*Lillian* Skrevet 6. oktober 2002 #1 Skrevet 6. oktober 2002 :evil: Jeg blir bare ikke klok på denne helvetes menssyklusen min, asså!! Slutta på pillen i februar før en operasjon. Syklusen har vært litt uregelmessig, men ikke mer enn mellom 28-32 dager. Så det har vært bare noen få dager som har variert. Sist måned hadde jeg en syklus på 28 dager. Nå har jeg gått i denne syklusen i 40!!! dager og jeg har enda ikke fått mensen! :-? Faen, så irritabelt, asså! Har hatt på meg "mensentruser" lenge nå, fordi jeg har forventa mens. (Vært forberedt) Har brukt truseinnlegg sånn i tilfelle nødsituasjoner.... Men jeg har jo ikke trengt det!! Forrige uke var det et par-tre dager hvor jeg hadde skikkelige menssmerter, sånn som jeg pleier å ha under mens. Men det kom jo ingen mens! :x Jeg vet det ikke var eggløsning, for jeg kjenner sånn ca når jeg har det, og det er en helt annen type smerter hos meg. Dette er slitsomt... Hvor lenge skal jeg gå og vente på denne helvetes mensen, da?? Har aldri i mitt liv hatt så lang syklus før, og det er plagsomt! Er det noen andre som har det slik? Som de første månedene etter pilleslutt hadde forholdsvis regelmessig for så å plutselig få helt klikk syklus? Hvor lenge kan man gå uten mens før man går til legen da? Er det ikke noe med at det er farlig å gå for lenge, da er det som regel ett eller annet galt? Jeg har sikkert ikke gått så lenge at det er fare enda, men det er så irritabelt å måtte gå SÅ LENGE å være forberedt, og jeg er allerede LEI mensentrusene mine.... :x Huffe...Jeg er så drittlei av at kroppen plutselig er så rar!!
*Lillian* Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter #2 Skrevet 8. oktober 2002 :o Er det virkelig ingen andre som har opplevd dette?? Jeg er nå på dag 42.... Ingen mens.... :evil: Ringte legen tidligere i dag for å sjekke. Første spørsmålet var selvsagt om jeg kunne være gravid. "Tvilsomt!!" svarte jeg som sant var. Siden det sannsynligvis ikke er at jeg er gravid, så kunne det være fordi jeg har vært mye syk den siste tiden, og gått på forskjellige medisiner. Men han visste ikke sikkert, da. Ikke gadd han å ta meg inn til sjekk heller. Neida, hvis den ikke var kommet til helgen skulle jeg ta en graviditetstest, sa han... Hallo, jeg sa jo at det er veldig tvilsomt at det er det jeg er!! Hvis jeg fikk negativ på den, så skulle jeg ta kontakt igjen.... Herregud, helvetes lege! Har han ikke peil eller? Finnes det noen midler for å "fremskynde" mensen, eller? Jeg gidder ikke vente mer, blir nesten litt bekymra også.. Tenk om det er noe galt i kroppen min?
Gjest Diva Skrevet 8. oktober 2002 #3 Skrevet 8. oktober 2002 Har ikke opplevd dette, men det er DÅRLIG GJORT av legen å ikke ta deg til time! Legestanden er veldig ymse av og til asså! Jeg synes du bør ringe og kreve en time på det grunnlag at du er bekymret! Det er tross alt du som betaler regningen her! Noe av vitsen med leger er jo at de stort sett kan finne ut hva som feiler deg. Med mindre de ikke har ledig time før nyttår, bør ikke legen bare avvise deg. Lykke til :D Klem, Kattepus
*Stylish* Skrevet 8. oktober 2002 #4 Skrevet 8. oktober 2002 Jeg er også på dag 40 og noe av syklusen min nå. Er ganske så frustrert nå. Ødelegger ganske mye av dagen da jeg må gå å sjekke hele tiden. Har ganske mye utflpd nå og så det føles nesten ut som jeg har fått mensen, men da jeg sjekker er det kun utflod. Pleier aldri å ta så lang tid. aaaarrrggg.... :evil: Jeg var på sykehuset for en måneds tid siden og gjorde et lite inngrep. Ikke noe som har med det å gjøre.. men men.. Begynner å bli mektig lei nå ja :evil: :evil: :evil:
Gjest Starya Skrevet 8. oktober 2002 #5 Skrevet 8. oktober 2002 Vel, jeg er nå på dag 80-og noe, så... Men jeg har aldri gått på pillen da. Jeg tok kontakt med legen i sommer, da hadde jeg gått uten mensen i nesten et halvår. Jeg forsto det slik på gynekologen jeg ble henvist til, at problemet med å gå uten mens veldig lenge var at man ikke fikk "rensket opp" i livmoren. Men det var egentlig ikke et problem så lenge man hadde to-tre mens i året. Ble det færre enn det kunne det bli aktuelt med å sette den igang medikamentelt. Da jeg fikk time hos fastlegen i sommer, kom selvsagt (...) mensen rett etterpå.. Jeg nevnte dette da jeg kom til timen, han bare lo og sa det pleide å være slik... Men nå er det altså et par måneder siden sist.
Gjest Duchess Skrevet 9. oktober 2002 #6 Skrevet 9. oktober 2002 du sier det er tvilsomt at du er gravid. Likevel kan du være det og legen vil antakelig gjerne vite om du faktisk er det, eller ikke før han setter igang en haug med andre undersøkelser.(liten vits i å gjøre det om det skulle vise seg at du er gravid vet du) legen kan ikke vite hvor godt du kjenner kroppen din. vil du ha time, så insisterer du på det, eller så får du bytte lege.
Cilla Skrevet 9. oktober 2002 #7 Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har det også slik. Sluttet på ppillen i februar marsm har hatt mensen 3-4 ganger siden det. Nå er jeg på dag 50 i min syklus. Første gangen gikk jeg til dag 90 før mensen kom. Tok tre gravi tester, men gidder ikke bruke mere penger på tester. Den kommer når den kommer. Men skal aldri mer begynne på ppiller, da jeg har planer om graviditet om et år, har kjøpt meg lady Comp som prevensjon. Tror dette er ganske vanlig hos en del jenter, men det er lurt å ta en gravitest for å i hvertfall utelukke det.
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2002 #8 Skrevet 10. oktober 2002 Jeg opplevde det samme som deg, ventet og ventet på at mensen skulle komme tilbake..trodde aldri i livet at jeg var gravid! Hadde jo ingen symptomer i det hele tatt. Bortsett fra fravær av mens da....hadde kun hatt ett samleie kun noen få dager etter at jeg tok min siste p-pille. Etter vel tre måneder tok jeg en graviditetsstest, sånn bare for moro skyld, og gjett: jeg var gravid..og tre måneder på vei!!!
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2002 #9 Skrevet 10. oktober 2002 Godt å vite at andre er i samme situasjon som meg. Har sluttet på p-pillen etter ca 12 års bruk, for en måned siden. Er nå på dag 32 siden forrige mens startet. Regnet med å få den med en gang jeg sluttet med pillene jeg, men venter ennå i spenning. Det er litt slitsomt å gå å sjekke hele tiden ja.
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2002 #10 Skrevet 10. oktober 2002 Jeg sluttet på pillen for over et år siden, og har fremdeles veldig uregelmessig mens. Det går ofte over 60 dager før den kommer. Til gjengjeld har jeg PMS istedenfor mensen. Masse kviser (har aldri blitt plaget av dette før) og humørsvingninger som kan få hvem som helst til å ville gå under jorden. Før jeg begynte på p-piller hadde jeg ingen problemer og mensen var regelmessig. Jeg har gått on and off p-pillen to-tre ganger (føler ikke at jeg er meg selv når jeg bruker dem). En gang gikk det 8 måneder før jeg fikk første mens. Emma (29)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå