Gå til innhold

Funnet ting fra eksen hans hjemme hos han

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 2,5 år. Fra starten av har det vært litt utfordrende med eksen hans (som han IKKE har barn med), som han er veldig tett med. Han har beskrevet at hun er den mest lojale vennen han har og at han aldri kommer til å la en annen dame komme i veien for deres vennskap. Greit nok..  Skal sies at jeg har slitt litt med sjalusi og usikkerhet, men det begynte først etter at han fant ut at han skulle lyve om at han tilbrakte en lørdagskveld med henne,  til meg sa han at han var sammen med en kompis jeg også kjenner. I løpet av disse 2,5 årene har jeg ikke fått møte eksen hans en eneste gang. Jeg har blitt fortalt at det "ikke passer", mao. har det aldri passet for henne i løpet av disse årene. Noe jeg syntes er rart, ikke har hun barn, ikke har hun ny kjæreste og hun bor 20 min unna kjæresten min (i gåavstand). Jeg bor forøvrig 25 min unna han (i gåavstand). Han møter henne stort sett ca 1 gang per uke, men da jobber jo jeg alltid, de møtes aldri mens jeg har fri. 

Det har vært litt krøll med at jeg har irritert meg over at han fortsatt oppbevarer hennes sminke, hårspray osv på badet, at han fortsatt har bilde av henne på veggen hjemme (og ingen av meg), men disse tingene tok han og fjernet etterhvert. En periode hadde jeg nøkkel til leiligheten hans (han har til min), men så trengte han den til en håndverker som skulle inn, dette er nå 4 måneder siden og jeg har aldri hørt noe mer om de nøklene. Han har sagt at han "ikke finner dem igjen".

I dag måtte han på jobb og jeg må ærlig innrømme at jeg snoket litt, og fant nøklene liggende egentlig rett foran nesa mi i en boks han oppbevarer småting i på kommoden i stua. Jeg fant også brev adressert til eksen liggende i en skuff, og et bursdagskort til han skrevet av henne hvor hun legger ut om sin kjærlighet og at hun elsker han og kaller han kjæresten hennes. Jeg regner vel egentlig med at dette kortet er gitt mens de var sammen (det ble slutt 1 år før han møtte meg), men jeg syntes det er litt rart at han tar vare på dette, mens jeg ikke ser spor av de bursdagskortene jeg har skrevet til han. 

Er det jeg som er sykelig sjalu og gæren? Jeg kan ikke akkurat ta opp med han at jeg har snoka heller. Da kommer han til å slå opp. Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: a29fa...6bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde slått opp.

Anonymkode: 599ec...fe5

• Liker 29
Skrevet

De holder på, eller kommer til å gjøre det. Du gjør deg en stor tjeneste om du slår opp. 

Anonymkode: 01163...fd0

• Liker 25
Skrevet

Her er det mange røde flagg. 

Anonymkode: ddf78...17a

• Liker 25
Skrevet

Run lady, run. 

Anonymkode: 886de...c33

• Liker 15
Skrevet

Beklager, men det høres ut som du blir manipulert av denne mannen. 

Anonymkode: 2c0f1...920

• Liker 14
Skrevet

Dette forholdet kommer du aldri til å føle deg vel i. Han er jo tydelig på at x er 1.pri, så her hadde jeg gått med en gang. 

• Liker 16
Skrevet

Her var det mange røde flagg ja. Ut i fra det du skriver, kan han umulig være over eksen. Og de har kanskje begynt et forhold igjen? Det blir jo spekulasjoner, men noe er det hvert fall. Og du er ikke førsteprioritet. 

Hadde aldri orket dette, uten tvil engang. 

Anonymkode: e840e...c72

• Liker 15
Skrevet

Beklager, men dette høres ikke bra ut. 
Han er ikke ærlig om hva slags forhold han har til eksen.

Du kan jo prøve å rydde vekk alt som har med eksen og gjøre og se hva slags reaksjon du får ? Legg nøklene på bordet og si at du er lei av å bli lurt 

Anonymkode: 8eca3...4e9

• Liker 5
Skrevet

Vil si dette er litt både-og.

På den ene siden, mener jeg det er urimelig av en ny kjæreste (i dette tilfellet deg) å forvente at kjæresten din skal kvitte seg med alle minner av ex'en. Jeg vet jeg også har noe brev o.l. av tidligere kjærester liggende noen steder. Vet ikke helt hvor, men jeg får meg liksom ikke til å kaste dem når de først dukker opp.

Men, her virker deg litt annerledes og mer komplisert enn som så.

Hva er grunnen til at det ble slutt mellom dem?

Hvis jeg skal gjette (og les: jeg bare gjetter), så er typen din fortsatt forelsket i denne kvinnen. Denne kvinnen er nok typen din sin nr.1. Det er denne kvinnen han aller helst vil være sammen med. Men, hun er ikke like interessert i ham? Altså: Typen din ønsker et kjærlighetsforhold, men venninnen hans vil bare ha han som venn. Og det aksepterer jo typen din, fordi det i hans øyne er bedre å ha henne som venn enn ikke noe forhold. Og, så lenge de er venner, "kan det jo bli mer etterhvert."

Det er min følelse av deres forhold som utenforstående.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. 

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 2,5 år. Fra starten av har det vært litt utfordrende med eksen hans (som han IKKE har barn med), som han er veldig tett med. Han har beskrevet at hun er den mest lojale vennen han har og at han aldri kommer til å la en annen dame komme i veien for deres vennskap. Greit nok..  Skal sies at jeg har slitt litt med sjalusi og usikkerhet, men det begynte først etter at han fant ut at han skulle lyve om at han tilbrakte en lørdagskveld med henne,  til meg sa han at han var sammen med en kompis jeg også kjenner. I løpet av disse 2,5 årene har jeg ikke fått møte eksen hans en eneste gang. Jeg har blitt fortalt at det "ikke passer", mao. har det aldri passet for henne i løpet av disse årene. Noe jeg syntes er rart, ikke har hun barn, ikke har hun ny kjæreste og hun bor 20 min unna kjæresten min (i gåavstand). Jeg bor forøvrig 25 min unna han (i gåavstand). Han møter henne stort sett ca 1 gang per uke, men da jobber jo jeg alltid, de møtes aldri mens jeg har fri. 

Det har vært litt krøll med at jeg har irritert meg over at han fortsatt oppbevarer hennes sminke, hårspray osv på badet, at han fortsatt har bilde av henne på veggen hjemme (og ingen av meg), men disse tingene tok han og fjernet etterhvert. En periode hadde jeg nøkkel til leiligheten hans (han har til min), men så trengte han den til en håndverker som skulle inn, dette er nå 4 måneder siden og jeg har aldri hørt noe mer om de nøklene. Han har sagt at han "ikke finner dem igjen".

I dag måtte han på jobb og jeg må ærlig innrømme at jeg snoket litt, og fant nøklene liggende egentlig rett foran nesa mi i en boks han oppbevarer småting i på kommoden i stua. Jeg fant også brev adressert til eksen liggende i en skuff, og et bursdagskort til han skrevet av henne hvor hun legger ut om sin kjærlighet og at hun elsker han og kaller han kjæresten hennes. Jeg regner vel egentlig med at dette kortet er gitt mens de var sammen (det ble slutt 1 år før han møtte meg), men jeg syntes det er litt rart at han tar vare på dette, mens jeg ikke ser spor av de bursdagskortene jeg har skrevet til han. 

Er det jeg som er sykelig sjalu og gæren? Jeg kan ikke akkurat ta opp med han at jeg har snoka heller. Da kommer han til å slå opp. Hva hadde dere gjort? 

Jeg hadde ikke akseptert det og krevd at de ikke hadde videre kontakt. Har selv vært gode venner med to av exene mine som jeg ikke har barn med og droppet kontakten for min mann sin del. For selv om vi nå bare var gode venner, så var det feil å være så gode venner med exer når jeg er i forhold. 

Venner en ikke har hatt noe romantisk med er noe annet. 

Skrevet
Trude4 skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde ikke akseptert det og krevd at de ikke hadde videre kontakt. Har selv vært gode venner med to av exene mine som jeg ikke har barn med og droppet kontakten for min mann sin del. For selv om vi nå bare var gode venner, så var det feil å være så gode venner med exer når jeg er i forhold. 

Venner en ikke har hatt noe romantisk med er noe annet. 

Så du har tre barn med tre forskjellige menn og flere enn to ekser du ikke har barn med. Du har avsluttet kontakten med to av eksen dine... Du har levd et aktivt liv. 

Anonymkode: 4ac6a...848

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor gidder du? Så klart puler han sin gamle flamme bak din rygg! 
Hvorfor han tar vare på alle disse tingene vet du vel helt sikkert! han elsker henne foresatte!

Anonymkode: 82952...ae7

• Liker 6
Skrevet
AllahBallah skrev (1 time siden):

Vil si dette er litt både-og.

På den ene siden, mener jeg det er urimelig av en ny kjæreste (i dette tilfellet deg) å forvente at kjæresten din skal kvitte seg med alle minner av ex'en. Jeg vet jeg også har noe brev o.l. av tidligere kjærester liggende noen steder. Vet ikke helt hvor, men jeg får meg liksom ikke til å kaste dem når de først dukker opp.

Men, her virker deg litt annerledes og mer komplisert enn som så.

Hva er grunnen til at det ble slutt mellom dem?

Hvis jeg skal gjette (og les: jeg bare gjetter), så er typen din fortsatt forelsket i denne kvinnen. Denne kvinnen er nok typen din sin nr.1. Det er denne kvinnen han aller helst vil være sammen med. Men, hun er ikke like interessert i ham? Altså: Typen din ønsker et kjærlighetsforhold, men venninnen hans vil bare ha han som venn. Og det aksepterer jo typen din, fordi det i hans øyne er bedre å ha henne som venn enn ikke noe forhold. Og, så lenge de er venner, "kan det jo bli mer etterhvert."

Det er min følelse av deres forhold som utenforstående.

Hei. Takk for utfyllende svar og tanker rundt innlegget mitt ❤️ Jeg har egentlig forståelse for at det kan være hyggelig å ha minner fra eksen liggende og at man ikke får seg til å kaste det, for minnenes skyld. Det som sårer er at jeg kan ikke se de kortene jeg har skrevet til han noe sted, og det føles litt rart. 

Grunnen til at det ble slutt, var fordi de kranglet ekstremt mye og han gjorde det slutt fordi han ikke orket "den evige krangelen mer" som han sier. Hun bodde i hans leilighet og måtte derfor flytte ut og finne seg et nytt sted. De hadde hatt sex noen ganger etter bruddet, men hvor hun ville mer og han måtte kutte ut sexen, dette er ting han har fortalt meg. Han sier han elsker meg over alt osv, men jeg er usikker på hva han egentlig legger i bruken av ordet "elsker". 

TS

Skrevet

Du kan jo prøve å rydde vekk alt som har med eksen og gjøre og se hva slags reaksjon du får ? Legg nøklene på bordet og si at du er lei av å bli lurt 

Det var egentlig en god ide, hvertfall med nøklene. Si helt normalt at nøklene lå jo rett foran nesa på oss her, så da var det problemet løst - og se om han får litt småpanikk.. 😛 

Ts

• Liker 3
Skrevet

2, 5 år har du vært nr 2 i hans liv og eksen nr 1. Jeg bare lurer på hvorfor. Hvorfor aksepterer du at han rett ut sier at det aldri vil komme en dame mellom han og eksen. Uansett om det er slutt så er han ekstremt emosjonellt investert i henne og dermed ganske utilgjengelig for deg. Dere kan jo aldri ha et ordentlig forhold bare dere to så lenge hennes "vennskap" kommer før seg.

Jeg var sammen med en sånn mann i 6 måneder en gang, alt han masa om var hvor perfekt eksen hans var mens jeg og mine ting så ut til å bety lite. Jeg gjorde det slutt og tenker at han får fortsette å løpe etter eksen, men han får ikke gleden av å skubbe meg vekk og se skuffelsen i øynene mine når han for ørtende gang begynner å snakke om eksen, igjen.

Her er mitt tips, gå videre og finn en mann som IKKE er så bundet til eksen at du havner i en ny trekant hvor du hele tiden må "kjempe" for at han skal være din. 

Anonymkode: cf333...a27

• Liker 7
Skrevet

Rydde vekk alt som har med eksen å gjøre? Jeg ville IKKE gjort det. De bor ikke sammen og hun bør ikke ta seg til rette i hans hjem på den måten. Det er dessuten noe han er nødt til å gjøre selv og mene det. Det er ikke hennes ansvar å få ham til å glemme eksen og få henne ut av livet hans på. Dette må han gjøre, ts vet hvem han er , hun kan nå velge om hun vil ha ham eller ikke. Ikke satse på at hun skal endre han. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Rydde vekk alt som har med eksen å gjøre? Jeg ville IKKE gjort det. De bor ikke sammen og hun bør ikke ta seg til rette i hans hjem på den måten. Det er dessuten noe han er nødt til å gjøre selv og mene det. Det er ikke hennes ansvar å få ham til å glemme eksen og få henne ut av livet hans på. Dette må han gjøre, ts vet hvem han er , hun kan nå velge om hun vil ha ham eller ikke. Ikke satse på at hun skal endre han. 

Det å rydde vekk sminken til exen burde jammen meg ikke vært et angrep på demokratiet, men noe jeg hadde gjort samtidig som jeg hadde pakket sammen mine ting. 
Å være tydelig og klar i talen kan være med å sette seg i respekt, og det kan få frem sannheten og løgner ganske kjappt. 
Når en har observert en slapp holdning lenge til det å vise respekt og vilje til å gjøre det rette, ja da er det bare å få fakta på bordet og gå om det er samme svada som kommer frem 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde gått.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det å rydde vekk sminken til exen burde jammen meg ikke vært et angrep på demokratiet, men noe jeg hadde gjort samtidig som jeg hadde pakket sammen mine ting. 
Å være tydelig og klar i talen kan være med å sette seg i respekt, og det kan få frem sannheten og løgner ganske kjappt. 
Når en har observert en slapp holdning lenge til det å vise respekt og vilje til å gjøre det rette, ja da er det bare å få fakta på bordet og gå om det er samme svada som kommer frem 

Jeg tenker at dette er en kjørt sak, jeg mener at eksen hans sin sminke og bruksting hører hjemme i søpla om ikke hun henter det sporenstraks, men det jeg mener er at HAN må være den som kvitter seg med det og setter en grense. Det har gått 2, 5 år og han innledet med å advare om at ingen kommer mellom eksen og ham, dermed aksepterte ts en god 2plass og det har ikke han tenkt å endre. Ja, de må gjerne ha en samtale hvor jeg tipper han kommer til å gå rett i forsvar mens ts prøver å få frem et selvsagt soleklart poeng, men det kommer ikke til å gå. Han er ikke klar for å avslutte med eksen. Og etter 2, 5 år er det vanskelig å tro at han skal gi opp å få i pose og sekk. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...