Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som bor sammen med en mann som «ikke ser» rot? Det kan f.eks ligge en leke på gulvet som han bare tråkker over istedenfor å plukke opp. Det gjelder flere ting i huset å. Jeg blir koko i hodet. Har sagt ifra at han må bidra hjemme. Han jobber turnus å er borte 4 uker om gangen. Da er det bare jeg som gjør alt husarbeidet. Måtte bare ha en liten utblåsning!

Anonymkode: 6c602...5b0

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanlig.  

Anonymkode: 5f5bc...190

• Liker 9
Skrevet

Jeg er sånn selv, som kvinne. Jeg ser rotet når jeg skal rydde, og bare da. Klarer ikke leve i konstant ryddemodus. Det virker veldig stressende. 

Anonymkode: b2a5d...3d3

• Liker 26
Skrevet

Det finnes, og her har jeg egen erfaring dessverre, kvinner som ikke ser rot også. Så akkurat kjønnsbalansen her er nok uklar.

I mitt hus, singel mann med to barn 50/50, finnes det ikke rot. 

• Liker 2
Skrevet

Jepp.. sånn er det her. 
Har bare akseptert at sånn er det og jeg må be han konkret om å gjøre noe. Ellers blir det ikke gjort 

Skrevet

"Bor han på hotell" hjemme? Eller gjør han andre ting istedenfor mens du tar deg av rydding av f.eks leker?

Anonymkode: 16601...f9b

• Liker 1
Skrevet

Folk er forskjellige. Noen må ha det strøkent til enhver tid, andre synes ikke det er så farlig.

Barna som legger lekene der tenker ikke noe videre over det, og tar heller ikke skade av at de ligger der. Ryddemani er noe som må læres.

Anonymkode: 778d9...9ac

• Liker 1
Skrevet

Her i huset er det nok jeg som er den rotete og mannen som hele tiden skal rydde. Jeg tror ikke det er det at jeg ikke ser rotet, men jeg lar meg ikke irritere av det. Det plager meg ikke at det ligger der noen timer/dager. Jeg støvsuger og vasker jeg, men ikke hver dag.

Anonymkode: bcd0b...279

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Bor han på hotell" hjemme? Eller gjør han andre ting istedenfor mens du tar deg av rydding av f.eks leker?

Anonymkode: 16601...f9b

Poenget her er vel menn som bare går rett forbi et eller annet som ikke burde ligget på gulvet, uten å plukke det opp. Å plukke opp slike ting bør være ansvaret til den første som går forbi.

Anonymkode: be703...e20

• Liker 1
Skrevet

Helt vanlig. 

Anonymkode: aa89b...09e

Skrevet

litt leker og rot er ikke farlig man må ikke ha det strøkent hverdag :) blir fort rotete igjen med barn. Men masse støv mat rester søppel generelt det er ikke greit..

Anonymkode: d57a2...f10

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flere som bor sammen med en mann som «ikke ser» rot? Det kan f.eks ligge en leke på gulvet som han bare tråkker over istedenfor å plukke opp. Det gjelder flere ting i huset å. Jeg blir koko i hodet. Har sagt ifra at han må bidra hjemme. Han jobber turnus å er borte 4 uker om gangen. Da er det bare jeg som gjør alt husarbeidet. Måtte bare ha en liten utblåsning!

Glad jeg er lesbisk 

Anonymkode: 56616...e5b

• Liker 4
Skrevet
BethD skrev (1 time siden):

Jepp.. sånn er det her. 
Har bare akseptert at sånn er det og jeg må be han konkret om å gjøre noe. Ellers blir det ikke gjort 

Skjønner ikke at dere orker å oppdra en voksen mann

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi hadde det sånn. Så snakket vi om det og nå gjør han en bevisst innsats. Vi har konkret tatt opp hva som skal gjøres ila en dag. Her er alt arbeid jevnt fordelt og vi bidrar like mye

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Samme her!

Hvis jeg ikke hadde gjort det, så ville det sannsynligvis ikke blitt støvsugd på ett helt år eller byttet laken og sengetøy. 

Anonymkode: 76338...b51

At dere orker 

• Liker 1
Skrevet
BethD skrev (2 timer siden):

Jepp.. sånn er det her. 

Hvorfor gidder du?

Skrevet
jegerenenhjørning skrev (3 minutter siden):

Hvorfor gidder du?

Ikke sant... oppdra voksne menn... hadde heller vært singel...

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke sant... oppdra voksne menn... hadde heller vært singel...

Definitivt! De oppdras jo heller ikke, for det får fortsette. De bor bare på hotell. Det er verre enn å ha barn! Jeg er så glad jeg har en mann som ønsker å bidra og som jobber med seg selv fremfor å kreve spesialbehandling 

• Liker 4
Skrevet
jegerenenhjørning skrev (Akkurat nå):

Definitivt! De oppdras jo heller ikke, for det får fortsette. De bor bare på hotell. Det er verre enn å ha barn! Jeg er så glad jeg har en mann som ønsker å bidra og som jobber med seg selv fremfor å kreve spesialbehandling 

Signerer denne. Hadde ikke orka å bo med en sånn mann. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke at dere orker å oppdra en voksen mann

I motsetning til sånn 95% av alle innleggene som konmer her om mannfolkene som ikke klarer diverse og som slår og aldri hjelper med barna så skal jeg klare å tåle en rotete fyr altså så du kan slappe helt av ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...