Gå til innhold

Hva kan det være? "elektrisk støt i hodet og kroppen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært syk nå i to uker, med kraftig hoste og forkjølelse, tok en corona test men den var negativ for to uker siden.

Men jeg har vært så RAR, vet jeg pleier å få en sånn pling-pling følelse i hodet når jeg er syk som influensa osv.

Dette har jeg hatt i to uker når, spesielt når jeg snur hodet mitt så får jeg en slags støt i hele kroppen og hodet. jeg føler meg skikkelig syk enda og tar Paracet. hosten har gått ned da..

Noen som vet ha denne følelsen kommer fra? noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: ffa08...54d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men når det har vært så langvarig ville jeg ringt lege. 

Anonymkode: ec1d8...30a

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men når det har vært så langvarig ville jeg ringt lege. 

Anonymkode: ec1d8...30a

Leste nå på nettet det kalles brain zap. Sluttet nylig brått med anti depressive

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Leste nå på nettet det kalles brain zap. Sluttet nylig brått med anti depressive

Ja, dette fikk jeg ca 3 uker etter at jeg kuttet cipralex, skikkelig ubehagelig når det står på. 

Anonymkode: ec578...fb8

Skrevet

Går man på antidepessiva og glemmer tabletten en dag så får man slike støt. 

Anonymkode: 0ea8b...62b

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er grunnen. Var det jeg skulle inn i tråden og spørre om da jeg så tittelen

Anonymkode: ef397...0de

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, dette fikk jeg ca 3 uker etter at jeg kuttet cipralex, skikkelig ubehagelig når det står på. 

Ja begynte ca to uker siden. Sluttet med medisiner for 1 måned.  Veldig ubehagelig og når vil det gå over? 

Skrevet

Jeg tror du skal gå til lege å bare få snakket om dette. Kanskje man skal gå sakte av å ikke slutte brått!? Jeg fikk Cipralex av lege som en haste løsning. Jeg hadde ikke lest noe om bivirkninger da jeg har skyhøy helseangst, fikk øresus å en pipelyd i ørene pluss at jeg ble nummen å mistet alt av sexuell følelse der nede. Det var helt umulig å oppnå en eneste følelse der nede. Trodde jeg var blitt gæren helt til jeg ringte lengen å hun ba meg slutte på dagen. Jeg ser for meg at en rask seponering av disse pillene kan gjøre samme type skade.. gi deg en haug med ekle bivirkninger..

fant denne nå: 

https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/depresjon/antidepressivt-nedtrappingssyndrom/

Anonymkode: 3cd92...2ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror du skal gå til lege å bare få snakket om dette. Kanskje man skal gå sakte av å ikke slutte brått!? Jeg fikk Cipralex av lege som en haste løsning. Jeg hadde ikke lest noe om bivirkninger da jeg har skyhøy helseangst, fikk øresus å en pipelyd i ørene pluss at jeg ble nummen å mistet alt av sexuell følelse der nede. Det var helt umulig å oppnå en eneste følelse der nede. Trodde jeg var blitt gæren helt til jeg ringte lengen å hun ba meg slutte på dagen. Jeg ser for meg at en rask seponering av disse pillene kan gjøre samme type skade.. gi deg en haug med ekle bivirkninger..

fant denne nå: 

https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/depresjon/antidepressivt-nedtrappingssyndrom/

Må bare avklare at jeg fikk slutte på dagen da jeg hadde tatt de bare tre dager 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja begynte ca to uker siden. Sluttet med medisiner for 1 måned.  Veldig ubehagelig og når vil det gå over? 

Vil tro at det gir seg ganske snart, innen noen uker. Gikk du rett av eller gikk du ned i dose over tid? Jeg kuttet tvert, hadde lav dose da, ga seg nok etter 3 uker,max en måndte.

Jeg hadde god effekt av cipralex og er glad jeg ga det et forsøk.

Hold ut, det blir snart bedre! 

Skrevet

Typisk slutt på antideprissiva-greie. Men rart du fikk det om du bare tok dem 3 dager... man skal uannsett alltid trappe ned forsiktig på antideprissiva. Kontakt legen din :)

Anonymkode: a60c3...dfc

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Typisk slutt på antideprissiva-greie. Men rart du fikk det om du bare tok dem 3 dager... man skal uannsett alltid trappe ned forsiktig på antideprissiva. Kontakt legen din :)

Anonymkode: a60c3...dfc

Jeg tok Zoloft 3 måneder. Fikk ubehagelig bivirkninger. Sluttet brått. Var feil medisiner for meg og hadde dårlig effekt.

Nå har jeg vært uten de i en måned og vært mye syk med influensa lignende, og siste ukene denne zappen i hodet. Litt trist og nummen også. Ble altfor glad på Zoloft.

Enig med psykiatrer om avslutning på medisin 

Delryddet for medisindosering. 
_popcorn_, mod

Endret av _popcorn_
Skrevet

Jeg har også nettopp sluttet med antidepressiv, og får elektrisk støt i hodet og feber pga nedtrappingen. Du bør google nedtrappingssyndrom, elektrisk støt og forkjølelse er to av symtomene. 

Anonymkode: bb75e...f58

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan ta alt ifra noen uker til mange måneder. Jeg sluttet brått på anti-depressiva på grunn av uheldige bivirkninger for tre måneder siden, og har fortsatt slike støt i perioder. Ganske normalt, men det går over, tar bare lang tid. 

Anonymkode: 59107...cc2

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan ta alt ifra noen uker til mange måneder. Jeg sluttet brått på anti-depressiva på grunn av uheldige bivirkninger for tre måneder siden, og har fortsatt slike støt i perioder. Ganske normalt, men det går over, tar bare lang tid. 

Anonymkode: 59107...cc2he

Helt ufarlig? Hvorfor skjer det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...