GÃ¥ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hjalp min veninne med å lage kaker til dåp (hennes barn) kakene ble flotte og jeg brukte tid og penger på de, men når vi skulle spise på dåpsdagen så var de ikke gode 😢 jeg ble så lei meg og er fortsatt lei meg en uke etter. Det var flere kaker der, men mine var ikke gode. Jeg pleier alltid å lage god mat og bakst men det gikk til helvete på en så viktig dag 😔

Anonymkode: a9c16...376

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det et tema blant andre i dåpen, eller er du veldig selvkritisk? Hva var det som ikke var godt? Ble det spist?

Anonymkode: 88823...5eb

• Liker 9
Skrevet

Hmmm...var det flere som sa det, eller bare du som syns det? 😢

Hvis de ble spist opp så var de nok bra 😋

Anonymkode: f2670...d5a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Var det et tema blant andre i dåpen, eller er du veldig selvkritisk? Hva var det som ikke var godt? Ble det spist?

Anonymkode: 88823...5eb

Ble spist, med noen rester. Vet ikke om det var tema, sikkert snakket bak min rygg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ble spist, med noen rester. Vet ikke om det var tema, sikkert snakket bak min rygg. 

Eller ikke. Folk flest bryr seg ikke så himla mye om en av ti kaker ikke er 100 % vellykket.

Anonymkode: e367b...553

• Liker 25
Skrevet

Svært mange kaker er faktisk ikke gode. Jeg har tidligere vært et kakemonster, men pga slanking bruker jeg nå ekstra god tid til å tenke etter på om smaken på kaken er verdt kaloriene. I større sammenkomster legger man heller ikke merke til eventuelle rester. Var det mainstream posekake du gikk for? Har du laget kaken før? Uansett bør du ikke gi opp troen på at du kan klare å lage gode kaker. Sikt deg inn på noen få klassikere, og begynn å øve mens du ikke har noe press om at de må bli gode. Så lærer du nok etter hvert hva som fungerer.

Anonymkode: ebf25...b20

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så tror du de ikke var gode bare fordi det var noen rester? Må så mange kaker, er det vanskelig at alt ble spist opp. Kan nesten garantere deg at ingen andre tenkte over dette!

Anonymkode: ff9e8...54a

• Liker 4
Skrevet

Noen ganger funker det bare ikke. Da børster man av seg og prøver igjen. Tenk etter om du gjorde noe anderledes, brukte spiselig pynt du ikke har brukt før etc. 

Anonymkode: 845c4...d38

• Liker 2
Skrevet

Hva var det som gjorde at kakene ikke var gode da? 

Anonymkode: 290c7...c8d

• Liker 4
Skrevet

Blås i kakene da!! Du er vel ikke så innbilsk at du tror hele dagen handlet om dine kaker?

Det var jo en annen hovedperson her enn deg. ( babyen )

• Liker 4
Skrevet

Du må jo prøvesmake. Det burde du vite hvis du er glad i å bake. 

Ellers er jeg enig med hun over her som skriver at det er mye som ikke er godt. Mange velger de tidsbesparende Toro posekakene som smaker jævlig. Så har du de grusomme frosting opplegget som har kommet fra USA, hvor kaker og cup cakes blir klint inn med denne forferdelige frostingen som er kvalmende søt. 

I forrige barne bursdag jeg var i så kom bestemor med ei kake hun hadde laget, en regnbuekake da den lille hadde ønsket seg dette. Det var en flott og "Insta"-vennlig kake som ble studert og beundret lenge. Men når det var tid for å spise den.....den smakte rett og slett sur rumpe 🤮 så på ansiktsuttrykket til samtlige at de nok hadde smakt bedre ja, men presset kakestykke i seg for ikke å skuffe bakemestern. Det var jo brukt store mengder konditorfarge i kaka og den var bare helt forjævlig 

Anonymkode: 0ad8d...058

• Liker 1
Skrevet

Andre folk har sikkert lagd mye verre kaker enn deg hvis det er noe trøst 🙂

Skjermbilde 2021-08-30 kl. 09.18.49.png

Anonymkode: 53c52...c3f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du må jo prøvesmake. Det burde du vite hvis du er glad i å bake. 

Ellers er jeg enig med hun over her som skriver at det er mye som ikke er godt. Mange velger de tidsbesparende Toro posekakene som smaker jævlig. Så har du de grusomme frosting opplegget som har kommet fra USA, hvor kaker og cup cakes blir klint inn med denne forferdelige frostingen som er kvalmende søt. 

I forrige barne bursdag jeg var i så kom bestemor med ei kake hun hadde laget, en regnbuekake da den lille hadde ønsket seg dette. Det var en flott og "Insta"-vennlig kake som ble studert og beundret lenge. Men når det var tid for å spise den.....den smakte rett og slett sur rumpe 🤮 så på ansiktsuttrykket til samtlige at de nok hadde smakt bedre ja, men presset kakestykke i seg for ikke å skuffe bakemestern. Det var jo brukt store mengder konditorfarge i kaka og den var bare helt forjævlig 

Ja, slike regnbuekaker må man ha smakt for å skjønne hvor grusomme noen av de er. Mange har ikke erfaring nok til å vite hva som fungerer dessverre og tar bare en av de enkleste oppskriftene de finner på nettet. Men når det gjelder regnbuekaker så er vikelig ikke de enkleste de beste.

Det finnes gode regnbuekaker dersom man går for vaniljebunner eller sitronkakebunner og lager en lett ostekrem til, men de fleste oppskrifter er bare ekle. Man må også lage bunnene akkurat nok farget og ikke helle i altfor mye farge, da fargen smaker dritt.

Skrevet

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Så har du de grusomme frosting opplegget som har kommet fra USA, hvor kaker og cup cakes blir klint inn med denne forferdelige frostingen som er kvalmende søt. 

Jeg kjøpte en kake en gang fra Harrods i London med frosting på, men greia med den var at den var så tørr. Jeg har også kjøpt kaker med fondant som er like tørre selvom de kanskje har fyll mellom. Jeg trodde man fuktet kaker jeg?  O_o  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...