Gå til innhold

Glemte tacokjøttdeigen på benken i natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stekte meg Taco i går kveld, og når jeg ryddet ble tacokjøttdeigen satt på benken for å kjøle seg. Vipps hadde jeg glemt den, inntil jeg nå sto opp. 

Satte den straks i kjøleskapet nå da. Men er litt betenkt med å spise en kjøttdeig (stekt og krydret) som har stått i 23-24 grader kanskje i 14t totalt.

Hva mener dere?

Anonymkode: 5c06f...f1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville egentlig lastet den. I det minste varmebehandlet den noe alvorlig før du spiser den!

Anonymkode: 9b142...9e5

Skrevet

Den hadde gått i søppelet her

Skrevet

Dette har jeg gjort mange ganger og spist den dagen etterpå. Aldri blitt syk.

Anonymkode: 180ff...558

• Liker 1
Skrevet

Sannsynligvis har det gått helt fint, men problemet når det er tacokjøttdeig er at det er vanskelig å lukte om den er ok. Jeg hadde nok spist den i dag, men jeg hadde ikke spart den lenger og jeg hadde ikke fryst den ned.

• Liker 1
Skrevet

Hadde kastet den. Mat skal kjøles ned til under 4 grader ila max 2 timer for å være trygg å spise. Neste gang setter du den i en beholder med iskaldt vann strax du er ferdig å spise. Bytt vann om nødvendig. Så rett i kjøleskapet som skal holde MAX 4 grader. Vi har vårt tilt inn på pluss 1 grad, så vet vi at gjennomsnittstemperaturen ikke går over 4 grader… Ikke sois kjøttet.

Anonymkode: 67490...c60

Skrevet (endret)

Det har gått fint med meg de gangene jeg har gjort det, men sluttet med det etter å ha lest advarsler i senere tid :P Så hadde kastet det nå

Endret av infectedsopp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...