop Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 Jah, velkommen til finn.no, typisk der inne det. Skjedd på alle annonnsene jeg har hatt der.
334 Skrevet 29. august 2021 #7 Skrevet 29. august 2021 Skulle ønske finn kunne starte med internt skypesystem. Da slipper man å gi tlfnummer til alle slags random folk som kan ringe deg døgnet rundt. Og man kan ta kommunikasjonen kjapt og kontant. isteden for tekstmeldinger over flere dager. 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #8 Skrevet 29. august 2021 334 skrev (22 minutter siden): Skulle ønske finn kunne starte med internt skypesystem. Da slipper man å gi tlfnummer til alle slags random folk som kan ringe deg døgnet rundt. Og man kan ta kommunikasjonen kjapt og kontant. isteden for tekstmeldinger over flere dager. Helt enig. Jeg behøver jo ikke telefonnummeret til selger for å kommunisere om en vare eller kjøpe noe på eBay eller etsy. Lurer jeg på noe, er der et meldingssystem i plattformen. Der kan tydeligvis også selger legge inn om vedkommende er utilgjengelig for en periode. Anonymkode: cf218...ab6 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #9 Skrevet 29. august 2021 Gidder ikke vente på de jeg, så sier de får si fra når de kommer så henger jeg det på døra til da. Anonymkode: 6afad...584 2
Million Skrevet 29. august 2021 #10 Skrevet 29. august 2021 (endret) Det er veldig irriterende, ja. Skjer rett som det er på Finn. Ser innlegg om det her på KG i blant også, så tydelig at mange opplever det og finner det fryktelig irriterende. Har en annonse ute selv nå, og etter en stund var det en melding fra en fyr som sa han ville kjøpe to av tre gjenstander. Jeg ble fornøyd, og spurte når han ville komme og hente. Stillhet..... 🙄 Skjønner ikke at folk ikke kan vise normal folkeskikk og bare si "Jeg er ikke interessert likevel" eller noe. Det koster deg bare 10-15 sekunder av ditt liv å utvise den høfligheten. Endret 29. august 2021 av Million 2
ryzorwarlock Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 om jeg selger noe: Om dem sier plutselig "Jeg kan ikke komme idag, passer det imorgen"? Så sier jeg,jada. Og neste dag, samme beskjed.. da sier jeg bare "Du kan gjerne komme imorgen, men det er ikke sikkert varen er her da jeg selger den til noen andre, om du ikke klarer å forholde deg til avtaler som du selv har laget, så gidder jeg virkelig ikke å prøve på og lage flere avtaler som du kan bryte for og kaste bort min tid på". 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #12 Skrevet 30. august 2021 Jeg kjører førstemann til mølla. Jeg holder ikke av noe. Aldri. Hvis de vil være helt sikre på å få den betaler de meg på vipps før de henter den. Det er grenser for hvor mye tid jeg bruker på å selge noen småting. Anonymkode: 8e995...362 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #13 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kjører førstemann til mølla. Jeg holder ikke av noe. Aldri. Hvis de vil være helt sikre på å få den betaler de meg på vipps før de henter den. Det er grenser for hvor mye tid jeg bruker på å selge noen småting. Anonymkode: 8e995...362 Dette har jeg også begynt med. Funker som fjell. Anonymkode: 84c30...488 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #14 Skrevet 30. august 2021 Krev betaling via Vipps på forhånd, og heng gjenstanden i en pose på ytterdøren din så henter kjøper når det passer for ham/henne. Anonymkode: 4fda1...e9a 3
Gjest Gullhår1 Skrevet 1. september 2021 #15 Skrevet 1. september 2021 Jeg har skrudd av varsler på Finn, så når jeg kommer hjem og er med barna så tenker jeg ikke på Finn, så unnskyld til dere selgere😇
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #16 Skrevet 1. september 2021 Sett tidsfrister. Skal de ha varen må de gi beskjed innen kl XX. Skal de hente må det skje innen kl X og X ellers selges varen til nestemann. Får du ikke svar lar du være å forholde deg til personen fordi beskjed om hentefrist er gitt. Anonymkode: bbdf0...5db 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 Fikk ikke svar en gang etter at jeg og kjøpet avtalte og jeg merket varen som solgt og sendte den. Hun overførte ikke penger som avtalt, selv om jeg hadde sendt. Tilslutt skrev jeg at du får ikke varen gratis. Tilslutt så svarte hun bare Haha med gjeipetunge 🤨 Lærte da at jeg måtte ta forhåndsbetaling. Anonymkode: 96b09...9ff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå