AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #1 Skrevet 28. august 2021 Hva liker jenter i konfirmasjonsaldeten av smykker? Merke? Anonymkode: 91338...655
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #2 Skrevet 28. august 2021 Jeg har hørt at jenter setter stor pris på å få pengegaver slik som guttene får Anonymkode: 46651...05d 14
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #3 Skrevet 28. august 2021 Som gutter liker også jenter å få penger for å spare. Anonymkode: 41a21...af2 7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #4 Skrevet 28. august 2021 Vær så snill å les denne tråden, dere som skal gi konfirmasjonsgave Anonymkode: 46651...05d 9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 Jeg ville ikke gitt smykker til en konfirmant, med mindre hun ønsket det selv. Jeg synes det taper seg for mye i verdi. Bare gå på hvilken som helt loppis eller bruktbutikk å sjekk priser. Det er helt utrolig at det blir så lite verdt. Mange smykker er så like at det blir upersonlig. Særlig små anheng, som du nesten ikke ser hva er. Ringer og armbånd risikerer du at blir for smått og brosjer er det vel nesten ikke noen som bruker lenger? Mange smykker som kjøpes til unge piker passer ikke til voksne kvinner. Fysisk, men også designmessig. Det finnes unntak, men de er sjeldne. Personlig ville jeg forsøkt å velge noe som holder seg i verdi, evt. gull så man får igjen gullprisen, har et klassisk utseende, kommer fra en anerkjent kunstner, er en antikvitet eller feks. bunadssølv. Jeg ville også gitt smykke til ca. samme sum som hvis jeg hadde gitt penger. Tenker jeg å gi 1000 kr. i cash, så velger jeg ikke et smykket til 449 "fordi det var så fint". Iallefall ikke uten å legge ved en 500 lapp i kontanter også. Anonymkode: 11aa4...e13 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 Du skal i hvert fall være 100 % sikker på at jenta liker smykker og ønsker seg det. Jeg har flere ringer og smykker som jeg fikk til konfirmasjonen som aldri har vært brukt. Pass i hvert fall på at smykker kan byttes, eller gi gavekort fra gullsmed hvis det er viktig for deg å gi noe annet enn penger. Eventuelle arvesmykker venter du med til jenta er gammel nok til å forstå verdien av dem. Anonymkode: b5f87...8c9 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #7 Skrevet 29. august 2021 Spør konfirmanten hva hun ønsker seg og gi henne det. Du kjenner henne åpenbart ikke. Kjedelig å få en gave som understreker at giveren ikke vet hvem man er. Anonymkode: e1108...352 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #8 Skrevet 29. august 2021 Jeg er ikke helt fan av pengesirkuset, min erfaring er at pengene går til klær, ny mobil o.l. Men dere ga meg en idé. Det blir aksjer. Anonymkode: 91338...655 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå