AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Del Skrevet 29. august 2021 Har prøvd å Google litt på det, men finner ikke noe særlig svar. Skal selvsagt høre med legen, men idag sitter jeg å grubler mye på dette og skulle helst hatt svar fra andre. Jeg tok en abort for 3 år siden. Det var i uke 10-11 og jeg fikk piller og måtte være på sykehuset mens jeg aborterte. I ettertid så blødde jeg bare mer og mer. Store koagler og styrtblødinger. Måtte ha blodoverføring til og med. Tror jeg gikk slik 1-2 mnd. Til slutt etter flere undersøkelser fant de ut at jeg hadde rester igjen etter morkaken og de tok en utskrapning. Etter utskrapningen sluttet jeg å blø. Nå prøver jeg å bli gravid igjen, men har ikke lykkes enda. Lurer på om dette kan ha gjort meg steril? 😥 Anonymkode: b122e...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 29. august 2021 #2 Del Skrevet 29. august 2021 (endret) Nei du dette tviler jeg på. Jeg hadde store, sterke blødninger ved medisinsk abort en gang, det ville ikke ut - jeg lå der i TRETTEN timer og blødde igjennom alt. Dette er 7 år siden nå. Ble fint gravid i fjor 6 mnd (ca) etter p-pille slutt... Mange bruker LANG tid på å bli gravide, det betyr ikke at man er steril fordi man ikke blir gravid etter ett par ganger. Det er mange faktorer som henger med når en skal bli gravid, og jeg tenker at jo mer man stresser og "har sex for å ha sex" (prøve og prøve som et skjema) - jo større er sjansen for at det tar lang tid. Endret 29. august 2021 av Rosatoast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Del Skrevet 29. august 2021 Det er mulig, men svært sjeldent altså. Det kalles ashermansyndom, kan oppstå etter utskrapninger spesielt. Hvor lenge har du prøvd? (Og over har man et prakteksempel på at man skal ta svar på helsereltaterte speøsnål på kvinneguiden med en klype salt..) Anonymkode: 0d50f...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er mulig, men svært sjeldent altså. Det kalles ashermansyndom, kan oppstå etter utskrapninger spesielt. Hvor lenge har du prøvd? (Og over har man et prakteksempel på at man skal ta svar på helsereltaterte speøsnål på kvinneguiden med en klype salt..) Anonymkode: 0d50f...ed9 Hmm, men jeg hadde ikke betennelse eller sammenvoksninger? Det var en rest av morkaken som ikke hadde løsnet og derfor blødde jeg så mye fordi kroppen prøvde å kvitte seg med resten som satt igjen. Den var ikke stor og kunne ikke ses på ultralyd. Kun når de gikk inn med kamera å kikket. Anonymkode: b122e...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Del Skrevet 29. august 2021 Det er selve utskrapningen som ev er farlig. Om de tar for mye av slimhinnen kan det føre til senere sammenvoksninger. Men dette er svært uvanlig altså, og det hørtes ikke som om du var i behov for så mye utskrapning kanskje? Men om du har prøvd i over ett år er det kanskje verdt å sjekke. Men om du har prøvd kortere ville jeg ikke tenkt noe på dette videre i første lmgang. Anonymkode: 0d50f...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 29. august 2021 #6 Del Skrevet 29. august 2021 Samme skjedde med venninna mi. Hun ble gravid igjen samme året. For ordens skyld var aborten på medisinsk grunnlag og ikke noe hun ønsket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #7 Del Skrevet 29. august 2021 Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg 😊 Om det som satt igjen var så lite, så tviler jeg veldig på at det har laget noe arrvev av betydning også. Noen bruker tid på å bli gravide. 80% av friske par lykkes innen 1 år. 🙂 Men vi tenker jo ofte at vi skal blir gravide med èn gang, selv om statistikken tilsier noe annet. Lykke til videre! 🙂 Anonymkode: eaffe...c6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå