AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Stekte meg Taco i går kveld, og når jeg ryddet ble tacokjøttdeigen satt på benken for å kjøle seg. Vipps hadde jeg glemt den, inntil jeg nå sto opp. Satte den straks i kjøleskapet nå da. Men er litt betenkt med å spise en kjøttdeig (stekt og krydret) som har stått i 23-24 grader kanskje i 14t totalt. Hva mener dere? Anonymkode: 5c06f...f1c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Ville egentlig lastet den. I det minste varmebehandlet den noe alvorlig før du spiser den! Anonymkode: 9b142...9e5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Dette har jeg gjort mange ganger og spist den dagen etterpå. Aldri blitt syk. Anonymkode: 180ff...558 1
Brunhilde Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 Sannsynligvis har det gått helt fint, men problemet når det er tacokjøttdeig er at det er vanskelig å lukte om den er ok. Jeg hadde nok spist den i dag, men jeg hadde ikke spart den lenger og jeg hadde ikke fryst den ned. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 Hadde kastet den. Mat skal kjøles ned til under 4 grader ila max 2 timer for å være trygg å spise. Neste gang setter du den i en beholder med iskaldt vann strax du er ferdig å spise. Bytt vann om nødvendig. Så rett i kjøleskapet som skal holde MAX 4 grader. Vi har vårt tilt inn på pluss 1 grad, så vet vi at gjennomsnittstemperaturen ikke går over 4 grader… Ikke sois kjøttet. Anonymkode: 67490...c60
infectedsopp Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 (endret) Det har gått fint med meg de gangene jeg har gjort det, men sluttet med det etter å ha lest advarsler i senere tid Så hadde kastet det nå Endret 30. august 2021 av infectedsopp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå