AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Heei jeg lurer litt på hva andre tenker om denne situasjon. Jeg rotet med en mann i 7-8 månder. Til slutt blei det helt stille fra denne mannen og jeg vet ikke hva som skjedde. tiden gikk og det er gått et år siden og nu tar denne mann kontakt igjen. Han ønsker meg til bake og vil ha hele pakka. Han forklarer at han var deprimert og hadde ting han måtte få ordnet opp i før han kunne ta stege videre. Men allikavel sitter jeg og lurer på om det er et smart valg å begynne å date han igjen. Hva hadde dere sakt/jort? Anonymkode: 1ddbf...7d8
AliceNextDoor Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Jeg hadde snakket med han. Og ikke bedt om råd fra skvær gærne mennesker på nettet som veksler mellom å fortelle deg at du må enten dumpe han eller du ikke fortjener han og er dum. Siden du spør så antar jeg at det ikke er sånn at du ser helt bort fra tanken om å prøve. Så igjen, snakk med han. Og deretter deg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 Kalles zombing. Han forsvinner og kommer tilbake. 8-7 måneder uten å ta kontakt. Skeptisk. Har han vært innlagt på psykiatrisk avdeling i mellomtiden? Eller snakker vi selvdiagnostisert depresjon? Igjen, skeptisk Anonymkode: 26a43...650 3
norw Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Det er to røde flagg her. 1) depresjonen, som må ha vært ganske ille, om dette er sannheten. 2) at han er typen til å forsvinne og så plutselig komme tilbake etter lang tid, og så liksom skal prøve på nytt 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 Vært borti det samme. Det gikk ikke så bra med meg mentalt sett, fikk verdens lengste kjærlighetssorg da han nok en gang (etter å ha dukket opp igjen og sagt unnskyld) forsvant uten å si et ord. Har ikke sett fyren siden. Du må iallefall snakke med ham om du vil fortsette. Selv ville jeg gitt faen. Anonymkode: 29b5c...23b 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kalles zombing. Han forsvinner og kommer tilbake. 8-7 måneder uten å ta kontakt. Skeptisk. Har han vært innlagt på psykiatrisk avdeling i mellomtiden? Eller snakker vi selvdiagnostisert depresjon? Igjen, skeptisk Anonymkode: 26a43...650 I min landsdel bruker vi uttrykket submarining - de forsvinner plutselig, ligger og lurer under overflaten for så å plutselig dukke opp igjen. Til ts; mørkerød flagg. Jeg kan på sparket nevne 5 stykker som har gjort det samme med meg. Det eneste de fikk ut av det var et avslag. Jeg skal være førstevalget og ikke en de kan ghoste og miste bare fordi et eller annet. Er det utfordringer og de faktisk vil ha deg, så sier de det der og da og så finner dere ut av det der og da. Depresjon kan man fint få behandling for samtidig som man er forelsket. Det gjelder de fleste andre utfordringer også; økonomi, jobb etc. Det viktigste: ikke rot med noen så lenge som 7-8 mnd uten at det er forpliktelser/eksklusivitet/definisjon som kjærester i bildet. Da er man ikke investert i det hele tatt, men vil ha noen for sex, selskap og «underholdning», ikke mer. Nå er han sannsynligvis inne i en periode der han kjeder seg og ikke har noen å date og da tenker han selvfølgelig tilbake på deg - spesielt hvis du var snill, empatisk, ikke satte krav og kanskje i tillegg hadde følelser for ham. Han vil ha noe fra deg (de nevnte tingene), men det at han vil ha hele pakken hadde jeg vært ekstremt skeptisk til. Både jeg og de fleste av mine venninner har gått på den smellen en eller annen gang, før jeg innså at dette faktisk er et mønster blant mange menn (og sikkert kvinner). Selv «rotet» jeg med en i nesten et år, med konstante lovnader om at han aldri hadde hatt så sterke følelser, men var redd for forpliktelser. Har ikke tall på hvor mange ganger han ghostet og kom angrende tilbake. Da vi endelig inngikk et offisielt forhold så var det fint i 1-2 mnd om gangen før han ble usikker og hadde så mye å tenke på og blabla. Fasiten var at han ikke hadde sterke nok følelser for meg, men ville heller ikke miste meg. God sex, kos, noen å være med og som alltid var der for han, noen å reise på ferier med og noen å henge med når kompisene ikke kunne var god nok grunn for ham. Etter dette lærte jeg og jeg så også mønster fra de jeg hadde datet før ham (som plutselig tok kontakt etter 6 mnd, mens jeg var i forhold, og spurte om vi ikke kunne prøve igjen for vi hadde hatt noe helt spesielt og de savnet meg sånn). 3 stk bare i løpet av det forholdet, og noen både før og etter. De fikk skyllebøtte alle sammen og det gjorde han som etter hvert ble min ex også. Venninnene mine opplevde som sagt det samme, så det ble en skikkelig snakkis. Selv kom jeg fra et langvarig forhold og hadde ikke anelse om hvor mye datingkulturen hadde forandret seg på 10 år. Ante ingenting om verken ghosting, submarining eller det tredje uttrykket som jeg ikke kommer på nå, men oppførselen er i samme gaten. Så; mørkerødt flagg fra meg men han kan jo selvsagt være unntaket som bekrefter regelen. Bare tenk nøye over det jeg skrev om at man ikke lar noen man er virkelig interessert i gå, og heller ikke holder på så lenge uten forpliktelser. Vil han ha deg så er han livredd for at noen andre skal snappe deg opp, han lar deg ikke henge i luften i 8 mnd for så å ghoste. Jeg har opplevd begge deler og når en mann er interessert så ligger du ikke i sengen og lurer og analyserer før du sovner. Du sovner med et smil om munnen - så sant du er interessert tilbake. Da trenger du ikke stille spørsmål verken til venner eller KG, du vet. Hør på magefølelsen din (og på meg). Er det vits i å ta en sånn risiko og kanskje kaste bort et år til, for ikke å snakke om følelser og forhåpninger? Eller vil du heller vente og finne en som ikke lar deg være i tvil? Anonymkode: 2ebfb...774 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #7 Skrevet 29. august 2021 Tusn takk for alle svar ❤️ Ska virkelig ta alt til etteretning før jeg bestemmer meg for denne fyrn. Anonymkode: 1ddbf...7d8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #8 Skrevet 29. august 2021 Tenk deg veldig nøye om. Veldig rødt flagg bare at har vert deprimert. Han blir det igjen en gang… Anonymkode: 3dc7e...ee4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #9 Skrevet 29. august 2021 47 minutter siden, AnonymBruker said: Tenk deg veldig nøye om. Veldig rødt flagg bare at har vert deprimert. Han blir det igjen en gang… Anonymkode: 3dc7e...ee4 Det er ikke depresjonen som er problemet. Ganske mange mennesker opplever en depresjon i løpet av livet, og forsvinner ikke helt under jorden av den grunn for mennesker de bryr seg om. Er det at han forsvinner som er problemet. Jeg hadde akseptert den unnskyldningen om depresjon. En slik mentalitet at folk plutselig forsvinner, er ikke noe å satse på. Du var nok heller mer hans back up alternativ. Anonymkode: 26a43...650
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #10 Skrevet 29. august 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde akseptert den unnskyldningen om depresjon UPS: Jeg hadde IKKE akseptert Anonymkode: 26a43...650 1
exictence Skrevet 29. august 2021 #11 Skrevet 29. august 2021 Jeg hadde følt på kvadet var JEG ville, og så gjort det jeg følte for.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #12 Skrevet 29. august 2021 Æsj nei. Tror de er av det dlaget menn som ikke er helt ved. Dvs de klarer ikke ta en avgjørelse, og stå for den. Så han er sikkert typen som, hvis du blir sammen med han, er utro Anonymkode: 88490...e35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå